• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

گفتاردرمانی آنلاین برای تشخیص اوتیسم

  • 28 دی 1401 - 12:58
گفتاردرمانی آنلاین برای تشخیص اوتیسم

بی شک آموزش رنگ به کودکان اوتیسم، یکی از مهم ترین مباحث آموزشی است که والدین و مربیان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. از آنجایی که شناخت رنگ ها، علامت گذاری آنها و استفاده از رنگ های متنوع می تواند اهمیت زیادی در زندگی فرد داشته باشد، مربیان در جهت تکمیل آموزش کودکان اوتیسمی باید به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند. به خاطر داشته باشید که در جهت آموزش رنگ به کودکان اوتیسم، استفاده از ابزار ها و تکنیک های آموزشی مختلفی پیشنهاد می شود. تکنیک های آموزشی به کار گرفته شده در این زمینه همگی می توانند بر روی روند آموزش موثر باشند.

یک بازی ساده برای تشخیص اوتیسم

بازی روشی است که والدین با استفاده از آن می توانند شناخت بیشتری نسبت به کودک خود پیدا کنند و در خلال آن کودک خود را با دقت مشاهده کنند و رفتار او را مورد ارزیابی قرار دهند.

اگرچه تشخیص اوتیسم بر عهده ی گروهی از متخصصان شامل: متخصص مغز و اعصاب، روانپزشک،متخصص اطفال و … است و بهترین راه تشخیص اوتیسم استفاده از تست های غربالگری رسمی است اما والدین کودک نیز می توانند با استفاده از بازی و مشاهده ی غیر رسمی کودک به بررسی رفتار های اجتماعی و ارتباطی کودک خود بپردازند و برخی از نشانه های اختلال طیف اوتیسم را در کودک تشخیص دهند و از این طریق برای درمان زودهنگام وی اقدام کنند.

تعدادی کارت از مقوله های مختلف مانند میوه ها،حیوانات و رنگ ها تهیه کنید. (شما میتوانید این بازی را بدون کارت و با استفاده از وسایل بازی یا وسایل منزل خود نیز انجام دهید)

برای شروع تعدادی از میوه ها را در مقابل کودک خود قرار دهید و از او بخواهید به طور مثال سیب یا پرتغال را به شما بدهد.(بهتر است با میوه های آسان بازی را آغاز کنید)

آیا کودک شما توانایی اجرای درخواست شما را دارد؟

این بازی را با حیوانات و رنگها نیز تکرار کنید.تعدادی مکعب با رنگ های متفاوت را در اختیار کودک قرار دهید و از او بخواهید رنگ های آبی و قرمز را در کنار هم قرار دهد.

با این بازی شما میتوانید «شناخت» کودک خود را مورد ارزیابی قرار دهید. مشکل دیگری که کودکان طیف اوتیسم با آن روبرو می شوند آسیب حیطه ی شناخت در این کودکان است.

به صورت کلی روند اجرای گفتار درمانی آنلاین می تواند تحت تاثیر یک سری عوامل و فاکتور های خاص تغییر پیدا کند. بازه سنی فردی که به دنبال این روش درمانی است و شرایط گفتار درمانی را می توان به عنوان مهم ترین عوامل موثر بر روی این مسئله شناسایی کرد. به خاطر داشته باشید که این روش درمانی، بهترین راه در جهت کنترل اختلال های گفتاری به حساب می آید که می تواند با مزایای زیادی همراه باشد. از آنجایی که روش های گفتار درمانی به صورت اصولی طراحی شده و در اختیار کاربران قرار می گیرند، توجه به اجرای اصولی آنها اهمیت زیادی دارد. افرادی که در این زمینه تخصص زیادی دارند، گفتار درمانگر نام داشته و می توانند به صوت کلی سلامت گفتاری افراد را تحت تاثیر خود قرار دهند.

روش های گفتار درمانی می توانند شامل موارد مختلفی باشند. به صورت کلی بسته به اختلالی که شما با آن مواجه شده اید، پروسه گفتار درمانی هم تغییر پیدا می کند. هر کدام از این اختلال ها، به نحوی خاص پروسه ای که گفتار درمانگر باید آن را طی کند تحت تاثیر خود قرار می دهند. ولی به صورت کلی این پروسه چند مرحله خاص دارد. اولین مرحله مربوط به عیبیابی می باشد. در این مرحله گفتار درمانگر باید اختلال های بدنی را شناسایی و آنها را ارزیابی کند. در مرحله بعد، افراد باید برای تمرینات مخصوص آموزش ببینند. در صورتی که کودکان به گفتار درمانی نیاز داشته باشند، معمولا والدین آموزش خواهند دید. مرحله بعدی مربوط به تمرینات و حل اختلال می باشد. توجه داشته باشید که همه این مراحل اهمیت زیادی داشته و به صورت مستقیم بر روی سلامتی افراد تاثیر گذار خواهند بود. پس شما باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37804

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.