• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

۶ تا از زیبا ترین آسانسورهای دنیا کجا هستن؟ + عکس

  • 06 آذر 1401 - 10:10
<strong>۶ تا از زیبا ترین آسانسورهای دنیا کجا هستن؟ + عکس</strong>

همونطور که میدونید امروزه توی هر ساختمون و یا مکان اداری یکی از مهم ترین ارکان اون سازه ساختمانی آسانسور اون هست و اگر این نوع مکان ها آسانسور نداشته باشن میتونن همه مزیت های یک ساختمان رو از بین ببرن

اما در این بین هستن آسانسور هایی که در این زمینه خیلی خوب و عالی و بیش از اندازه عمل کردن و آسانسور های اون ها از منظره های داخلی و خارجی بهره مند هستن که هر بیننده ای رو مبهوت خودشون میکنن. توی این مطلب قراره باهم دیگه چند تا از این آسانسور های جذاب رو ببینیم.

۶-شماره ۱ دبی؛ قطب زیبایی

برج خلیفه رو کمترین کسی هست که نشناسه این برج بلند ترین برج حال حاضر جهان هست که منظره بسیار جذابی از شهر دبی رو هم زیر خودش داره و شما این رو موقعی متوجه میشید که سوار آسانسور این برج میشیده و کلید آسانسور اون رو فشار میدید تا شما رو به مرتفع ترین نقطه ی ساخته شده توسط انسان ببره  و هر چی که از سطح زمین دور تر میشید زیبایی دو چندانی رو مشاهده میکنید. منظور از زیبایی یکی از گرانترین و بهترین شهر های ساخته شده توسط انسان یعنی دبی هست که زیبایی غیر قابل توصیفی هست.

این آسانسور سومین آسانسور از لحاظ سرعت با سرعت ۶۰۰ متر در دقیقه هست و ظرفیت اون هم ۱۲ تا ۱۴ نفر هست.

منظره برج خلیفه در شهر دبی امارات

۵-آسانسور مرکز مالی شانگهای؛ چین

آسانسور برج شانگهای هم مثل برج خلیفه دارای سرعت ۶۰۰ متر بر دقیقه ای هست و ارتفاع این برج حدود ۴۹۰ متر هست که آسانسور این برج شما رو تا ارتفاع ۲۴۰ متری تا لابی ساختمان بالا میبره. لابی جذاب این ساختمان در اوج ذوق هنر معماری طراحی شده که سازندگان این برج به خوبی مقصد این آسانسور رو در شکل ذوزنقه ای این برج انتخاب کردن.

برج مالی شانگهای چین

کابین های آسانسور این برج دارای ظرفیت دو هزار کیلوگرمی هست و به هنگام بالا رفتن از اون میتونید از منظره زیبای شهر پیشرفته شانگهای لذت ببرید.

۴-خلقت زیبای میتسوبیشی در ساختمان سانشاین ۶۰

این ساختمان که دارای ارتفاع ۲۴۰ متری از زمین قرار داره تا سال ۱۹۹۱ بلند ترین ساختمان ژاپن بود که در شهر توکیو وجود داره سرعت کابین های این آسانسور همانند دو آسانسور قبلی ۶۰۰متر در ثانیه هست و پیزی که اون رو جذاب میکنه تعداد این آسانسور هاست، این ساختمان ۴۰ آسانسور داره! طراحی این ساختمان بسیار ساده هست اما میتونید از منظره شهر زیبای توکیو درون این آسانسور استفاده کنید.

۳-سریع ترین آسانسور های آمریکا

مرکز جان هنکاک که در ایالت شیکاگو کشور آمریکا قرار داره دارای سریع ترین آسانسور آمریکا هست که با تابلو فرمان آسانسور قدرتمند خودش میتونه سرنشینان خودش رو با سرعت ۵۴۹ متر در دقیقه ای جابه جا کنه! و شما رو به مرتفع ترین نقطه ساختمان در نقطه ی ۹۱ متری از سطح زمین ببره.

۲-سریع ترین آسانسور دنیا ساخت توشیبا

نکته خیلی جالب درباره برج تایپه ۱۰۱ که در شهر تایپه تایوان قرار داره این هست که این برج، مسکونی هست و اسم اون هم از تعداد طبقه های اون برداشته شده که ۱۰۱ طبقه هست و سرعت فوق العاده این آسانسور ۱۰۱۰ متر در دقیقه هست که این سرعت رو مدیون تابلو فرمان های قدرتمند خودش هست. این برج از طبقه ۵ ام ساختمان تا طبقه هشتاد و نهم ساختمان بالا میبره که در بالاترین نقطه آسانسور  مسافران در ارتفاع ۳۸۲ متری از سطح زمین قرار دارن. شما توی آسانسور و خود این برج از امنیت کاملی در برابر توفان و زلزله به دلیل سیم های فولادی و مستحکم این آسانسور دارید.

برج تایپه ۱۰۱ واقع در کشور تایوان

۱-بهترین منظره آسانسوری در چین

آسانسور بیلانگ واقع در ژانگ جیاحی چین ارتفاع ۳۳۰ متری داره که این به این معنیه که این آسانسور از برج ایفل هم مرتفع تره و این آسانسور در دل طبیعت قرار داره و در منظره ای جذابو خارق العاده هر روز تعداد زیادی از گردشگران رو فقط برای بالا و پایین رفتن از اون جذب میکنه این آسانسور در سال ۲۰۱۵ به عنوان بلندترین آسانسور در گینس ثبت شد. هزینه ای که چینی ها برای ساخت این آسانسور کردن چیزی معادل ۱۷ ملیون دلار بوده که واقعا هم ارزش همچین هزینه ای رو این سازه غول پیکر داشته. میتونید تصویر این آسانسور در این مظره جذاب ببینید.

نکته قابل توجه این ۴ آسانسور کنار هم اینه که دیواره اونها شیشه ای هست و شما میتونید به طور کامل بیرون رو از داخل این آسانسور تماشا کنید.

راز موفقیت این آسانسور ها در این بوده که بی نقص بودن و از قطعاتی مثل تابلو فرمان، شستی آسانسور، کابین و… استفاده کردن تا به هنگام سوار شدن هیچ احساس بدی به مسافر وارد نشه و فقط از اون لذت ببره. این هدف هدفی هست که شرکت آریانانوین سر لوحه تمام پروژه های خودش قرار داده و همواره تلاشش در این بوده که مردم جای جای دنیا که دارن از آسانسوری که تولید آریانانوین هست استفاده میکنن احساس خوبی رو داشته باشن و از استفاده آسانسور محل کار و یا سکونت خودشون لذت ببرن.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=34333

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.