• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

یادگیری زبان در دبیرستان چه مزیتی دارد ؟! + نکات مهم

  • 14 آذر 1401 - 16:55
یادگیری زبان در دبیرستان چه مزیتی دارد ؟! + نکات مهم

دوران دبیرستان پر از فرصت هایی با ارزش است که می توانید خود را برای یک زندگی شگفت انگیز و رنگارنگ آماده کنید. مکانی است که می توانید چیزهای جدیدی یاد بگیرید و خود را بیشتر بشناسید و از خود پرسیده باشید کلاس زبان دبیرستان به چه دردی می خورد؟!

کلاس زبان دبیرستان یکی از بهترین و مهم ترین کلاس های دوران دبیرستان و متوسطه است، اگرچه ممکن است کمی تعصب داشته باشیم، اما مطالعات نشان می‌دهند که یادگیری زبان خارجی در دبیرستان در مقایسه با مضرات یادگیری زبان خارجی در دبیرستان، مزایای بیشتری دارد.

طبق گفته سایت ایران آموزشگاه یادگیری زبان دوم، سوم یا حتی چهارم نه تنها ذهن شما را گسترش می دهد، بلکه سبک زندگی شما را تغییر می دهد. شما می توانید موقعیت خوبی در محل کار کسب کنید، وارد کالج رویاهای خود شوید، با افراد خارج از کشور ارتباط برقرار کنید و خیلی چیزهای دیگر.

ممکن است سخت بنظربرسد، اما آیا چیزهای خوب به راحتی به دست می آیند؟!

چرا یادگیری زبان خارجی در دبیرستان الزامی است؟

دبیرستان مکانی عالی برای کشف علایق خود و شروع کارهای مهم برای ساخت آینده است. وقتی به دانشگاه رسیدید، برای گرفتن مدرک تحصیلی مورد نظر خود تلاش می کنید، و برای آن پول می پردازید (یا وام می گیرید) و وقت کمی دارید بخاطر مشغله های که در زندگی دارید. بنابراین دبیرستان محل عالی برای مطالعه یک زبان خارجی است چون وقت آزاد بیشتری خواهید داشت و دردانشگاه راحت تر خواهید بود.

همچنین این فرصت را به شما می دهد که از پایه زبان انگلیسی خود را قوی تر کنید.

بنابراین، نظر ما این است: بله، زبان خارجی باید در دبیرستان الزامی شود. علاوه بر این، امکان تحصیل در خارج از کشور حتی قبل از رسیدن به دانشگاه را برای شما فراهم می کند.

بیشتر کشورهای اروپایی، دانش آموزان دبیرستانی باید نه یک، بلکه دو زبان خارجی را مطالعه کنند.

آیا زبان انگلیسی دبیرستان کاربردی در دانشگاه دارد ؟

مزایای یادگیری یک زبان خارجی در دبیرستان فراتر از رعایت پیش نیازها است، اما این چیزی نیست که بتوانیم کاملاً نادیده بگیریم.

یادگیری زبان انگلیسی در دبیرستان باعث می شود که در دانشگاه راحت تر باشید و از بابت مشکل زبان خیالتان راحت خواهد بود و موجب می شود پایه قوی در زبان دانشگاه درداشته باشید.

بنابراین، بسته به برنامه‌های تحصیلی آینده‌تان، بله، احتمالاً برای پذیرش در کالج‌های خارج کشور ، باید یک زبان خارجی را در دبیرستان بخوانید.

آیا باید ۳ سال زبان خارجی را در دبیرستان بخوانم؟

یادگیری یک زبان خارجی در دبیرستان از بسیاری جهات برای شما سودمند است، بنابراین جای تعجب نیست که هر چه بیشتر یاد بگیرید، بهتر عمل خواهید کرد.

اگر مایلید بالاتراز شرایط استاندارد دو ساله بروید، می‌توانید به طور بالقوه در دوره‌های کالج به رتبه‌های بالاتر بروید، وارد یک مدرسه عالی شوید، بلافاصله پس از دبیرستان شغلی در خارج از کشور پیدا کنید، اگر ساکن کرج هستید می توانید در ایران آموزشگاه کلاس زبان کرج مورد نظر خود را پیدا کنید.

البته، زمان و سایر برنامه‌های درسی مورد نیاز ممکن است مانع یادگیری زبان انگلیسی در دبیرستان شود. اما اگر بتوانید آن را در برنامه خود قرار دهید، چرا که نه؟ اگر علاقه مند به یادگیری در مورد فرهنگ های دیگر، گسترش جهان بینی خود و ارتباط با مردم در سراسر جهان هستید، دوزبانه بودن شما را به آنجا می رساند.

مزیت یادگیری زبان دوم در دبیرستان چیست؟

از بارزترین مزایای یادگیری زبان دوم در دبیرستان این است، خوب، شما مجبورید! اگر می خواهید فارغ التحصیل شوید، به هر حال باید درس را پاس کنید.

با این حال، شروع به کار نباید خسته کننده باشد. شما می توانید از این یادگیری اجباری زبان به عنوان فرصتی برای کشف جهان استفاده کنید. برنامه های زبان دبیرستان در خارج از کشور را بررسی کنید و تابستانی داشته باشید که هرگز فراموش نخواهید کرد.

با جهان آشنا می شوید

اگر می خواهید جهان را کشف کنید، از تحصیل زبان های خارجی در دبیرستان به عنوان بهانه ای برای سفر استفاده کنید. درست است، لازم نیست برای تحصیل در خارج از کشور تا دانشگاه صبر کنید!

هیچ چیز مانند غوطه وری کامل فرهنگی در هنگام تلاش برای یادگیری زبان دیگری نیست. مغز شما واقعاً چاره‌ای ندارد جز اینکه همه چیز را غوطه‌ور کند! و فرصت های زیادی برای تمرین وجود دارد. از سفارش غذا گرفته تا درخواست مسیر، در کمترین زمان با تلاش خود دو زبانه خواهید شد.

دوستان جدیدی پیدا کنید، حتی در فضای مجازی!

دبیرستان بهترین زمان برای ایجاد ارتباطات و دوستی های مادام العمر است. شکی نیست که اگر در دبیرستان کلاس زبان بروید، دوستی نزدیکی خواهید داشت.

این امر به ویژه در صورتی صادق است که در تمام چهار سال دبیرستان به تحصیل ادامه دهید. افراد زیادی هستند که اسپانیایی، فرانسوی یا آلمانی یاد می‌گیرند شما مجبورید بارها و بارها همکلاسی‌های مشابه را ببینید!

ناگفته نماند، اگر تصمیم بگیرید که در کلاس های زبان خارجی خود در خارج از کشور شرکت کنید، این فرصت را خواهید داشت که با انواع افراد جدید از سرتاسر جهان آشنا شوید (و از مزایای دیگر نیز بهره مند شوید). در برنامه شما بچه هایی از ایالات متحده و افرادی از کشور میزبان شما خواهند بود که می توانید به زبان مادری با آنها ارتباط برقرار کنید.

استفاده از یک زبان خارجی در دبیرستان با کمک به ایجاد روابط هم با افراد در خانه و هم با افرادی که بدون آن هرگز قادر به درک آنها نبودید، برای شما در درازمدت مفید است.

باهوش تر می شوید!

یادگیری یک زبان خارجی در دبیرستان همه نوع مزایایی دارد.، مانند افزایش حافظه، چابکی ذهنی قوی تر، افزایش تصمیم گیری و بهبود مهارت های چند وظیفه ای. بنابراین، طبق علم، یادگیری یک زبان خارجی برای مغز شما مفید است.

راحت تر یک شغل جذاب پیدا می کنید

شاید در حال حاضر به ‌عنوان یک دانش آموز دبیرستان، پیدا کردن شغل اولویت اول شما نباشد، اما یادگیری یک زبان خارجی در حال حاضر می‌تواند شما را برای موفقیت آینده آماده کند. نه تنها یادگیری یک زبان جدید شما را بر روی کاغذ بسیار شیک نشان می دهد، بلکه فرصت هایی را برای مشاغل مختلف باز می کند.

از این رو برای مهاجرت تحصیلی و کاری شما نیاز به مدرک آیلتس دارید،اگر به ایران آموزشگاه سر بزنید می توانید بهترین کلاس آیلتس (IELTS) مورد نظر خود را پیدا کنید

. درک بهتری از جهان به دست می آورید

مزایای یادگیری یک زبان خارجی در دبیرستان بسیار فراتر از کلاس درس است. زیرا ابزارهایی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا ذهنی بازتر داشته باشیم و دیگران را درک کنیم.

اگر زبان دیگری را زود یاد بگیرید، به شما این امکان را می‌دهد که با افراد بیشتری آشنا شوید ، سنت‌هایی که به آن عمل می‌کنند و ارزش‌هایی که دارند را بفهمید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=35112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.