• امروز : شنبه - ۲۳ تیر - ۱۴۰۳

۱۵ دلیل برای اینکه که چرا کسب‌وکار شما به سئو نیاز دارد

  • 31 مرداد 1402 - 16:43
۱۵ دلیل برای اینکه که چرا کسب‌وکار شما به سئو نیاز دارد

برندها ابتدا به سئو نیاز دارند، زیرا این روش بادوام‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای ایجاد ارتباط و رسیدن به مشتریان در لحظات مهم است. امروزه نیاز به سئو به بالاترین حد خود رسیده است. همانطور که مصرف کنندگان به طور انبوه به سمت خرید آنلاین سوق پیدا کردند، حتی سنتی‌ترین مشاغل نیز متوجه شدند که باید تغییر به سمت دیجیتال را تسریع کنند.

سئو کارآمدترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای ایجاد ارتباط و رسیدن به مشتریان در لحظات مهم است. بسیاری از برندها و کسب‌وکارها می‌دانند (یا فکر می‌کنند می‌دانند) که برای شاخصه‌های آنلاین خود به سئو نیاز دارند، و بواسطه‌ی کار سئو که از طرف آنها اجرا می‌شود مزایایی به دست خواهند آورد.

مطمئناً سئو قابلیت جستجو و دید کلی یک وب‌سایت را بهبود می‌بخشد، اما چه ارزش واقعی دیگری ارائه می‌دهد؟

چرا اهمیت سئو به این شکل که هست رو به افزایش است؟

این ۱۵ دلیل باید بدون توجه به صنعت یا اندازه کسب‌وکار، شفافیتی را در مورد اینکه چرا کسب‌وکارها برای ارتقای برند خود به سطح بالاتر به سئو نیاز دارند، ارائه دهد.

۱. جستجوی ارگانیک اغلب منبع اصلی ترافیک وب‌سایت است.

جستجوی ارگانیک بخش بزرگی از عملکرد وب‌سایت اکثر کسب‌وکارها و یک جزء مهم از قیف خریدار است و در نهایت باعث می‌شود کاربران یک تبدیل یا تعامل را تکمیل کنند. همانطور که بازاریابان می‌دانند، گوگل نسبت به رقبای خود سهم قابل توجهی از بازار جستجو را در اختیار دارد.

این بدان معنا نیست که همه موتورهای جستجو به دیده شدن یک برند کمک نمی‌کنند – آنها این کار را می‌کنند. فقط گوگل بخش قابل توجهی از کل بازار جستجو را در اختیار دارد. با این وجود، این یک رهبر بزرگ است و بنابراین پیروی از دستورالعمل‌های آن مهم است.

اما بخش باقی مانده از بازار که متعلق به موتورهای دیگر است نیز برای برندها ارزشمند است. به ویژه این امر در مورد برندهایی که موتورهای جستجوی صوتی، بصری و عمودی نقش اساسی دارند، صادق است. همچنین گوگل، به عنوان پربازدیدترین وب‌سایت در جهان، با بیش از ۱ میلیارد کاربر، محبوب‌ترین ارائه دهنده ایمیل در سراسر جهان است.

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ است و بیش از ۲ میلیارد نفر حداقل یک بار در ماه به آن دسترسی دارند. ما می‌دانیم که اکثریت کاربران جهان با دسترسی به اینترنت حداقل یک بار در روز برای دریافت اطلاعات به گوگل مراجعه می‌کنند. قابل مشاهده بودن به عنوان یک منبع قابل اعتماد توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو همیشه به نفع یک برند است. سئوی با کیفیت و یک وب‌سایت با کیفیت بالا برندها را به آنجا می‌برد.

۲. سئو باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می‌شود.

هدف هر سئوی با تجربه، ایجاد یک پایه قوی برای یک وب‌سایت زیبا با تجربه کاربری شاخص و مؤثر است که به لطف اعتماد و اعتبار برند و ویژگی‌های دیجیتال آن، به راحتی در جستجو قابل کشف باشد. عناصر بسیاری در ایجاد قدرت در مورد موتورهای جستجو مانند گوگل نقش دارند.

علاوه بر عوامل ذکر شده در بالا، اختیارات در طول زمان در نتیجه جنبه‌هایی مانند:

  • لینک‌های طبیعی
  • رفتار مثبت کاربر
  • سیگنال‌های یادگیری ماشینی
  • عناصر و محتوای بهینه شده روی صفحه

مشکل این است که ایجاد اعتماد و اعتبار یک شبه غیرممکن است – درست مانند زندگی واقعی. اعتبار در طول زمان به دست می‌آید و ساخته می‌شود. پیروی از دستورالعمل‌های E-A-T گوگل برای اطمینان از نتایج موفقیت آمیز بسیار مهم است. تثبیت یک برند به عنوان یک مرجع، صبر، تلاش و تعهد می‌طلبد و بر ارائه یک محصول یا خدمات ارزشمند و باکیفیت تکیه می‌کند که به مشتریان اجازه می‌دهد به یک برند اعتماد کنند.

۳. سئو بهترین راه برای شنیدن صدای مصرف کننده است.

از درک تغییرات کلان بازار تا درک هدف مصرف کننده در جزئیات، سئو به ما می‌گوید که مشتریان چه می‌خواهند و چه نیاز دارند. داده‌ها و قالب‌های سئو (گفتاری یا کلامی) سیگنال‌های واضحی از قصد و رفتار کاربر به ما می‌دهد.

این کار را به روش‌های مختلف انجام می‌دهد:

  • تحلیل داده‌های کوئری
  • تجزیه و تحلیل SERP
  • داده‌های تجزیه و تحلیل و بینش هوش مصنوعی
سئو بهترین راه برای شنیدن صدای مصرف کننده است.

۴. سئو خوب به معنای تجربه کاربری بهتر است.

تجربه کاربری به اولویت اول هر مارکتر تبدیل شده است. همه خواهان رتبه بندی ارگانیک بهتر و حداکثر نمایش هستند. با این حال، تعداد کمی از افراد متوجه می‌شوند که تجربه کاربری بهینه بخش بزرگی از رسیدن به آنجا است. گوگل آموخته است که چگونه یک تجربه کاربری خوب یا نامطلوب را تفسیر کند و یک تجربه کاربری مثبت به عنصری اساسی برای موفقیت یک وب‌سایت تبدیل شده است.

به‌روزرسانی تجربه صفحه Google چیزی است که مارکترها در همه حوزه‌ها باید به آن پایبند باشند و بخشی از تمرکز دیرینه آنها بر تجربه مشتری است. مشتریان می‌دانند که چه می‌خواهند. اگر نتوانند آن را پیدا کنند، مشکلی پیش خواهد آمد و عملکرد آسیب خواهد دید.

یک مثال واضح از ایجاد یک تجربه کاربری قوی این است که چگونه گوگل بیشتر به یک موتور پاسخ تبدیل شده است که داده‌های جستجو شده را مستقیماً در صفحات نتایج موتور جستجو ارائه می‌دهد. هدف این است که به کاربران اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند با کلیک کمتر، سریع و آسان ارائه دهیم. سئو باکیفیت تجربه کاربری مثبت را در بر می‌گیرد و از آن به نفع یک برند استفاده می‌کند.

۵. سئو محلی به معنای افزایش تعامل، ترافیک و تبدیل است.

با افزایش و تسلط رو به رشد ترافیک تلفن همراه، جستجوی محلی به بخش اساسی موفقیت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تبدیل شده است. هدف سئوی محلی بهینه‌سازی شاخص‌های آنلاین شما برای یک محدوده خاص است، بنابراین افراد می‌توانند به سرعت و به راحتی شما را پیدا کنند و آنها را یک قدم به تراکنش نزدیک‌تر کنند.

بهینه‌سازی‌های محلی بر محله‌ها، شهرک‌ها، شهرها، مناطق و حتی استان‌های خاص تمرکز می‌کنند تا یک رسانه مناسب برای پیام‌رسانی یک برند در سطح محلی ایجاد کنند. متخصصان سئو این کار را با بهینه‌سازی وب‌سایت برند و محتوای آن، از جمله نقل‌قول‌های محلی و بک لینک‌ها، و همچنین فهرست‌های منطقه‌ای مرتبط با مکان و بخش تجاری که یک برند به آن تعلق دارد، انجام می‌دهند.

برای ارتقای تعامل محلی، متخصصان سئو باید پنل نمودار دانش یک برند، فهرست کسب‌وکار من در گوگل و پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی آن را به عنوان شروع بهینه کنند. همچنین باید بر نظرات کاربران در گوگل و همچنین سایر سایت‌های بررسی مانند Yelp، Home Advisor و Angie’s List (در میان سایر موارد)، بسته به حوزه تجارت، تأکید زیادی شود.

۶. سئو بر چرخه خرید تأثیر می‌گذارد.

تحقیق در حال تبدیل شدن به یک عنصر حیاتی سئو است و اهمیت تحقیق در زمان واقعی در حال افزایش است. استفاده از تاکتیک‌های سئو برای انتقال پیام‌های خود برای معاملات خوب، محصولات و خدمات نوآورانه، و اهمیت و قابل اعتماد بودن آنچه به مشتریان ارائه می‌دهید، یک تغییر شرایط و کنش خواهد بود. همچنین بدون شک در صورت انجام صحیح، بر چرخه خرید تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

برندها باید در مکان‌هایی که مردم به آنها نیاز دارند قابل مشاهده باشند تا ارتباطی شایسته ایجاد شود. سئوی محلی این دید را افزایش می‌دهد و به مشتریان بالقوه اجازه می‌دهد پاسخ‌ها و کسب‌وکارهایی را که این پاسخ‌ها را ارائه می‌دهند پیدا کنند.

سئو بر چرخه خرید تأثیر می‌گذارد.

۷. سئو به طور مداوم در حال بهبود است.

اجرای تاکتیک‌های سئو در وب‌سایت یک برند و در ویژگی‌های دیجیتال آن بسیار عالی است. با این حال، اگر این یک تعامل کوتاه‌مدت باشد (محدودیت‌های بودجه و غیره) و سایت در طول زمان مجدداً ارزیابی نشود، به آستانه‌ای می‌رسد که به دلیل سایر موانع دیگر نمی‌تواند بهبود یابد. قطعا یکی از مصادیق این ادعا الگوریتم MUM گوگل است که کمک به‌سزایی در بهبود درک رفتار کاربر و توسعه شبکه عصبی شناختی الگوریتم‌های گوگل داشته است.

روشی که دنیای جستجو تکامل می‌یابد نیاز به نظارت دائمی برای تغییرات دارد تا جلوتر از رقبا و در صفحه ۱ باقی بماند. فعال بودن و نظارت بر تغییرات قابل توجه الگوریتم همیشه به نفع برندهایی است که این کار را انجام می‌دهند. ما می‌دانیم که گوگل هزاران تغییر الگوریتم را در سال انجام می‌دهد. خیلی عقب بمانید بازگشت سخت خواهد بود. متخصصان سئو کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که از آن اجتناب خواهد شد.

۸. درک سئو به شما کمک می‌کند تا محیط وب را درک کنید.

با محیط همیشه در حال تغییر که وب جهانی است، نگه داشتن تغییرات در زمان وقوع می‌تواند چالشی باشد. اما ماندن در صدر سئو شامل قرار گرفتن در حلقه تغییرات عمده برای جستجو است. دانستن محیط وب، از جمله تاکتیک‌هایی که توسط سایر کسب‌وکارها و رقبای محلی مشابه استفاده می‌شود، همیشه برای آن برندها مفید خواهد بود.

۹. سئو نسبتا ارزان و بسیار مقرون به صرفه است.

مطمئناً هزینه دارد. اما همه بهترین کارها انجام می‌شود، درست است؟ سئو در طرح کلان کارها نسبتاً ارزان است و بازده آن به احتمال زیاد از نظر سود یک برند قابل توجه خواهد بود. این هزینه بازاریابی نیست؛ این یک سرمایه گذاری تجاری واقعی است. پیاده‌سازی سئو برای سال‌های آینده جایگاه اول شما را حفظ خواهد کرد و مانند بسیاری از چیزهای زندگی، تنها با توجه (و سرمایه‌گذاری) بیشتر بهتر خواهد شد.

سئو نسبتا ارزان و بسیار مقرون به صرفه است.

۱۰. سئو روابط عمومی است.

سئو به ایجاد ارزش ویژه بلندمدت برای برند شما کمک می‌کند. یک رتبه خوب و یک موقعیت مطلوب به ارتقای پروفایل برند شما کمک می‌کند. مردم به دنبال اخبار و موارد مرتبط هستند و داشتن یک استراتژی سئو و روابط عمومی خوب به این معنی است که برند شما دیده می‌شود.

داشتن یک تجربه کاربری خوب در وب‌سایت شما به این معنی است که پیام‌های شما شنیده می‌شود و محصولات یا خدمات شما به فروش می‌رسند. سئو دیگر یک کانال محرمانه نیست، بنابراین ادغام با محتوا و روابط عمومی به دستیابی به برند و آگاهی در کنار سایر نتایج کمک می‌کند.

۱۱. این یک استراتژی بلند مدت است.

سئو می‌تواند تأثیر قابل توجهی در سال اول انجام اقدامات داشته باشد، و بسیاری از این اقدامات تأثیری خواهند داشت که بیش از چندین سال طول می‌کشد. همانطور که بازار در حال تکامل است، پس بهتر است روندها و تغییرات را از نزدیک دنبال کنید.

اما حتی سایتی که حجم زیادی از توصیه‌های سئو را اجرا نکرده باشد، از بهترین شیوه‌های اولیه سئو که در یک وب‌سایت با تجربه کاربری مناسب استفاده می‌شود، بهبود می‌یابد. و هر چه زمان، تلاش و بودجه سئو بیشتر به آن اختصاص داده شود، وب‌سایت بهتر و طولانی‌تر می‌تواند یک رقیب شایسته در بازار خود باشد.

۱۲. سئو قابل اندازه‌گیری است.

سئو قابل اندازه گیری است. در حالی که سئو همان بازگشت سرمایه آسان برای محاسبه را مانند گوگل ادز ارائه نمی‌دهد، می‌توانید تقریباً هر چیزی را با ردیابی و تجزیه و تحلیل مناسب اندازه گیری کنید. مشکل بزرگ تلاش برای اتصال نقاط در پیش زمینه است زیرا هیچ راه قطعی برای درک همبستگی بین همه اقدامات وجود ندارد.

با این حال، ارزش درک این را دارد که اقدامات خاص چگونه بر عملکرد و رشد تأثیر می‌گذارند، و امیدواریم که تأثیر بگذارند. هدف هر سئوی خوب این پیشرفت‌ها است، بنابراین اتصال نقطه‌ها نباید چالشی باشد.

همچنین برندها می‌خواهند بدانند که کجا بوده‌اند، کجا هستند، و از نظر عملکرد آنلاین به کجا می‌روند، به‌ویژه برای سئو زمانی که از یک شخص/شرکت پول می‌گیرند تا از طرف آن اجرا کند. هیچ راه بهتری برای نشان دادن موفقیت سئو نیز وجود ندارد. البته، همه ما می‌دانیم که داده‌ها هرگز دروغ نمی‌گویند.

سئو قابل اندازه‌گیری است.

۱۳. سئو فرصت‌های جدیدی را به نمایش می‌گذارد.

همیشه سئو با کیفیت بالا ابزاری برای کشف و استفاده از فرصت‌های جدید برای برندها نه تنها برای کشف بلکه برای درخشش پیدا می‌کند. ارائه سئو با کیفیت به برندها به معنای غوطه‌ور کردن یک تیم سئو در هر چیزی است که آن برند است. این تنها راه برای بازاریابی واقعی یک برند با اشتیاق و درکی است که ذینفعان آن نسبت به آن دارند: تبدیل شدن به یک سهامدار. بطور مثال در شهر مشهد شرکت‌های بسیاری به دنبال متخصص سئو در مشهد می‌گردند، از اینرو همواره این عبارت را در گوگل جستجو می‌کنند تا بهترین سئوکار در این شهر را بیابند.

هرچه یک برند بهتر شناخته شود، فرصت‌های بیشتری برای کمک به شکوفایی آن ایجاد می‌شود. در مورد سئو نیز می‌توان همین را گفت. فرصت‌های جدید سئو امروزه می‌تواند به طرق مختلف به دست بیاید – از ارائه محتوا، فرصت‌های دیجیتال و اجتماعی تا کمک به فروش، محصول و استراتژی‌های خدمات مشتری.

۱۴. اگر در صفحه یک نیستید، برنده نرخ کلیک نمی‌شوید.

سئو در حال تبدیل شدن به یک بازی با مجموع صفر است زیرا SERP با کلیک صفر پاسخ را مستقیماً در بالای نتیجه جستجوی گوگل نشان می‌دهد. هدف جستجوی کاربر بدون نیاز به کلیک بر روی لینک‌های نتایج جستجو واقعی برآورده می‌شود. در دنیای سئو که اگر در صفحه ۱ نباشید، احتمالاً بازی جستجوی ارگانیک را نخواهید برد.

یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد که سه موقعیت اول رتبه بندی جستجوی ارگانیک منجر به بیش از ۵۰٪ از کل کلیک‌ها می‌شود، در حالی که تا ۳۰٪ از همه نتایج در صفحه ۱ و ۲ اصلاً کلیک نمی‌شوند.

این یعنی چی؟

سه چیز:

  • نتایج صفر برنده کلیک می‌شوند.
  • اگر در صفحه ۱ نیستید، باید باشید.
  • هنوز موارد زیادی وجود دارد که کاربر یک عبارت جستجو را تایپ می‌کند و نمی‌تواند دقیقاً آنچه را که به دنبال آن است پیدا کند.

۱۵. سئو همواره اینجاست.

مصرف کنندگان همیشه محصولات و خدمات را به صورت آنلاین می‌خواهند و برندها همیشه به دنبال مقرون به صرفه‌ترین راه برای انجام این کار هستند. در حالی که نقش سئو ممکن است تغییر کند و استراتژی‌ها تغییر کند، راه‌های جدیدی دائماً از طریق نقاط ورودی مختلف مانند صدا، برنامه‌ها، ابزارهای پوشیدنی و اینترنت اشیا (IOT) باز می‌شوند.

طبق گفته Comserve.Inc، موتورهای جستجوی نسل بعدی که از شبکه‌های عصبی عمیق و یادگیری ماشین پشتیبانی می‌کنند، ارزش بازار خود را از ۱۴.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۵۵.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ افزایش خواهند داد. فرصت‌های جستجوی جدید و ارگانیک همیشه به وجود می‌آیند.

نتیجه

نقش سئو در چند سال اخیر به طور قابل توجهی گسترش یافته است. به طور خاص، سئو به مصرف‌کنندگان در زمان نیاز کمک می‌کند و اجرای سئوی قوی و با کیفیت در وب‌سایت برند و ویژگی‌های دیجیتال به برندها و تلاش‌های بازاریابی آن‌ها کمک می‌کند.

سئو چالش‌های خود را دارد، اما فرصت‌هایی که به ارمغان می‌آورد به موفقیت در آینده برای هر نوع کسب‌وکاری کمک می‌کند و برای حضور وب یک برند در حال حاضر و آینده بسیار مهم است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=46767

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.