• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۷ نوع سیستم‌ گرمایشی کم مصرف که لازم است بشناسید!

  • 26 اسفند 1401 - 12:14
۷ نوع سیستم‌ گرمایشی کم مصرف که لازم است بشناسید!

سیستم‌های گرمایشی به لحاظ ایجاد نوع جریان گرمایشی، میزان مصرف انرژی و بازدهی، به گروه‌های مختلفی دسته بندی می‌شوند. این تنوع به آن جهت است که، شما بتوانید سیستم گرمایشی کم مصرف و مناسبی را برای استفاده خود را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی ۷ نوع متداول سیستم‌های گرمایشی می‌پردازیم.

حتماً پیش‌تر نام برندهای معروف ایران رادیاتور، بوتان، آزمون و غیره را شنیده‌اید، این برندهای ایرانی در زمینه تولید پکیج، آبگرمکن و سایر سیستم های گرمایشی فعالیت می‌کنند. بغیر از این برندها، برندهای معتبر خارجی از قبیل استیبل الترون، آریاتیس، AEG، بوش و …. هم در ایران با گارانتی های معتبر، در این زمینه محصولاتی را ارائه می‌دهند که تمرکزشان بر تولید محصولات پربازده و کم مصرف می‌باشد. بعنوان مثال، تمامی سیستم‌های گرمایشی کم مصرف آریاتیس دارای۲ سال ضمانت و ۵ سال خدمات پس از فروش، هستند. بنابراین با اطمینان از کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب، می‌توانید برای صرفه جویی در مصرف انرژی، از انواع فناوری کم مصرف برقی استفاده کنید تا هزینه‌های گرمایش را کاهش دهید و نقشی در حفظ محیط زیست داشته باشید.

۱- بخاری برقی

بخاری برقی، یکی از اولین وسایل گرمایشی است که از گذشته تاکنون در اکثر خانه‌ها استفاده می‌شده‌. همین محبوبیت باعث شده، تا با گذشت زمان انواع مختلفی از بخاری‌ برقی با ضریب ایمنی بالاتر و همچنین مصرف انرژی کمتر، روانه بازار شود. بخاری برقی‌هایی که امروزه در بازار طرفداران زیادی دارند، یا از نوع فن دار هستند،یا از نوع تابشی که هردو با المنت کار می‌کنند.

مزایای بخاری برقی

  • از مزایای بخاری برقی میتوان به حمل و نقل آسان این بخاری اشاره کرد.
  • برخلاف بخاری گازی، خطر گاز گرفتگی، ندارد.

معایب بخاری برقی

  • انرژی مورد نیاز این بخاری‌ها، برق است و در صورت قطعی برق، عملا کارایی خود را از دست میدهند.
  • به علت رسانا بودن آب و خطر برق گرفتگی و آتش‌سوزی، استفاده ازین بخاری‌ها در محیط‌های مرطوب مانند حمام، به هیچ عنوان توصیه نمیشود، مگر اینکه از بخاری های مناسب حمام استفاده شود.

۲- بخاری تابشی

بخاری تابشی برقی، خود نوعی بخاری برقی است که با المنت کار میکند و نوع گرمای ایجاد شده توسط این بخاری، از نوع تابشی میباشد. بخاری‌ تابشی عملکرد بسیار قوی در گرم کردن سریع محیط اطراف خود دارد و از این رو در بسیاری از مکان‌ها مورد استفاده قرار میگیرد.

مزایای بخاری تابشی

  • بخاری تابشی، بهترین انتخاب برای گرم کردن محیط‌های باز ماننده تراس یا حیاط بوده و کاملا ضد آب میباشند.
  • برای گرم کردن قسمتی از سالن‌های بزرگ به کار میرود و میتواند در مصرف انرژی بسیار صرفه‌جویی کند.

معایب بخاری تابشی

  • بخاری تابشی برای گرم کردن تمام فضای یک سالن بزرگ توصیه نمیشود؛ زیرا گرما را به صورت متمرکز شعاعی انتقال میدهد و به نسبت متراژ سالن تعداد مورد نیاز پیشنهاد میشود.
  • مانند دیگر بخاری‌های برقی در زمان قطعی برق، کاربرد ندارد.

۳- حوله خشک کن

حوله خشک کن، را میتوان از لوکس‌ترین وسایل گرمایشی، شمرد. حوله خشک کن برقی علاوه بر اینکه در مکان‌هایی مانند، حمام و سرویس بهداشتی کارایی ایمن دارد، زیبایی خاصی هم به محیط می‌بخشد.

مزایای حوله خشک کن

  • با خشک نگهداشتن محیط‌های مرطوب مانند حمام، از رشد باکتری و قارچ جلوگیری میکند.
  • کارایی چند منظوره دارد؛ هم گرمای مطلوب به محیط میبخشد و هم یک عنصر دکوراتیو در منزل است.

معایب حوله خشک کن

  • برای محیط‌های کوچک و محدود کاربرد دارد.

۴- گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف، از جدید‌ترین انواع سیستم های گرمایشی به حساب می‌آید. گرمایش از کف برقی، حس خوب قدم گذاشتن بر سرامیک گرم در زمستان، را به شما میدهد و شما را از انتخاب دیگر سیستم‌های گرمایشی، بی‌نیاز می‌کند.

مزایای گرمایش از کف

  • فضایی از منزل را اشغال نمیکند و در چیدمان دکوراسیون خانه، فضای بیشتری دارید.
  • در روش گرمایش از کف، تبادل گرمایی با کف و دیوارها کمتر از دیگر روش‌های گرمایش است و همین موضوع سبب صرفه‌جویی در مصرف انرژی میشود.
  • برای نصب گرمایش از کف برقی نیاز به کندن کف نمیباشد و روی کفپوش قبلی قابل اجرا بوده و مجددا نیاز به کفپوش جدید دارد.

معایب گرمایش از کف

  • اگر ساختمان شما در حال حاضر سیستم گرمایش از کف را ندارد، نیاز به هزینه اجرای کفپوش جدید میباشد.

۵- پکیج برقی شوفاژ

پکیج برقی نیز از قدیمی‌ترین روش‌های ایجاد گرمایش در محیط است. شوفاژها امروزه در مدل‌های مختلفی تولید میشوند. میتوان‌ پکیج شوفاژ برقی را به دو مدل ایستاده و دیواری تقسیم کرد؛ یا اینکه براساس مصرف برق به دو گروه پکیج‌های برقی تک فاز و پکیج‌های برقی سه فاز تقسیم میشوند.

مزایای پکیج شوفاژ برقی

  • پکیج های شوفاژ برقی ایمنی بالایی دارند و پرکاربرد هستند.
  • هزینه نگهداری این وسیله گرمایشی زیاد نیست و بعد از سپری شدن طول تابستان، به راحتی قابل استفاده مجدد در زمستان هستند.

معایب پکیج شوفاژ برقی

  • پکیج شوفاژ برقی، کمی فضای محیط را اشغال میکند و مصرف برق در بعضی از مناطق پر هزینه است.
  • بعضی از پکیج های برقی، به برق سه فاز نیاز دارند.

۶- سنگ حرارتی

سنگ حرارتی، طبیعی‌ترین وسیله گرمایشی است. این سنگ‌ها که در مدل‌‌های گوناگون سنگ طبیعی عرضه میشوند، میتوانند گرمای تابشی موثری را در محیط ایجاد کنند. سنگ حرارتی با داشتن نمای شیک، به راحتی میتوانند زیبایی و گرما را همزمان به محیط ببخشد.

مزایای استفاده از سنگ حرارتی

  • نمای زیبا و کاربرد دکوراتیو در محیط
  • اشغال نکردن فضای منزل
  • محافظ در برابر پاشش آب

۷- آبگرمکن برقی دیواری و ایستاده

آبگرمکن‌ها از دیگر سیستم‌های گرمایشی میباشند که در فراهم نمودن آب گرم منازل کاربرد دارند. آبگرمکن‌ها را میتوان به انواع مختلفی دسته بندی کرد؛ براساس نوع انرژی مصرف، آبگرمکن برقی و آبگرمکن خورشیدی و آبگرمکن گازی کاربردی هستند. بر اساس میزان مصرف، آبگرمکن خورشیدی در دسته فناوری‌های کم مصرف برقی قرار میگیرد. همچنین بر اساس کیفیت ساخت، آبگرمکن استیبل الترون و آبگرمکن آریاتیس، با کیفیت ساخت اروپا، از بهترین آبگرمکن‌های موجود در بازار هستند.

سخن آخر

بر طبق موضوعی که در اسناد بالادستی اقتصادی و توسعه‌ای جمهوری اسلامی نیز بدان اشاره شده است، و تجربه‌ای که از کشورهای توسعه‌یافته دیده‌ایم، یکی از راهکارهای برون رفت از مسائل و مشکلات کشور و رسیدن به پیشرفت‌های اقتصادی و احتماعی، برقراری و ایجاد توازن در بکارگیری ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خدادای (با داشتن ۳۰۰ روز آفتابی) و متنوع انرژی‌های تجدیدپذیر (خورشید، زمین گرمایی، باد و دریا…) در سبد منابع انرژی کشور می‌باشد. با توجه به نبود زیرساخت‌های مناسب استفاده از انرژی خورشیدی، بهترین جایگزین، جلوگیری از اتلاف انرژی و یا استفاده از انرژی‌های جایگزین نظیر: محصولات فناوری کم مصرف برقی، است که قادرند راندمان بالایی داشته باشند؛ به این معنا که سیستم کم مصرف برقی، با کمترین میزان مصرف برق، می‌تواند بیشترین بازدهی را داشته باشد.

 استفاده از سیستم‌های کم مصرف برقی، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، سازگار با محیط زیست نیز می‌باشد. منبع این نوشته، وبسایت آریاتیس می‌باشد. کافیست برای خواندن مطالب بیشتر در این زمینه و همچنین، مشاهده انواع فناوری کم مصرف برقی، به فروشگاه آریاتیس؛ مرجع فروش سیستم‌های گرمایشی کم مصرف برقی و نماینده رسمی کمپانی استیبل الترون آلمان، به آدرس https://aryatisgroup.com/ مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39784

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. سلام
    گرمایش از کف ها روکارهم استفاده میشه؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.