• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

همه نکاتی که در مورد دیوار گچی پیش ساخته باید بدانید

  • 05 اسفند 1402 - 12:50
همه نکاتی که در مورد دیوار گچی پیش ساخته باید بدانید

رشد و پیشرفت تکنولوژی روی ساختمان‌سازی هم تأثیر گذاشته و امروزه مصالح زیادی جهت صرفه‌جویی در زمان و هزینه برای ساخت یک بنا ابداع شده‌اند. یکی از این مصالح، دیوارهای گچی پیش ساخته هستند که به‌صورت نیمه‌آماده بوده و از زحمت آجر چینی یا بتن چینی برای ساخت یک دیوار جلوگیری می‌کنند؛ درواقع برای ساخت یک بنا با استفاده از این دیوارهای پیش ساخته، فقط کافیست آن‌ها را در کنار هم قرار داد.

در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد کاربردها، انواع و قیمت دیوار گچی پیش ساخته در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دیوارگچی پیش ساخته چیست؟

دیوار یا بلوک‌های گچی پیش ساخته که با نام بلوک گچی ۱۰ سانتی هم شناخته می‌شوند، نوعی دیوار آماده و کارخانه‌ای هستند. برای تولید این دیوارها از الیاف و نوعی گچ خاص استفاده می‌شود که نسبت به گچ‌های معمولی، دانه‌های ریزتری دارد. این دیوارها معمولا در ابعاد ۱۰*۵۰*۷۰ تولید می‌شوند و سه عدد از آن‌ها در کنار هم، دیواری ۱ متری را تشکیل خواهد داد.

این پانل‌ها سطحی کاملا صاف دارند و امکان قرار دادن آن‌ها روی سطوح دیگر مثل چوب، فلز و… هم وجود دارد؛ همچنین مانند دیوارهای گچی معمولی، می‌توانید سطح آن‌ها را رنگ کرده یا با کاغذ دیواری و سایر متریال‌ها، بپوشانید. درنهایت هم به‌دلیل پایین‌تر بودن قیمت دیوار گچی پیش ساخته، هزینه کمتری نسبت به اجرای دیوارهای گچی سنتی پرداخت خواهید کرد.

کاربردهای دیوار پیش ساخته گچی

قبل از هرچیزی باید به شما بگوییم که این پانل‌ها برای ساخت چهارچوب و دیوارهای اصلی یک ساختمان، مناسب نیستند؛ چراکه چهارچوب اصلی ساختمان باید استحکام بسیار بالایی داشته باشد و دیوارهای پیش ساخته باوجود مستحکم بودن، توانایی کافی برای تحمل بار و وزن کل ساختمان را ندارند.

مهم‌ترین کاربرد این پانل‌ها، جداسازی بخش‌های مختلف ساختمان از هم‌دیگر است. با استفاده از آن‌ها می‌توانید محیط داخل ساختمان را تفکیک کرده و استفاده بهینه‌تری از فضا داشته باشید؛ همچنین هر زمان که نیاز به تغییرات در ساختمان و تیغه زدن یک اتاق یا فضا بود، بدون کثیف کاری و با کم‌ترین هزینه می‌توانید این کار را انجام دهید. سایر کاربردهای این پانل شامل موارد زیر است:

  • طراحی دکوراسیون داخلی
  • ساخت چاه آسانسور
  • محافظت از ستون‌ها
  • ساخت تأسیسات ضدحریق
  • و…

به‌دلیل مناسب بودن قیمت دیوار گچی پیش ساخته، روز‌به‌روز تقاضا برای خرید و استفاده از این محصول بیشتر می‌شود؛ پس طبیعی است که کاربردهای آن هم به‌مرور بیشتر شود.

مزایای خرید بلوک گچی ۱۰ سانتی

درحال‌حاضر بلوک‌های گچی جزو پرفروش‌ترین پانل‌های آماده هستند و خیلی از افراد سعی دارند با پیدا کردن مراکز ارائه‌دهنده بهترین قیمت دیوار گچی، این محصول را در پروژه‌های خود مورد‌استفاده قرار دهند. بدون شک تنها چیزی که باعث استقبال بی‌نظیر مردم از این محصول شده، کیفیت بالا، مزایای درخشان و پایین بودن قیمت دیوار گچی پیش ساخته نسبت به پانل‌های دیگر است.

در اینجا برخی از مزایا و ویژگی‌های مهم این محصول را به شما معرفی می‌کنیم:

  • این پانل‌ها سرعت اجرای بسیار بالایی دارند.
  • ظاهر آن‌ها بسیار شیک و جذاب است.
  • وزن کمی دارند و حمل آن‌ها راحت است؛ همچنین باعث افزایش بار ساختمان نمی‌شوند.
  • به ملات زیادی نیاز ندارند و اجرای آن‌ها باعث کثیف‌کاری و به‌هم‌ریختگی نخواهد شد.
  • در برابر آتش مقاومت بالایی دارند.
  • تا حدود بالایی عایق صوتی هستند.
  • از کمترین پسماند و دور ریز برخوردار بوده و با محیط‌زیست سازگاری دارند.
  • استحکام آن‌ها بسیار بالاست.

البته این نکته را هم از یاد نبرید که برای برخورداری از این مزایا، باید با کیفیت ترین بلوک گچی را خریداری کرده باشید. در صورت تهیه این پانل از مراکز نامعتبر، نمی‌توانید از استاندارد بودن آن‌ها مطمئن شوید و ممکن است به‌دلیل عدم استحکام کافی، بعد از مدتی برایتان دردسرساز شوند؛ بنابراین در زمان خرید، حتما دقت و توجه ویژه‌ای به خرج دهید.

نحوه نصب دیوار پیش ساخته گچی

همان‌طورکه در بخش‌های قبلی هم اشاره کردیم، این دیوارها نصب بسیار راحت و کم دردسری دارند. برای درک بهتر این موضوع، در اینجا نحوه نصب آن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم:

  1. ابتدا باید زیرکاری‌های لازم را انجام دهید. این پانل باید روی سطحی صاف مثل دیوار بتنی، کاشی، سرامیک و… قرار بگیرد. هرگونه ناهمواری را با ابزارها و تجهیزات مناسب، کاملا یک‌دست کنید.
  2. سپس باید سطح موردنظر را تمیز کنید تا عاری از هرگونه آلودگی و گرد و غبار باشد.
  3. حالا باید با یک چسب مقاوم و صنعتی، پانل را به سطح موردنظر بچسبانید.
  4. این پانل‌ها نباید روی هم قرار بگیرند و باید دقیقا در کنار هم باشند. اگر قسمتی از آن‌ها اضافه آمد، باید عملیات برشکاری با دقت بالا انجام شود.
  5. در نهایت هم برای افزایش استحکام، عملیات آستر با اسپری‌های مخصوص روی آن‌ها اجرا می‌شود.
  6. بعد از اتمام این مراحل می‌توانید دیوارپوش موردنظر را روی دیوار بچسبانید یا آن را رنگ‌آمیزی و نقاشی کنید.

قیمت بلوک گچی پیش ساخته

عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند روی قیمت دیوار گچی پیش ساخته تأثیر بگذارند؛ برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد دیوار
  • تعداد پانل‌ها
  • برند تولیدکننده
  • کیفیت دیوار
  • فروشنده
  • محل سکونت خریدار و مسافت
  • و…

بنابراین شما برای استعلام قیمت این محصول، ابتدا باید متراژ موردنیاز خود را تعیین کرده و بعد به یکی از عرضه‌کنندگان معتبر آن مراجعه کنید. اگر به‌دنبال خرید ارزانترین دیوار گچی پیش ساخته هستید، لازم است حتما به سراغ مراکز قابل‌اعتماد بروید که امتحان خود را نزد مشتریان قبلی پس داده‌اند.

فراموش نکنید که این دیوارها نقش مهمی در ساختمان شما دارند؛ پس هرگز کیفیت را فدای خدمت نکنید و قیمت تنها معیار شما برای خرید نباشد.

خرید ارزانترین دیوار گچی پیش ساخته از فروشگاه آنلاین البرز مصالح

در این مطلب سعی کردیم در مورد کاربردها، مزایا و قیمت دیوار گچی پیش ساخته با شما عزیزان صحبت کنیم. همان‌طورکه متوجه شدید، با استفاده از این مصالح می‌توان در مدت‌زمان کوتاهی یک ساختمان را آماده کرد. همچنین استفاده از این دیوارها موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها خواهد شد.

شما عزیزان می‌توانید برای خرید با کیفیت ترین بلوک گچی به فروشگاه آنلاین البرز مصالح مراجعه کنید. هزینه خرید این مصالح در این فروشگاه بسیار منصفانه است و شما می‌توانید بهترین قیمت دیوار گچی را در البرز مصالح مشاهده کنید؛ ضمن اینکه در هر نقطه از کشور که ساکن باشید، امکان خرید و سفارش این دیوارها و تحویل آن‌ها در محل موردنظرتان را خواهید داشت.

طبیعتاً در این متن کوتاه نمی توان  اطلاعات بیشتری از محصولات  فروشگاه البرز مصالح را ارایه دهیم در صورت تمایل جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا استعلام قیمت و استفاده از مشاوره کارشناسان با تجربه ما می توانید با شماره ۰۲۶۳۳۴۱۳۶۱۸ ارتباط داشته باشد! ????

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=53805

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.