• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

چند نکته برای نگهداری بهتر از یخچال فریزر

  • 21 مهر 1401 - 12:39
چند نکته برای نگهداری بهتر از یخچال فریزر

خرابی یخچال را می‌توان به عنوان یکی از کابوس‌هایی که ممکن است با آن روبرو شویم، در نظر بگیریم. تصور کنید مهمان‌هایی دارید و زمانی که برای برداشتن مواد غذایی به یخچال مراجعه می‌کنید، متوجه کار نکردن آن می‌شوید. در این حالت، به احتمال زیاد بسیار عصبانی می‌شوید و ممکن است چند مشت هم به دستگاه وارد کنید که اکیدا آن را پیشنهاد نمی‌کنیم. بسیاری از خرابی‌های یخچال‌ها، به دلیل استفاده نادرست و مواردی نیز به دلیل ندانستن چند نکته کوچک پیش می‌آیند. در ادامه قصد داریم چند نکته برای نگهداری بهتر از یخچال و فریزر را عنوان کنیم که می‌تواند عمر مفید دستگاه شما را افزایش دهد.

چند نکته برای نگهداری بهتر ازیخچال

ممکن است برخی از نکاتی که در ادامه عنوان شده‌اند را رعایت کنید و حتی موارد دیگری را هم بتوانید به این لیست اضافه کنید! نکته مهم این است که در صورتی که یخچال خود را از برند سرشناس و معتبری خریداری نکنید، ممکن است کالای تقلبی و بی‌کیفیتی را دریافت کنید که پس از مدتی، علیرغم استفاده صحیح شما دچار خرابی شود. این محصولات معمولا دوام کمی دارند و برای اشنایی با آنها، باید تحقیقات مختلفی انجام دهید. دانستن این موضوع که کدام برندهای یخچال فریزر دوام بهتری دارند می‌تواند به شما در این زمینه کمک بسیاری کند.

در ادامه چند نکته برای نگهداری بهتر از یخچال و فریزر را می‌خوانیم.

قرار دادن یخچال در محل مناسب

یکی از مهمترین مواردی که در نصب و راه اندازی اولیه و حتی بعد از جابجایی یخچال باید به آن توجه شود، محل قرارگیری یخچال است. این محل نباید چسبیده یا نزدیک به اجاق گاز، آبگرمکن یا هر وسیله گرمازای دیگری باشد؛ زیرا ممکن است بر عملکرد یخچال تاثیر بگذارد.

همچنین محل قرارگیری یخچال باید صاف و بدون شیب باشد. اما از آنجایی که آشپزخانه دارای شیبی به سمت سوراخ تخلیه آب است، باید این شیب را در یخچال خنثی کنید. این کار با استفاده از پایه‌های یخچال یا یک جسم کوچک و محکم امکان پذیر است.

اقدامات پس از جابجایی یخچال

زمانی که یخچال را جابجا می‌کنید، نباید از بعد از قرار دادن آن در محل موردنظر، بلافاصله آن را به برق بزنید. به این خاطر که به دلیل تکان خوردن یخچال، گاز از محل خود خارج شده و در لوله‌ها قرار می‌گیرد. در صورتی که یخچال را به تازگی جابجا کرده‌ید، بهتر است در ابتدا چند ساعت آن را به برق نزنید تا گازها به محل قبلی خود بازگردند. همچنین اگر یخچال را به صورت افقی حمل کرده‌اید (که توضیه نمی‌شود)، بهتر است یک روز کامل از روشن کردن یخچال خودداری کنید.

دمای مواد غذایی

در برخی موارد، ممکن است بخواهید مقداری مواد غذایی داغ را درون یخچال قرار دهید. این کار اکییدا توضیه نمی‌شود زیرا علاوه بر اینکه احتمال فاسد شدن غذا و تغییر کیفیت آن وجود دارد، دمای یخچال نیز به دلیل حرارت ناشی از دمای بالای غذا افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه موتور نیاز به کارکرد بیشتری برای خنک کنندگی دارد. بهتر است مدتی غذای دغ را به حال خود بگذارید تا دمای آن کاهش پیدا کند. سپس می‌توانید آن را در یخچال قرار دهید.

نگهداری از یخچال در سفر

ممکن است بخواهید چند روزی را به سفر بروید و بخواهید اقدامات لازم را روی یخچال انجام دهید. این کارها عبارتند از:

۱.      خارج کردن مواد غذایی فاسد شدنی از یخچال

۲.      خاموش کردن و غیرفعال سازی یخساز یا آبسردکن

در صورتی که سفر طولانی در پیش دارید، می‌توانید تمام مواد غذایی را خارج کرده و یخچال را از برق خارج کنید. همچنین بهتر است برای گردش هوا، درب آن را باز بگذارید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=30699

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.