• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

وظایف مهم وکیل کیفری متخصص و مجرب

  • 05 اردیبهشت 1402 - 11:58
وظایف مهم وکیل کیفری متخصص و مجرب

در دنیای امروز هرکسی می تواند در هر زمانی و به هر دلیلی درگیر مشکلات مجرمانه شود و از آنجایی که این مشکلات مستقیما با جان، مال، آبرو و حیثیت افراد مرتبط است، لازم است بدانید که اگر درگیر چنین مشکلاتی بهتر است با بهترین وکیل کیفری در تهران مشورت کنید. تا هر چه زودتر بر این مشکلات غلبه کنیم یا حداقل از بدتر شدن آنها جلوگیری کنیم.

وظایف وکیل کیفری چیست؟

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در هنگام تشکیل پرونده یا مراجعه به مراکز دادگستری در نظر داشت این است که دعاوی حقوقی به طور کلی به دو دسته مختلف تقسیم می شوند:

  • دعاوی حقوقی
  • دعوای کیفری

در دعاوی حقوقی، احکام شامل مجازات نمی شود، اما در دعاوی کیفری، احکام صادره شامل مجازات می شود. بنابراین کلیه شکایات مربوط به جرائم از قبیل سرقت، خیانت در امانت، تصرف مال، ضرب و شتم، تهدید، قتل و بسیاری موارد دیگر در زمره شکایت کیفری قرار می گیرد. علاوه بر این، بسیاری از مسائل مانند ادعای چک و تصرف عدوانی ممکن است در دادگاه کیفری ایجاد شود. اما مهمترین مشکل در مورد تعقیب کیفری این است که شما فقط در یک دوره آزمایشی فرصت اثبات و طرح شکایت دارید و اگر نتوانید در دادگاه از حق خود دفاع کنید، جنبه های مختلف و صحیح پرونده در دادگاه شما چه می شود.

اگر قصد دارید پرونده جنایی خود را به دادگاه بکشانید، باید با یک وکیل جنایی مشورت کنید. از آنجایی که شکایت صحیح بسیار حائز اهمیت است، وکیل کیفری از ابتدای مراحل شکایت و طرح شکایت به شما کمک می کند و همچنین شما را برای جمع آوری مدارک لازم برای اثبات ادعا راهنمایی می کند. البته در برخی موارد وکلا نیز وظایف خاصی را خودشان بر عهده می گیرند.

برای انتخاب بهترین وکیل کیفری در همدان کافیست به وکیل چی مراجعه کنید. چه به دنبال بهترین وکیل ملکی توافقی باشید و چه بهترین وکیل مهریه، وکلای فعال در تهران وکیل با تجربه و تخصص خود بهترین انتخاب برای شما هستند. مجله وکیل چی بهترین و بزرگ ترین مجله حقوقی در ایران میباشد که به معرفی بهترین وکیل های ایران و تهران میپردازد.

اما مهمترین وظیفه یک وکیل کیفری حضور در دادگاه و اثبات دعوای شماست. از آنجایی که فقط یک بار می توانید درخواست خود را ارسال کنید. بنابراین اگر قصد شکایت کیفری دارید، داشتن یک وکیل کیفری مجرب و آشنا به روند دادگاه کیفری بسیار مهم است.

چه زمانی می توان از وکیل کیفری کمک گرفت؟

اگر علیه شما شکایتی مطرح شده باشد، می توانید وکیل کیفری نیز استخدام کنید، زیرا همانطور که اثبات دعوا کاری دشوار و پیچیده است، دفاع از خود در دادگاه و در برابر دعوای دیگران نیز کاری بسیار دشوار و پیچیده است. اگر به تنهایی نتوانید از حق خود دفاع کنید یا از خود دفاع نکنید به معنای قبول و اثبات اتهام است و مجرم شناخته می شوید و در دادگاه کیفری یعنی محکوم می شوید و مجازات می شوید. یک رکورد باقی می ماند که وجود آن در روند زندگی شما بسیار مضر است.

بنابراین بهترین راه حل این است که یک وکیل کیفری همراه شما در دادگاه باشد و همچنین اظهارات و شواهد احتمالی که در دادگاه علیه شما مطرح می شود را به درستی پیش بینی کنید و بدانید که چگونه در برابر آنها پاسخ دهید و از آنها دفاع کنید. بسیاری از متهمان نمی توانند وکیل داشته باشند. باید بدانید که در این مورد دادگاه به متهم اجازه داده است که برای جرائمی که مجازات آنها بسیار سنگین است مانند اتهام قتل، قاچاق مواد مخدر و … درخواست وکیل دهد. همانطور که دادگاه یکی از وکلای کیفری خود را برای دفاع و مشاوره در اختیار متهم قرار می دهد.

چگونه یک وکیل کیفری خوب پیدا کنیم؟

پس از توضیح وظایف وکیل کیفری و اینکه وکیل کیفری کیست، در این قسمت از مقاله به این سوال متداول پاسخ می دهیم که چگونه یک وکیل کیفری خوب پیدا کنیم؟ پاسخ دهید و راه های پیدا کردن یک وکیل کیفری خوب را نشان دهید.

  • همیشه مشاوره با افرادی که قبلا در پرونده های کیفری و دعاوی از وکیل استفاده کرده اند مانند قتل، سرقت، کلاهبرداری و سایر جرایم می تواند راه خوبی برای یافتن وکیل کیفری خوب باشد. داشتن سابقه کیفری، بهتر است از روش های دیگر برای یافتن یک وکیل کیفری خوب استفاده کنید.
  • از دیگر روش های یافتن وکیل کیفری خوب می توان به لیست بهترین وکلای کیفری و شماره تماس آنها که روش های مختلفی دارد و در عناوین بعدی مقاله در مورد آنها توضیح داده خواهد شد و نام سایت هایی که لیست بهترین وکلای کیفری و شماره تلفن آنها را در اختیار متقاضی قرار خواهیم داد.

کلام آخر

برای مراجعه به بهترین وکیل کیفری در تهران بهتر است با بهترین وکیل  که در سایت وکیل چی یا vakilchi.com به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین وکیل مراجعه کردید تجربه خود در کامنت ها با ما در میان بگذارید. اگر تجربه مراجعه به وکیل را دارید تجربه خود را با ما در میان بگذارید .

منبع: (vakilchi.com)

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41007

ثبت دیدگاه

  1. مرسی از مطالب مفیدتون، خواهش می کنم درباره انتخاب وکیل مهریه و طلاق هم مطلب بذارید…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.