• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کتیرایی گزینه اول شهرام هروی/مربیان سازنده کاراته به صف می شوند

  • 10 اردیبهشت 1403 - 13:01
کتیرایی گزینه اول شهرام هروی/مربیان سازنده کاراته به صف می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، همدان به مدت ۱۲ روز میزبان مسابقات کاراته قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف و در همه رده‌های سنی بود. مسابقاتی که با حضور بیش از ۴۰۰۰ کاراته کا در سطح کمی و کیفی خوبی برگزار شد. بر خلاف مسابقات گروه مردان که غیر از عسگری، نعمتی و یکی دو کاراته کای دیگر اغلب ملی پوشان غیبت داشتند، در گروه بانوان بیشتر ملی پوشان روی تاتامی پهن شده در همدان به میدان رفتند.
پس از پایان این مسابقات از سوی فدراسیون اسامی کاراته کاهایی که مجوز حضور در مرحله دوم انتخابی را در اختیار دارند، اعلام شد. حتی شرایط حضور ملی پوشان سال گذشته و نحوه برگزاری مسابقات نیز تشریح شد. سعید نیکو خصلت به عنوان مدیر سازمان تیم‌های ملی و کسی که این روزها تصمیم گیرنده اصلی تیم‌های ملی است، در گفتگویی تصویری که از سوی روابط عمومی فدراسیون منتشر شد به خوبی و شفاف در این زمینه توضیح داد.
البته موضوع مهم در خصوص تیم‌های ملی کاراته، اعلام اسامی سرمربیان آنها در رده‌های سنی مختلف پیش از شروع پیکارها بود تا این مربیان مسابقات را با دقت زیر نظر داشته باشند. لیستی که با سوالات مختلف و البته چند اگر و اما جدی همراه بود.
در این بین نگاه ویژه فدراسیون به مربیان سازنده برای حضور در کادر فنی است که در این بخش اهمیت فوق العاده ای دارد و در همین رابطه نیز رده بندی برترین مربیان کشور بر اساس نتایج و مدال‌های شاگردان آنها نیز اعلام شد. البته امید می رود این تصمیم اجرایی شده و دستخوش برخی ملاحظات، قول‌ها و نفوذها نشود. مانند آن مربی که قرار بود سرمربی یکی از رده‌ها شود و در آخرین بازبینی نامش از لیست کنار گذاشته شد و فردی جایگزین شد که…..
البته که با وجود اهمیت ویژه به رده‌های سنی پایه با هدف پشتوانه سازی، نگاه اصلی متولیان کاراته، تیم ملی بزرگسالان است که در سال ۱۴۰۳ در کنار مسابقات قهرمانی آسیا، رقابت‌های تیمی قهرمانی جهان در اسپانیا را نیز پیش رو دارد. جایی که شهرام هروی در سال‌های گذشته برای انتخاب همکاران خود نگاه ویژه ای به قهرمان سال‌های نه چندان دور و مربیان تأثیرگذار و با تجربه داشته، برای فصل جدید همکاری خود در این تیم ملی علیرضا کتیرایی را به عنوان اولین مربی مد نظر قرار داده است. حمید فرهادی مربی تأثیرگذار و با اخلاق کرمانشاه که در سال‌های گذشته با وجود عملکرد خوب شاگردانش به حق خود نرسیده، از دیگر گزینه‌ها است.
بدون شک توجه به مربیانی که در باشگاه‌های خود تلاش می‌کنند و ورزشکار به تیم ملی تحویل می‌دهند یکی از مؤثرترین راه‌های پیشرفت در هر رشته ورزشی است. چرا که در کنار ایجاد انگیزه در بین همه مربیان پر تلاش در سراسر کشور، رشد و پیشرفت ورزش را با حضور در مسابقات بین المللی و آشنایی با ورزش روز دنیا در پی خواهد داشت. کاراته نیز از این قاعده مستثنی نیست. نکته‌ای که در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت، ولی با حضور سعید نیکوخصلت با تحصیلات دانشگاهی و سابقه حضور در تیم‌های ملی این امر شکل جدی تری به خود در این فدراسیون گرفت و انتظار می‌رود اجازه دهند برنامه‌های او اجرایی شود.
در پایان باید اشاره کنیم به این موضوعی که گاهی استفاده از مربیان سازنده و تأثیرگذار باید با شرایط خاص و برنامه ریزی صورت گیرد. بارها و بارها شاهد آن بوده‌ایم که برخی مربیانی از این دست با ورود به تیم‌های ملی بدون آشنایی از فضای جدید مشکلاتی را هم در پی داشته‌اند. قصد نام بردن از هیچ مربی نداریم، ولی تأثیر گذاری روی انتخاب‌های نهایی در برخی موارد حواشی متعددی را متوجه تیم ملی کرده است. شاید استفاده از مدل فدراسیون کشتی در بها دادن به مربیان در همراهی تیم ملی و آشنایی با کاراته روز دنیا قابل بررسی باشد تا بتوانند تجربیات خود در باشگاه‌ها به ورزشکار منتقل کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=56687

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.