• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

هر آنچه که در مورد لباس برند و راه‌های تشخیص آن باید بدانیم

  • 06 اسفند 1401 - 12:23
هر آنچه که در مورد لباس برند و راه‌های تشخیص آن باید بدانیم

یکی از مهمترین نیازهای انسان در جهان، نیاز به پوشاک است که امروزه دارای تنوع بسیار گسترده‌ای می‌باشد. هر کدام از نمونه‌های پوشاک در دسته بندی‌های مختلف با یک نام تجاری عرضه می‌شوند ولی تمام این نام‌های تجاری برند نیستند. برای تبدیل شدن یک نام تجاری به برند در هر حوزه‌ای، باید برخی از فعالیت‌ها به صورت مداوم صورت گیرد. نتیجه انجام این فعالیت‌ها نیز اعتماد و رضایت مشتریان است که باعث ماندگاری و شناخته شدن نام برند در ذهن افراد می‌شود. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد انواع لباس‌ برند و روش‌های تشخیص آن‌ خواهیم پرداخت.

معرفی لباس برند

منظور از یک لباس برند فقط یک نام تجاری نیست که روی لباس حک می‌شود. موارد بسیار زیادی در برند شدن یک نام تجاری تاثیرگذارند. یک لباس خاص زمانی به برند تبدیل می‌شود که نام آن برای بسیاری از افراد شناخته شده بوده و مفهوم خاصی را داشته باشد. یک شرکت یا نام تجاری برای برند شدنباید در تولید یک محصول مثل لباس فعال بوده و بتواند رضایت مخاطبانش را کسب کند. تبلیغات گسترده و پیوسته نیز تاثیر بسیار زیادی در شناخته شدن یک نام تجاری و برند شدن آن دارد.

روش شکل گیری معروف‌ترین برندهای لباس در جهان

حوزه پوشاک جزو حوزه‌های گسترده و وسیعی است که قدمت بسیار بالایی دارد. تاریخچه لباس دارای قدمتی نزدیک به تاریخ انسان بوده که در هر دوره‌ای از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. به مرور زمان و تنوع فرهنگ‌ها، شاهد طرح و مدل‌های جدیدی از لباس‌ها در مناطق مختلف بوده‌ایم.

انواع لباس برند توسط شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان عرضه می‌شوند، چون همه مردم در جهان به پوشاک نیاز دارند. این برندها دارای چند ویژگی خاص مثل نوآوری، کیفیت و کمال گرایی می‌باشند. تعداد شرکت‌های فعال در حوزه پوشاک بسیار زیادند ولی مراکز لباس برند که استانداردهای لازم برای حضور در رتبه‌های برتر جهانی را داشته باشند، بسیار کم هستند. این برندها با محصولات و خدمات خاصی که ارائه می‌دهند، توانسته‌اند رضایت و توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند. تفاوتی که در کیفیت محصولات و خدمات آن‌ها وجود دارد یکی از مهمترین دلایل برند بودن آن‌ها می‌باشد. در مرحله‌های بعدی نیز تبلیغات گسترده و در دسترس بودن محصولات بوده که باعث ماندگاری و برند شدن یک نام تجاری خاص شده است.

روش‌های تشخیص لباس برند

با توجه به رقابت بالای انواع لباس مارک در بازارهای مختلف جهانی، بسیاری از مراکز وجود دارند که در زمینه تولید و عرضه محصولات غیر اصل فعالیت دارند. یکی از مشکلاتی که خریداران لباس‌های برند با آن درگیر هستند، تشخیص نمونه‌های اصل از غیر اصل در بازار است. در ادامه به برخی از نکات مهم برای خرید مطمئن لباس‌های برند اشاره خواهیم کرد. اگر قبل از خرید، نکات این مطلب را رعایت کنید، خرید بهتری را تجربه خواهید کرد.

بررسی شناسه لباس‌های برند

همراه تمام دسته بندی‌های مختلف لباس برند از دفترچه‌های چند برگی استفاده می‌شود که مشخصات کلی و جزئی محصول در آن درج می‌شود. در برخی از برندها، این دفترچه یا برگه اطلاعات لباس داخل آن دوخته می‌شود. از جمله اطلاعاتی که در این دفترچه‌ها درج می‌شود، می‌توان به نحوه شستشو، تاریخ تولید، محل تولید و کد لباس اشاره کرد. هر کدام از شرکت‌های برند دارای سایت‌های معتبری هستند که محصولات آن‌ها در آن درج شده است. به کمک کد درج شده در این دفترچه‌ها و بررسی کردن آن در سایت مرجع می‌توان به اصل بودن آن پی برد.

نوع دوخت در انواع برندهای لباس

رعایت برخی از موارد در دوخت انواع لباس برند باعث ایجاد تفاوت‌های ظاهری آن‌ها با نمونه‌های معمولی شده است. نوع دوخت زیر و رو در لباس‌های مارک یکی است و سایز بندی آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه به نوع برش و دوخت به شما در تشخیص اصل یا فیک بودن لباس کمک می‌کند. نوع دوخت لباس‌های برند تمیزتر و منظم‌تر بوده و از کیفیت و دوام بالایی نیز برخوردار است.

استفاده از زیپ و دکمه زاپاس در لباس‌های برند

نوع زیپ و دکمه لباس هم می‌تواند نشان دهنده اصل یا فیک بودن محصول ‌باشد. زیپ‌هایی که در لباس‌های برند به کار می‌روند باید به راحتی باز و بسته شوند و تمام بخش‌های آن دارای یک رنگ خاص باشند. در مورد دکمه‌ها نیز شرایط به همین صورت است و برندهای معتبر اقدام به حک کردن نام برندشان روی دکمه‌ها می‌کنند که کپی کردن آن کار سختی است. در اکثر پوشاک برند از دکمه و زیپ زاپاس نیز استفاده می‌شود.

توجه به مارک یا لوگو در لباس برند

یکی دیگر از موارد مهمی که هنگام تشخیص لباس برند باید به آن توجه داشت، محل قرارگیری لوگو شرکت است. هر کدام از شرکت‌ها یا برندهای فعال و شناخته شده حوزه مد و پوشاک یک جای خاص و ثابت را در محصولات برای درج لوگو دارند. جنس لوگو نیز اهمیت دارد و تقریبا در تمام محصولات آن‌ها مشابه است. با توجه به جنس و محل قرارگیری لوگو می‌توان به راحتی اصل یا تقلبی بودن محصول را تشخیص داد.

نکات مهم هنگام خرید انواع لباس برند

رعایت استانداردها و موارد ضروری هنگام خرید انواع مدل‌های لباس برند یا مارک باعث می‌شود تا بتوان با خیالی راحت و مطمئن از اصل بودن لباس، آن را خریداری کرد. خرید لباس دارای اصول و آداب مخصوص به خود است که رعایت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در مورد لباس یا پوشاکی که برند باشد نیز این اهمیت چندین برابر می‌شود. در ادامه به برخی از موارد مهم در این زمینه اشاره خواهیم کرد که رعایت آن‌ها برای یک خرید مطمئن از یک برند الزامی است.

خرید در فصل مناسب

خرید لباس برند در زمان و فصل مناسب باعث می‌شود تا افراد علاقه مند به دنیای مد همیشه به روز باشند. لباس‌های جدید و مناسب فصل، دو بار در سال عرضه می‌شوند. زمان خرید لباس‌های بهار و تابستان، بعد از حراج زمستان می‌باشد و برای خرید لباس‌های فصل‌های سرد سال نیز باید بعد از حراج لباس‌های نیمه اول سال اقدام کرد. خرید در زمان مناسب باعث می‌شود تا جدیدترین مدل‌های لباس که توسط برندها به فروش می‌رسد را با رنگ و سایز دلخواه و قیمت مناسب‌تر خریداری کرد. کسانی که به دنبال قیمت‌های مناسب از لباس‌های برند هستند، حراج و تخفیفات فصلی را نباید از دست دهند.

خرید لباس مارک از نمایندگی‌های معتبر

خرید لباس مارک از نمایندگی‌های معتبر باعث افزایش اطمینان از اصل بودن محصول می‌شود. تمام شرکت‌ها و برندهای فعال در زمینه پوشاک دارای نمایندگی‌های مختلف در سراسر جهان هستند تا مشتریان آن‌ها دسترسی راحتی به محصولات داشته باشند. علاوه بر مراکز حضوری، امکان خرید اینترنتی نیز برای کاربران از طریق سایت اصلی این برندها وجود دارد. مطمئن‌ترین راه برای یک خرید مطمئن ارتباط با مراکز و نمایندگی‌های معتبر هر برند است که در تجربه یک خرید مطمئن تاثیر بالایی دارد.

زمان و شرایط تعویض لباس

یکی از مزیت‌های خرید لباس برند، شرایط تعویض و حتی مرجوع کردن کالاها می‌باشد که برای بسیاری از مشتریان اهمیت بالایی دارد. هر کدام از شرکت‌های فعال در این حوزه که به عنوان یک برند شناخته شده فعالیت می‌کنند دارای شرایط و زمان خاص برای ارائه خدمات مربوط به تعویض یا مرجوع کالای مشتریان می‌باشند. البته قوانینی مثل پوشیده نشدن لباس، جدا نکردن اتیکت آن و مراجعه در یک مدت زمان مشخص برای تعویض یا مرجوع کالا توسط درصد بالایی از این برندها عنوان می‌شود. با رعایت این موارد می‌توان کالای خریداری شده را به راحتی تعویض و یا مرجوع کرد.

دریافت رسید هنگام خرید لباس برند

در تمام فروشگاه‌های شناخته شده که عرضه کننده لباس برند در جهان هستند، سیستم‌های مخصوصی وجود دارد که برای چاپ رسید به مشتری استفاده می‌شوند. در خریدهای اینترنتی نیز رسید مشتری به صورت اینترنتی ثبت می‌شود تا بتوان در شرایط خاصی مثل تعویض و مرجوع کالا از آن استفاده کرد. در هیچ کدام از مراکز معتبر امکان فروش لباس بدون رسید وجود ندارد.

خرید لباس برند با توجه به سلیقه و استایل شخصی

هر کدام از برندهای فعال در حوزه پوشاک، عرضه کننده محصولاتی با مشخصات و استایل مخصوص به خود هستند. هر کدام از نمونه‌های لباس برند که توسط این شرکت‌ها عرضه می‌شوند متناسب با سلیقه و نوع پوشش گروه خاصی از افراد هستند. اشتباهی که برخی از افراد مرتکب می‌شوند، خرید لباس‌های مارک داری است که با استایل و سلیقه شخصی آن‌ها متفاوت است. تصور این گروه از مشتریان به این صورت است که پوشیدن لباس‌های برند در هر شرایط و استایلی می‌تواند باعث ایجاد ظاهری شیک شود. این ذهنیت کاملا اشتباه است و باید در انتخاب و خرید لباس‌های برند نیز به نکاتی مثل نوع اندام، ویژگی‌های ظاهری، نوع استایل و موقعیت مکانی فرد هنگام پوشیدن لباس توجه داشت.

ست کردن مناسب لباس‌ها با یکدیگر

نحوه پوشش درست یک مهارت است که امروزه جنبه تجاری نیز پیدا کرده است. یکی از ویژگی‌های قابل توجه در انواع نمونه‌های لباس برند، ست کردن درست آن‌ها با یکدیگر است. مراکز و شرکت‌های شناخته شده‌ای که فعالیت‌های گسترده در طراحی و تولید پوشاک دارند، به نحوه ست کردن آن‌ها اهمیت بالایی می‌دهند. طراحی ست‌های جذاب و شیک در بسیاری از مواقع روی میزان فروش آن‌ها تاثیرگذار است و مشتریان و افراد علاقه مند به دنیای مد نیز باید به این نکته توجه داشته باشند. هر کدام از دسته بندی‌های لباس که توسط افراد مختلف خریداری می‌شود باید شرایط لازم برای هماهنگ کردن با سایر اجزای یک استایل را داشته باشد. زیبایی و جذابیت لباس‌ها زمانی مشخص می‌شود که با سایر لباس‌ها و اکسسوارهایی که با آن به کار می‌رود، هماهنگ باشد.

برخی از برندهای مطرح لباس در جهان

حوزه پوشاک از لحاظ اهمیت بعد از نیاز انسان به غذا قرار دارد و این اهمیت نیز در طول زمان باعث گسترش آن در جهان شده است. تعداد مراکز و شرکت‌های فعال در زمینه لباس برند یا مارک نشان دهنده اهمیت این بخش از نیاز انسان است. این شرکت‌ها توانسته‌اند با طراحی و عرضه محصولاتی متمایز و ارائه خدمات و پشتیبانی مناسب، جوابگوی این نیاز انسان به بهترین شکل ممکن باشند. مهمترین برندهای شناخته شده لباس در جهان که تمام افراد نسبت به آن شناخت لازم را دارند عبارتند از:

  • برند آرمانی ARMANI
  • فندی FENDI
  • ورساچه HOUSE OF VERSACE
  • بربری BURBERRY
  • رالف لورن RALPH LAUREN
  • شنل CHANEL
  • پرادا PRADA
  • هرمس HERMES
  • گوچی GUCCI
  • لویی ویتون LOUIS VUITTON

بهترین راه خرید لباس برند

امکان خرید لباس‌های برند از هر کدام از این مارک‌ها در سراسر جهان و توسط نمایندگی‌های معتبر شرکت اصلی آن‌ها وجود دارد. این مراکز با طراحی و عرضه محصولات خاص و با کیفیت توانسته‌اند نیاز بسیاری از افراد به یک لباس خاص را به خوبی پوشش دهند. یکی از مواردی که باعث می‌شود یک شرکت یا مجموعه خاصی در حوزه پوشاک یا سایر بخش‌های دیگر به برند تبدیل شود، تشخیص یک نیاز مهم و عرضه کالایی متناسب با آن نیاز است. در تمام برندهای پوشاک نیز می‌توان این ویژگی را در محصولات آن‌ها مشاهده کرد. هر کدام از برندهای معروف و شناخته شده پوشاک و لباس دارای یک ویژگی و مشخصه خاص هستند که در تمام تولیدات آن‌ها رعایت شده است. این قابلیت باعث می‌شود تا محصولات آن‌ها در یک دسته بندی متمایز برای گروه یا سلیقه‌های خاصی از افراد عرضه شوند.

انواع مدل‌های مختلف پوشاک و لباس برند امروزه توسط نمایندگی‌های معتبر و به صورت حضوری و اینترنتی عرضه می‌شوند. فروشگاه اینترنتی ماهپار یکی از عرضه کننده‌های معتبر لباس برند زنانه در کشور است که محصولات آن به صورت عمده و تکی به فروش می‌رسد. شرایط ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی این فروشگاه اینترنتی باسابقه باعث شده تا افراد نسبت به خرید پوشاک از آن اطمینان بیشتری داشته باشند.

رضایت بالای مشتریان تکی در بخش نظرات و اطمینان شرکت‌های بزرگ برای خرید عمده لباس به این فروشگاه، نشان دهنده کیفیت بالای محصولات ماهپار است. در فروشگاه آنلاین ماهپار می‌توانید انواع مانتو زنانه، پالتو و بارانی زنانه، شلوار زنانه، مانتو شلوار اداری، مانتو شلوار اسپرت، لباس زیر زنانه، شومیز و پیراهن، لباس مجلسی و محصولات فراوان دیگر را باهم مقایسه کنید و به‌راحتی با مناسب‌ترین قیمت بخرید. لازم به ذکر است که ماهپار تنها یک مرکز خرید آنلاین لباس نیست و سال‌هاست که در طراحی و تولید انواع لباس زنانه فعالیت می‌کند. ماهپار توانسته با تولید محصولات باکیفیت تبدیل به برندی معتبر و پرطرفدار بین زنان شود. برای خرید لباس‌های برند ماهپار می‌توانید به سایت mahpar.ir مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39150

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.