• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره

  • 18 اردیبهشت 1403 - 1:01
پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره

به گزارش خبرگزاری مهر، توجه به رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مبنی بر ضرورت تأمین امنیت غذایی و افزایش دسترسی آحاد جامعه به غذای سالم و با کیفیت و ارزان، موضوع سلامت و کیفیت روغن خوراکی به عنوان یک کالای اساسی در سفره مردم در دستور کار دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی قرار گرفت.
اولین جلسه کمیته فنی بهبود کیفیت و سلامت روغن‌های خوراکی در سال جدید در دبیرخانه شورای عالی برگزار و تمامی اقدامات دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در زنجیره تولید و عرضه روغن خوراکی به ویژه واردات روغن خام و نگهداری آن در مخازن، تصفیه و پالایش روغن خام و تولید روغن در کارخانه بررسی شد.
در این جلسه، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد: کیفیت و سلامت روغن خوراکی از مبدا ورودی روغن خام و کشت دانه‌های روغنی در مزرعه تا سفره آحاد جامعه باید به دقت پایش شود که یکی از مهم‌ترین اقدامات، ترخیص روغن خام وارداتی مناسب است.
دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به منظور حفظ و ارتقای سلامت مردم، سلامت روغن خوراکی، برنامه آرد و نان کامل، برنامه شیر مدارس و پایش سلامت محصولات کشاورزی و هم چنین وظایفی که هر یک از دستگاه‌های اجرایی ذیربط بر عهده دارند را در سال جاری با جدیت دنبال می‌کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=57210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.