• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

چطور موفقیت و ثروت را در زندگی تجربه کنیم؟

  • 25 آبان 1401 - 20:45
چطور موفقیت و ثروت را در زندگی تجربه کنیم؟

برای همه ما موقعیت های پیش آمده که اگر از آن ها درست استفاده می کردیم الان موقعیت خیلی خوبی می توانستیم داشته باشیم ولی یا از آنها استفاده نکردیم و پشیمون شده ایم حوزه چرم بازار خیلی خوبی دارد و من پیشرفت خیلی خوبی در این حوزه داشته ام.

چرم رنگی

سلام دوست عزیز و شیک پوش. به سایت چرم رنگی بازان خوش آمدی. شناخت انواع چرمها ما را به سمت انتخاب درست هدایت می کند. هم چنین باعث می شوند تنوع بیشتری در انتخابمان داشته باشیم و همیشه یک جور لباس نپوشیم. با دانستن اینکه چرم طبیعی چیست؟چرم مصنوعی چیست؟ و اطلاعاتی دیگر به فردی با اطلاعات در زمینه چرم تبدیل شوید. البته در کشورما،ایران از پوست حیوانات اهلی و حلال برای تهیه چرم طبیعی یا به اصطلاح چرم اصل استفاده می شود. در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

چرم سالامبور

چرم در فرآیند تبدیل از پوست خام به چرم نهایی، پنج مرحله زیر را طی می‌کند.

پوست خام به سالامبور: در این مرحله، موی پوست کنده می‌شود و پوست، اسیدی و یا اصطلاحا پیکله می‌گردد. البته چرم سالامبور تنها برای چرم سبک (گوسفندی و بزی) موضوعیت دارد.

سالامبور به وت بلو :در این مرحله، سالامبور به کروم آغشته می‌گردد و اصطلاحا دباغی می‌گردد.

وت بلو به کراستدر این مرحله، وت بلو روغن زده می‌شود و اصطلاحا پر و خشک می‌شود.

کراست به دای کراستدر این مرحله، کراست رنگ آمیزی می‌شود.

دای کراست به چرم تمام‌شدهدر این مرحله، کراست رنگ‌آمیزی شده، اصطلاحا تار و پود پیدا می‌کند و به چرم تکمیل‌شده (فینیش) تبدیل می‌شود. این چرم قابلیت استفاده در محصولات نهایی مانند کفش، کیف و پوشاک چرمی را دارد. در این مرحله، چرم به بالاترین میزان ارزش افزوده خود می‌رسد.

چرم ایران

در دین ما مسلمانان بعضی موارد حرام اعلام شده است. بسیاری موارد نیز حلال می باشد. چرم ایران از جمله موادی می باشد که هم نوع حرام آن وجود دارد و هم نوع حلال آن. پس دو نوع چرم حلال و چرم حرام داریم.چرم حرام از پوست حیوانات حرام گوشت و حیواناتی که ذبح شرعی نشده باشند؛ ساخته می شود. حیوانات حرام گوشت شامل روباه، مار، تمساح و… هستند.چرم حلال از پوست حیوانات حلال گوشتی که ذبح شرعی شده اند، ساخته می شود. حیوانات حلال گوشت شامل گاو،گوسفند،بز،گاومیش، شتر و… هستند.شاید بعضی از دوستان یا آشنایان را دیده باشید که محصول چرم خریده اند. اما روی آن طرح پوست مار یا کروکودیل است. سوالی که پیش می آید این است مگر چرم مار یا کروکودیل حرام نیست؟ در پاسخ باید بگوییم بعله چرم مار یا کروکودیل حرام است اما به احتمال زیاد آنها چرم کوروکو خریده اند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33868

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.