• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

یک ماده ناشناخته مرا به مسیر پولسازی رساند

  • 28 آبان 1401 - 2:32
<a>یک ماده ناشناخته مرا به مسیر پولسازی رساند</a>

زمانی که برای اولین بار با محصولی به نام رنگ منگنز آشنا شدم حتی فکرش را هم نمی کردم که بتوانم با این محصول به شرایط مالی ایده آلم برسم. بعدها کسب و کار خود را گسترش دادم و رنگهای پلی اورتان و روغنی را نیز به محصولاتم اضافه کردم.

رنگ پلی اورتان

پلی اورتان برای پوشش دهی در دو حوزه ی معماری و همچنین صنعتی به کار گرفته می شوند. رنگ پلی اورتان معمولاً به صورت پوشش های پایانی و یا ثانویه روی برخی پرایمرها یا پوشش های آغازین سوار می شوند تا یک ترکیب منسجم و بسیار پایداری را ایجاد کنند. البته شما می توانید آن ها را روی بسترهای فولادی و همچنین رویه های بتنی نیز استفاده کنید. با این اوصاف رنگ پلی اورتان از لحاظ ویژگی های عمومی به شرح ذیل می باشند.

رنگ پلی اورتان پس از اعمال یک سطح بسیار براقی را ایجاد می کند که گذر زمان نمی تواند روی درخشندگی آن تأثیر بگذارد.

در برابر سایش و کلیه ی فرآیندهایی که در اثر اصطکاک بالا ایجاد می شود، مقاوم هستند و به هیچ عنوان دچار پوسته شدن نمی شوند.

در برابر اشعه ی ماوراء بنفش دوام بی نظیری دارند و به نوعی می توانند ساختار خود را در نواحی پر تنش محیطی که ناشی از تغییرات آب و هوا می باشد، حفظ کنند.

رنگ پلی اورتان دامنه ی وسیعی از تغییرات دمایی را می تواند تحمل کنند به این صورت که در نواحی و مراکز صنعتی این بازه در حدود ۳۰ درجه زیر صفر و تا ۱۱۰ درجه بالای صفر قابل نوسان است.

رنگ روغن

در نقاشی ساختمان با رنگ روغن، رنگ نیمه‌ مات یا نیمه‌ براق که از مخلوط رنگ مات و براق بدست می‌آید، بیشتر برای نقاشی دیوارهای ساختمان استفاده می‌شود که علت آن است که هم موج دیوار را نشان نمی‌دهد و هم به اندازه کافی براق است که دیواری که رنگ شده خوب جلوه نماید.

این نوع نسبت به رنگ‌های براق ارزان‌تر هستند و برای پوشاندن معایب دیوار، انتخاب ایدآلی به شمار می‌آیند. این نوع رنگ روغنی نسبت به نمونه‌ی براق قابلیت شست‌وشوی چندانی ندارد و عملا نمی‌توان روی این قابلیت مانور داد. اگر دوست ندارید دیوارتان نور را منعکس کند و می‌خواهید از سادگی دیوار لذت ببرید، بهتر است نوع مات را انتخاب کنید.

از ترکیب رنگ‌های روغنی براق و مات می‌توانید به رنگ نیمه براقی دست پیدا کنید که حد وسطی میان این دو نوع رنگ روغنی است. خوبی رنگ نیمه براق در این است که درصد مات یا براق بودن آن را خودتان تعیین می‌کنید و می‌توانید با کم یا زیاد کردن رنگ‌ها، میزان براق بودن آن را مشخص کنید.

رنگ منگنز

منگنز به گونه گسترده‌ای در بافت‌های بدن گیاهان و جانوران وجود دارد. رنگ منگنز به مقدار بسیار کم در بدن انسان یافت می‌شود به همین دلیل یک ماده معدنی کمیاب نامیده می‌شود.

بدن ما کم و بیش نزدیک ۲۰ میلی‌گرم منگنز، به گونه بزرگ در استخوان‌ها، ذخیره دارد. منگنز در پایه‌ریزی بافت همبند چربی و کلسترول، استخوان، عوامل لختگی خون و پروتئین نقش دارد. این ماده همچنین برای عملکرد طبیعی مغز لازم ‌است. منگنز جزئی از ترکیب منگنز سوپراکسید دیسموتاز (MnSOD) است. این ترکیب یک آنتی اکسیدانت است که بدن را از رادیکال‌های آزاد نگهداری می‌کند. لگفتنی است به دست آوردن مقدار کافی منگنز از رژیم غذایی، کار آسانی است.

فلز منگنز به علت داشتن خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاص و دلایل اقتصادی، به عنوان یکی از فلزات راهبردی در صنایع فولاد، ذوب آهن، تولید فروآلیاژ، باتری سازی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد و در سطح جهان حدود ۹۰ درصد این فلز در صنایع متالورژیکی مانند تولید فولاد و آلیاژهای غیر آهنی مصرف می شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=34042

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.