• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کاش به دختران هندبال قول اعزام به بازیهای آسیایی را نمی‌دادند

  • 31 تیر 1402 - 19:01
کاش به دختران هندبال قول اعزام به بازیهای آسیایی را نمی‌دادند

خدیجه قانع در گفت و گو با ایسنا، بعد از حذف تیم ملی هندبال زنان از بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: سال قبل که تیم ملی زنان جهانی شد این نوید به بازیکنان داده شد که در بازی‌های آسیایی هانگژو جای خواهند داشت. در دوره بعد هم که تیم ملی باز جهانی شد باز هم دوباره این قول داده شد.
مربی تیم ملی هندبال زنان افزود: اول اینکه خیلی متاسف هستیم که چرا کمیته ملی المپیک روی حرف خود نماند و تیم را حذف کرد. دوم اینکه اگر قرار باشد با همین دیدگاه پیش روند پس زنان ورزشکار چه زمانی پیشرفت خواهند کرد؟ صرفا این را برای رشته هندبال نمی‌گویم و منظورم همه ورزش زنان است. در شرایطی هستیم که فدراسیون‌ها به دلیل وضعیت اقتصادی نمی‌توانند تیم‌ها را به دیدارهای تدارکاتی اعزام کنند. در این شرایط بازی‌های آسیایی می‌توانست انگیزه زنان ورزشکار را بیشتر کند.
قانع با طرح سوال از کمیته ملی المپیک افزود: سوال من از کمیته ملی المپیک این است که آیا همه تیم‌هایی که در این سال‌ها به بازی‌های آسیایی اعزام شده‌اند روی سکو رفته‌ و مدال آورده‌اند؟ وقتی این طور نبوده که هر تیمی که اعزام شده مدال آور باشد چرا این انتظار را از زنان دارند؟ به نظرم خیلی در حق هندبال مخصوصا زنان اجحاف شد. 
وی گفت: خانم کاظمی‌پور در جریان فینال لیگ برتر هندبال زنان متوجه تغییر پیشرفت بازیکنان نسبت به فینال سال قبل شد و اعلام کرد که حتما به کمیته ملی المپیک می‌گوید که تیم هندبال زنان را به بازی‌های آسیایی اعزام کنند. در این شرایط بازیکنان با وجودی که بعد از لیگ باید به فاز استراحت می‌رفتند ولی آنقدر خوشحال و مشتاق بودند که بدنشان را از فرم خارج نکردند. آنهایی که حرفه‌ای هستند می‌دانند که این ممکن است باعث آسیب جسمانی و روحی ورزشکار شود. بازیکنان با روحیه مضاعف تمرینات را دنبال کردند ولی حذف از کاروان یک شوک به بخش زنان بود. من که فکر نمی‌کردم این اتفاق بیفتد.
قانع افزود: ما مدتی دیگر مسابقات جهانی را پیش رو داریم و نیاز به دیدار تدارکاتی خواهیم داشت. همین بازی‌های آسیایی و همچنین دیدارهای تدارکاتی که فدراسیون قرار است در نظر بگیرد باعث پیشرفت تیم ملی خواهد شد. مگر تیم‌های کشورهای دیگر چگونه پیشرفت می‌کنند؟ تیم چین از اردوی تدارکاتی به مسابقات قهرمانی آسیا کره آمده بود و بلافاصله قرار بود به روسیه برود و اردوهایش را ادامه دهد. تازه چین در این شرایط از کره و ژاپن هم عقب‌تر است ولی نگاه ویژه به آنها می‌شود. 
او در پایان گفت: من که خیلی ناراحت شدم، بازیکنان هم که خیلی بیشتر از چیزی که فکر کنید ناراحت هستند. من از قبل بازیکنان را آماده کرده بودم و احتمال اینکه اعزام نشویم را به آنها می‌دادم تا در این صورت زیاد شوکه نشوند اما برای آنها سوال بود که چرا با وجود قول دادن نباید اعزام شوند؟ فدراسیون برای اعزام تیم ملی خیلی تلاش و پیگیری کرد. حتی رییس فدراسیون در آخرین بازدید از تیم ملی گفت که ای کاش قول اعزام بارها از سوی وزارت و کمیته ملی المپیک داده‌ نشده بود. آنها گفته بودند هر رشته‌ای را اعزام نکنند هندبال را اعزام‌ می‌کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=45244

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.