• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

همه دستگاه‌ها هنگام بحران در میدان حضور جدی دارند

  • 04 دی 1402 - 18:02
همه دستگاه‌ها هنگام بحران در میدان حضور جدی دارند

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاهی ایران قوی که در مصلای تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: مخاطرات متعددی در کشور رخ می‌دهد مانند زلزله، سیل و فرونشست و ریزگردها؛ اینها مسائل و مشکلاتی است که در سطوح مختلف رخ می‌دهد. این موضوع بسیار جدی است و باید برای آن برنامه ریزی کرد.
وی افزود: همه دستگاه‌ها از نیروهای مسلح و دستگاه‌های خدمات‌رسان و وزارتخانه‌ها، وزارت نیرو و بنیاد مسکن به مانند گذشته در میدان حضور جدی دارند.
وزیر کشور ادامه داد: ما باید نسبت به تقویت خود در حوزه علمی هماهنگی‌ها بین دستگاه‌ها اقدامات جدی را دنبال کنیم هر سازمانی پیگیری و بحران داشته باشد.
وزیر کشور اظهار کرد: در حوزه سناریو نویسی، آموزش، طراحی و تهیه ابزارهای مورد نیاز باید تلاش جدی کنیم و در بحران‌ها خود را تقویت کنیم.
وی ضمن قدردانی از نیروهای مردمی در بحران گفت: سهم اول در بحران‌ها را مردم دارند و همیشه در خط نخست حادثه حضور دارند و باید قدردانی ان‌ها بود.
وحیدی گفت: پیشگیری و مقابله و بازسازی پس از بحران یکی از اتفاقاتی است که دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: درباره زلزله تهران نیز برنامه‌ریزی خاصی صورت گرفته و به شهرداری توفیق اختیار شده است و حداکثری پیش بینی را باید کرد و البته باید سازه‌ها را توجه داشته باشیم و مردم نیز در ساخت و سازها توجه جدی داشته باشند.
وزیر کشور اظهار کرد: وقتی یک تاکسی قرار است در شهر تردد کند و اتحادیه مربوط به آن هم در شهر است باید هماهنگی هم توسط آنان صورت گیرد. ما در این قضیه شهرداری را به عنوان مسؤول ساماندهی حمل و نقل درون شهری می‌دانیم‌. ساماندهی حمل و نقل درون شهری یکی از تکالیف شهرداری‌ها است و این حوزه مربوط به آنها است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=51803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.