• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نکات مهم قبل از خرید قالب سقف وافل

  • 14 شهریور 1402 - 16:22
نکات مهم قبل از خرید قالب سقف وافل

نکات قبل از خرید قالب وافل به شما کمک می کنند که هر یک از این سازه ها را با آگاهی بیشتری خریداری کنید. انواع سقف های دال وافل با قابلیت های ویژه ای در محیط ساختمان نصب و راه اندازی می شوند. در خصوص خرید این قالب ها باید حتما به این ویژگی های مهم دقت داشته باشید. با افزایش رشد و پیشرفت صنایع ساخت و ساز، نوع مصالح و سبک ساخت اجزای مختلف نیز با تغییرات چشم گیری همراه می شود. سازه های دال وافل در طول سال های گذشته با استقبال بالایی رو به رو شده اند و از قدمت طولانی برخوردار هستند.

چگونه سقف وافل را انتخاب کنیم؟

نکات قبل از خرید قالب وافل برای انتخابی مناسب تر در میان این سازه ها مورد توجه قرار می گیرند. برای خرید و انتخاب هر مدل از این سازه ها باید به موارد زیر دقت داشته باشید:

ابعاد قالب سقف وافل

یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص خرید و انتخاب هر یک از این سازه ها مورد توجه قرار می گیرد، ابعاد قالب های سقف وافل است. اساس اجرا و ساخت سقف های وافل بر مبنای استفاده از قالب وافل بوده و قالب ها نقش موثری در این زمینه ایفا می کنند. به همین خاطر بررسی ابعاد هر یک از این قالب ها اهمیت بسیار زیادی دارد. در این زمینه باید به آیین نامه ها و استانداردهای ساخت و ساز دقت داشته باشید. متراژ سقف سازه تعیین کننده ابعاد قالب های وافل است. ابعاد و سایزبندی های گوناگون هر یک از این قالب ها انتخاب آن ها را برای اجرای ساختمان های امروزی ساده تر می کند.

جنس و مقاومت قالب سقف وافل

نکات قبل از خرید قالب وافل در خصوص جنس و مقاومت قالب های سقف وافل نیز ارزیابی می شود. جنس انواع دسته بندی های این قالب ها برای پروژه های ساختمان سازی مختلف با ارزیابی شرایط موجود تعیین خواهد شد. برای تعیین میزان مقاومت و دوام هر یک از این سازه ها باید به نحوه استفاده از آن ها دقت داشته باشید. در صورتی که قالب انتخابی شما مناسب باشد، بی شک چند نوبت نیز قابل استفاده خواهد بود و در هزینه های شما صرفه جویی می شود. قالب های سقف وافل با رنگ های سفید و مشکی انتخاب می شوند. استفاده از مواد بازیافتی در ساختار این قالب ها از محیط زیست بیشتر حفاظت می کند.

سطح صاف و صیقلی قالب

یکی از مهمترین نکاتی که در این حوزه مورد توجه قرار می گیرد، سطح صاف و صیقلی قالب ها است. در صورتی که به نمای سازه های سقفی خود اهمیت می دهید، باید حتما به این ویژگی در ساختار قالب ها دقت داشته باشید. تمیزی و یکنواختی هر یک از این قالب ها اجرای سقف بسیار ساده تر می شود. با استفاده از این قالب ها نیازی به روغن کاری برای جداسازی قالب وجود ندارد. به این ترتیب کیفیت و صیقلی بودن سطح قالب ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

بررسی نحوه انبارداری قالب

برای رعایت بهتر نکات قبل از خرید قالب وافل شرایط انبار داری هر یک از این تجهیزات را نیز به دقت بررسی کنید. قالب های انتخابی شما باید به سادگی در محل انبار نگهداری شوند. بررسی ابعاد و اندازه های قالب های وافل و نحوه قرارگیری آن ها در کنار هم نیز یکی از مهمترین نکاتی است که در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد. با استفاده از این اقلام کاربردی هزینه حمل و نقل و نگهداری از این سازه ها به حداقل می رسد. بهتر است فضایی مناسب برای انبار قالب های خود در نظر بگیرید.

انتخاب یک فروشگاه مناسب

برای انتخاب و خرید قالب های استاندارد، باید به فروشگاه مورد نظر و اعتبار آن نیز دقت داشته باشید. فروشگاه های خرید و فروش انواع قالب های سقف در سر تا سر کشور ما راه اندازی شده اند. در این زمینه باید به استانداردهای ساخت انواع این تجهیزات در فروشگاه های مورد نظر دقت داشته باشید. بررسی هزینه خرید این اقلام کاربردی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بهتر است به هزینه پایین این محصولات اکتفا نکرده و یک فروشگاه مناسب برای این تجهیزات انتخاب کنید.

بررسی انعطاف پذیری قالب

از مهمترین نکات قبل از خرید قالب وافل بررسی میزان نرم بودن این تجهیزات نیز اهمیت دارد. بهتر است انعطاف پذیری این قالب ها را در حین خرید بررسی کنید. خرید قالب های ترد چندان مناسب نیست. در صورتی که متریال به کار رفته در ساخت و آماده سازی قالب های وافل کیفیت مطلوبی داشته باشد، انعطاف پذیری قالب ها به حد مطلوب می رسد. در صورتی که بخواهید از قالب ها چند نوبت در ساخت و ساز استفاده کنید، نرم بودن آن ها یکی از مهمترین فاکتورهای خرید قالب به شمار می رود. در صورت نرم بودن قالب ها، ریسک شکستگی در آن ها به حداقل می رسد.

خرید قالب وافل

بررسی ضربه پذیری قالب

ضربه پذیری قالب ها نیز از نکات قبل از خرید قالب وافل به شمار می رود. برای تست ضربه پذیری هر یک از این قالب ها باید از یک چکش استفاده کنید. بهتر است چکش های سبک و سنگین را برای بررسی وضعیت ضربه پذیری قالب ها به کار ببرید.

پایداری و استحکام قالب

یکی از مهمترین نکات قبل از خرید قالب وافل، بررسی میزان استحکام هر یک از این قالب ها است. در این زمینه باید به وضعیت قالب پس از سقوط احتمالی از محل نصب توجه داشته باشید. پایداری و استحکام قالب برای بررسی میزان آسیب پذیری آن ها پس از سقوط در محیط ساختمان نیز ارزیابی می شود.

جمع بندی

انواع قالب های سقف وافل بر اساس ویژگی ها و مشخصات کمی و کیفی هر یک از این سازه ها انتخاب می شوند. این قالب های باکیفیت و استاندارد از برندهای تجاری مختلفی ارائه می شوند و برای خرید هر یک از آن ها باید به دنبال فروشگاه های معتبر بگردید. انواع قالب های سقف وافل با در نظر گرفتن مشخصه های کمی و کیفی آن ها انتخاب می شوند. برای خرید هر یک از این قالب ها قیمت و هزینه پرداختی مربوطه را بررسی کنید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=47301

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.