• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

پله مارپیچ فلزی

  • 21 دی 1401 - 10:43
پله مارپیچ فلزی

پله مارپیچ فلزی

به هر راه پله ای که یک دور کامل به حول محور خود پیچیده باشد به این معنی که ابتدای پله در طبقه اول از جا شروع شده باشد درست در بالای همان نقطه پله خاتمه پیدا کند و عمده متریال مصرفی در ساخت آن از فلز باشد راه پله مارپیچ فلزی می نامند ولی به دلیل زاویه تند کف پله ها عمدتا از لوله به عنوان ستون مرکزی استفاده می کنند و کف پله از طرف قسمت کوچکتر به این لوله متصل می شوند. شما اگر به ساختار یک مته دقت کرده باشید و هنگامی هم که از بالا به پله مارپیچ فلزی نگاهی بیاندازید متوجه شباهت ساختاری آن خواهید شد. به گونه ای کف پله ها چرخیده اند که انگار ماری آهنی به دور خود پیچیده است در ساخت این مدل از راه پله باید به ابعاد و ارقام در طراحی و محاسبات اولیه دقت بالایی داشت و همه جوانب در محیط اجرای پله را به درستی تحت نظر داشته باشیم. و برای هر مانع در نقشه راه حلی درست در طرح ارائه کنیم. تا نتیجه کار باب رضایت کارفرما باشد.

به این معنی که علاوه بر زیبایی محصول ما باید به گونه ای ساخته شده باشد تا افرادی که بر روی آن تردد می کنند به راحتی هرچه تمام تر این عمل را انجام دهند. راه رفتن به خودی خود سخت و آزار دهنده است علی الخصوص برای افراد سالمند حال اگر راه پله ما مشکل ساختاری داشته باشد باعث عذاب دادن دو چندان فرد استفاده کننده خواهد شد که به مرور زمان باعث دل زدگی و تعویض راه پله میشود.

علاوه بر فلز از چه متریال دیگری می توان در ساخت پله مارپیچ بهره گرفت؟

در ساختار پله مارپیچ فلزی هم می توان از چوب،سنگ،شیشه و یا سنگ استفاده کرد بستگی به سلیقه و همخوانی متریال مورد نظر با آیتم های دکوراتیوی منزل شما خواهد داشت. مثلا در فضاهای بیرون از ساختمان پله گرد نوربخش پله دوبلکس سنگی را بیشتر به افراد توصیه می کند و آن هم دلیلش استحکام بالای سنگ در برابر عوامل طبیعی همچون تابش مستقیم خورشید و باد و بارندگی ها که چوب در برابر این ۳ عامل ضعف های به نسبت شدیدی را از خود نشان خواهد داد. با بروز مشکلاتی از جمله از دست دادن زنگ چوب و پوسیدگی،فرسوده شدن چوب در مدت کوتاهی در زیر باران.

پله گرد دور لوله:

یکی از ارزان ترین های پله دوبلکس همین دور لوله می باشد بنا به چند دلیل اول زمان ساخت آن بسیار کم است یعنی در یک الی دو روز کاری عملیات ساخت به پایان خواهد رسید. و دلیل بعدی این است که چون ابعاد این راه پله بسیار کوچک تر از حد معمول است و دلیل استفاده از آن هم صرفه جویی در فضای ویلای دوبلکس می باشد. پس به مقدار کمتری نسبت به پله مارپیچ فلزی دیگر متریال در ساخت آن استفاده میشود.

نرده پله مارپیچ:

در پله گرد نوربخش تمامی نرده ها به صورت آهنی مدرن اجرا می شود. ولی کارفرما می تواند از مدل های دیگر همچون چوبی و شیشه ای هم بهره بگیرید. جدیدترین مدل های نرده پله مارپیچ فلزی ابتدا سی ان سی و بعد فرفورژه های دست ساز و سبک های خلوت مدرن می باشد. که از لحاظ قیمتی هم با هم تفاوت هایی دارند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37274

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.