• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کاربردهای چراغ خطی و لامپ حرارتی چیست؟

  • 01 بهمن 1401 - 11:38
کاربردهای چراغ خطی و لامپ حرارتی چیست؟

امروز می خواهیم به بررسی مواردی در دنیای برق و چرغ بپردازیم. در این مقاله نگاهی اولیه به چراغ خطی و کاربردهایش می اندازیم، سپس به بررسی لگراند و لامپ حرارتی می پردازیم.

همه چیز درباره نورپردازی خطی

با پیشرفت مستمر تکنولوژی led، ظاهر و عملکرد نورهای خطی به طور مداوم در حال بهبود است، صحنه های قابل اجرا نیز گسترده تر می شوند، عناصر خطی بیشتر و بیشتری در نورپردازی صحنه ها، روش های نورپردازی فشرده و کارآمد، افزایش تجربه حسی و جلوه های هنرهای بصری فضا. امروز قصد داریم نور خطی را به خوبی بررسی کنیم و تاثیر آن را بر کاربردهای صحنه های مختلف توضیح دهیم. برویم

کاربردهای روشنایی خطی

امروزه بیشتر و بیشتر صحنه های نورپردازی از عناصر خطی استفاده می کنند، از انواع سبک ها و روش های نصب: چراغ های خطی محصولات انعطاف پذیر هستند، نه محصولات استاندارد، به سختی می توان عملکرد آن را به تنهایی تعریف کرد. چراغ های خطی هم کارکرد نورپردازی و هم هنر تجسمی دارند، اندازه، رنگ نور، روش های نصب، روش های کنترل با توجه به هر فضای فردی در حال تغییر است.

سناریوی کاربردی روشنایی خطی

در حال حاضر، نور خطی نه تنها در زمینه اداری استفاده می شود، بلکه طراحان آن را در فضاهای تجاری پیشرفته، فضای خانه، روشنایی صنعتی و سایر موارد اعمال می کنند و جلوه های مختلف نور و سایه را ایجاد می کنند. این برای پیشخوان میله ها، آشپزخانه ها، کوتور، کابینت های شراب، پله ها، فروشگاه ها، سالن پذیرایی، متوپه، قفسه های کتاب، توالت، اتاق خواب، اتاق رقص، کابینت، راهروها، سقف های کاذب و مکان های دیگر مناسب است.

آشنایی با بهترین برند کابل شبکه لگراند LEGRAND 

برند لگراند مربوط تولیدکننده محصولات شرکت صنعتی فرانسوی که در لیموژ فرانسه قرار دارد است. شرکت لگراند LEGRAND جزء برترین شرکت های جهان در زمینه عرضه محصولات و تجهیزات الکتریکال و شبکه است و در سال ۲۰۱۱ توانست در زمینه تولید کلید و پریز ۲۰ درصد از سهم بازار جهانی و در زمینه کنترل کابل شبکه ۱۵% را به خود اختصاص دهد. محصولات شرکت لگراند شامل کابل شبکه، کیسون شبکه، باس کف خواب، کلید و پریز، پچ پنل، پچ کورد و ترانکینگ است.

شرکت لگراند واقع در فرانسه فعالیت قابل توجهی در تولید و فروش کابل شبکه ، تجهیزات کابل‌شبکه است. بطوریکه در سال ۲۰۱۱ میلادی بالای ۲۰ درصد بازار نت را به خود اختصاص داد. فروش تجهیزات شبکه لگراند بسیار متنوع هستند و طیف وسیعی از محصولات ذیل را شامل می‌شود:

  • انواع کابل‌شبکه با تنوع روکش و کاربردهای خاص
  • تجهیزات مربوط به کابل‌کشی
  • سوکت های شبکه
  • رک و اتاقهای سرور
  • پچ پنل و تجهیزات فیبر نوری

این شرکت با فروش کابل لگراند فرانسه در ایران سهم قابل توجهی به خود اختصاص داده.

شرکت لگراند در سال ۱۹۱۹ با همکاری صنعتگری به نام جین موندوت فعالیت‌های خود را تنها روی تجهیزات سیم کشی الکتریکی متمرکز کند. لگراند خیلی زود فعالیت خود را برای پوشش محصولات حفاظتی الکتریکی، محصولات مدیریت کابل کشی و لامپ های هشدار دهنده گسترش داد. لگراند از آن زمان تاکنون بیش از ۱۵۰۰۰۰ نوع محصول تولید می‌کند که به بیش از ۱۸۰ کشور جهان صادر میشوند. لگراند هم اکنون فعالیت های خود را در زمینه های زیر گسترش داده است.

معرفی کاربرد لامپ حرارتی

شیشه‌های ساخته شده از کوارتز و پیرکس در برابر حرارت‌های بالا بسیار مقاوم هستند و تا ۲۶۰۰ درجه‌ی سانتیگراد حرارت را تحمل می‌کنند؛ به همین دلیل شیشه‌ی لامپ حرارتی را اغلب از پیرکس یا کوارتز می‌سازند. المنت‌ های شیشه‌ای نیمه صنعتی معمولاً طولی حدود ۳۰ تا ۱۵۰ سانتی متر دارند. همچنین المنت‌ های شیشه‌ای کار تولید و انتقال حرارت را سریع‌تر و با مصرف انرژی به مراتب کمتر، نسبت به المنت‌ های تسمه‌ای و میله‌ای انجام می‌دهند؛ اما از مقاومت بسیار پایینی در برابر لرزش و ضربه دارند.

در یک سرِ المنت‌ های شیشه‌ای از سرامیک نسوز به عنوان عایق حرارتی استفاده می‌کنند که سیم المنت نیز به آن متصل می‌شود. انرژی حرارتی به وسیله‌ی فنری از جنس آلیاژ نیکل و کروم که در داخل محفظه‌ی شیشه‌ای تعبیه شده‌ است، تولید و منتقل می‌شود. المنت شیشه‌ای کمترین آسیب را به محیط زیست می‌رساند چرا که بدون اشعه‌ی UV کار می‌کند.

این لامپ ها از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که قبل از استفاده از لامپ های مادون قرمز، حتما با پزشک خود مشورت کنید. لامپ های حرارتی بافت ها و سلول های آسیب دیده بدن را ترمیم می کند. ناگفته نماند که نور ماورا بنفش، برای سلامتی مناسب نیست. اما نور مادون قرمز تاثیر بسیار زیادی در سلامتی بدن دارد. از این لامپ ها در بسیاری از مکان ها همچون کافه ها و رستوران ها جهت ایجاد گرما استفاده می کنند.

کارکرد لامپ‌های معمولی از هر نوعی که باشند، تبدیل انرژی الکتریکی به روشنایی است. در واقع حرارتی که از لامپ‌های معمولی متصاعد می‌شود اتلاف انرژی الکتریکی است. اما در لامپ‌های حرارتی، تمرکز بر تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی است و نور منتشر شده از آن اتلاف انرژی محسوب می‌شود. بر خلاف لامپ‌های معمولی، لامپ‌های حرارتی با مایعات و رطوبت سازگارند و حتی می‌شود آنها را به داخل آب یا مایعات دیگر فرو برد. همچنین لامپ‌های حرارتی در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری نسبت به لامپ‌های معمولی داغ می‌شوند و مدت زمان سرد شدن آنها نیز کوتاه‌تر است.

حال که با این موارد آشنا شدید، شما میتوانید برای دریافت خدمات این موارد و خریدن چراغ های خطی و دریافت خدمات بیشتر، می توانید به سایت barghnet.com مراجعه کنید. در این سایت خدمات و وسایل متفاوتی ارائه می شود که می توانید از آنها بهره ببرید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37939

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.