• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

هیچ فدراسیونی نمی‌تواند ادعا کند سهمیه‌اش برای هانگژو بلاتکلیف است

  • 04 مرداد 1402 - 13:54
هیچ فدراسیونی نمی‌تواند ادعا کند سهمیه‌اش برای هانگژو بلاتکلیف است

مهین فرهادی زاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس ضوابطی که ستاد عالی بازی‌ها برای حضور ورزشکاران در بازی های آسیایی هانگژو در نظر گرفته که مردان تا کسب سکوی اول تا سوم براساس نظری که خود فدراسیون ها ارائه دادند و نظارتی که مرکز نظارت کمیته ملی المپیک در این زمینه دارد اسامی ورزشکاران برای حضور در بازی‌های آسیایی داده شد. برای بانوان نیز با نگاه حمایتی که داشتند اسامی ورزشکاران تا رتبه‌ی ششم برای شرکت در بازی‌های آسیایی دیده شده است.
وی گفت: براساس سوابق قهرمانی که تیم‌های ورزشی دختران در مسابقات اخیر و رکوردگیری که داشتند و این شرایط برای آن ها فراهم بود که تا جایگاه ششم بازی‌های آسیایی مطرح شوند اسامی آن‌ها با هماهنگی فدراسیون‌ها به مرکز نظارت کمیته ملی المپیک داده شد.
نایب رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که برخی از فدراسیون به این موضوع اعتراض داشتند که سهمیه‌های ورزشکاران اعزامی آن ها به بازی‌های آسیایی به صورت رسمی اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: تمام فدراسیون‌ها از جمله رییس فدراسیون و کادر فنی جلسات متعددی را با رییس مرکز نظارت کمیته ملی المپیک، مسوولین کمیته و کاروان اعزامی داشتند و شرایط ورزشکارانشان در لیست‌های مختلف بررسی شد و با نگاه آنها و نتیجه‌ای که خود فدراسیون‌ها دادند و مرکز نظارت با بررسی‌هایی که روی ورزشکاران سایر کشورهای‌حاضر در آسیا داشتند و با بررسی رکوردهای آن ها دوباره نتایج ورزشکاران در ستاد عالی بازی‌ها مورد بررسی قرار گرفت. بنابراین رشته هایی که می‌توانند براساس ضوابط تعریف شده در مسابقات حضور پیدا کنند و به نتیجه برسند اسامی آن ها نهایی شد. این طور نیست که فدراسیون‌ها در جریان ورزشکاران اعزامی خود به هانگژو نباشند.
فرهادی زاد افزود: کمیته ملی المپیک مرتب با فدراسیون‌ها در خصوص تعداد ورزشکاران اعزامی و حضور آنها در هانگژو و تسهیلاتی که داشته باشند جلساتی را برگزار می‌کند و فدراسیون‌ها در جریان کار ورزشکاران اعزامی به هانگژو قرار دارند، چطور می‌توانند ادعا کنند که در جریان وضعیت ورزشکاران اعزامی خود نیستند.
وی در خصوص وضعیت بانوان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: وضعیت بانوان را با توجه به این که از یک فرصت حمایتی خوب برای آن ها بهره‌مند هستیم که تا رتبه ششم می‌توانند در بازی‌های آسیایی چه در انفرادی و تیمی حضور پیدا کنند این حضور را موفقیت‌آمیز می‌دانم. اما اگر برای شرکت در بازی‌ها ضوابطی نیز گذاشته شود معتقدم آن ضوابط و جنبه حمایتی لحاظ شده و من پیگیر آن هستم. حضور بانوان در هانگژو نوعی موفقیت محسوب می‌شود اما اگر روی سکو هم بروند باعث افتخار ماست.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=45422

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.