• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

همه مردم کشور در معرض خطر موج گرما هستند

  • 11 مرداد 1402 - 11:12
همه مردم کشور در معرض خطر موج گرما هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نوری معاون آموزش همگانی سازمان اورژانس کشور درباره نحوه گرما زده شدن گفت: بدن انسان بر اساس فیزیولوژی خودش را با شرایط تطبیق می‌دهد. زمانی که از محیط سرد به گرم و برعکس برویم مدت زمانی طول می‌کشد که بدن خودش را تطبیق دهد.
وی ادامه داد: وقتی به صورت ناگهانی دما بالا رود ممکن است برخی از مردم دچار گرما زدگی شوند که برخی گروه‌ها مثل مادران باردار، نوزادان و شیرخواران به این دلیل که آب بدنشان بالاست و سالمندان به دلیل اینکه بیماری دارند در برابر گرما حساس ترند.
نوری افزود: همه مردم در برابر موج گرمایی که وارد کشور شده در معرض خطر هستند. نشانه‌های پوستی مرحله اول و گرفتگی عضلات مرحله دوم نشانه‌های گرمازدگی، تهوع، استفراغ، گیجی، تهوع و…. مراحل نهایی و حاد ابتلاء به گرمازدگی است.
معاون آموزش همگانی سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: وقتی موج گرما می‌آید در ابتدای موج گرمازدگی مردم بیشتر است و بعد از دو هفته شرایط عادی می‌شود. مردم وقتی علائم اولیه را دیدند مایعات بیشتری بنوشند آن هم نه آب خالی. مایعات حاوی املاح باید باشد باید دوغ و شربت آبلیمو استفاده شود.
وی در ادامه توصیه‌هایی به مردم کرد که از خطر گرمازدگی در امان بمانند و افزود: کودک را در ماشین تنها نگذاریم، پدر و مادر مسن را در خانه تنها نگذاریم، بردن بیمار به منطقه خنک و اگر وضعیت شدید بود شربت اُ آر اس هم به بیمار داده شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=45739

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.