• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

موافقت وزارت ورزش با فعالیت انجمن مستقل موتای

  • 08 مرداد 1402 - 13:54
موافقت وزارت ورزش با فعالیت انجمن مستقل موتای

به گزارش خبرنگار مهر، فعالیت «موی تای» در چند سال اخیر یکی از چالش‌های بزرگ در حوزه رشته‌های رزمی است که چندبار تا کنون از سوی وزارت ورزش به فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی آمد و شد داشته است. در حالی که این انجمن با مسئولیت جواد نصیری سال‌ها فعالیت خود را پیگیری کرده و اواخر سال ۱۴۰۰ نیز به عنوان یک فدراسیون اعلام استقلال کره بود،، وزارت ورزش در آخرین اقدام اردیبهشت ۱۴۰۱ یک بار دیگر این رشته را به فدراسیون انجمن‌های ورزشی رزمی منتقل کرد و پس از آن نیز مسئول جدید برای آن انتخاب شد.
پس از کش و قوس‌های فراوان وزارت ورزش در تصمیمی جدید این رشته را به عنوان یک انجمن مستقل معرفی کرد و قرار است به زودی مسئول جدید آن معرفی شود.
جواد نصیری در این خصوص گفت: موی تای ایفما در ایران همواره با کسب مدال‌ها و عناوین ارزنده در جهت برافراشتن پرچم مقدس کشورمان در میادین مختلف قاره‌ای و جهانی تلاش کرده و به عنوان عضوی از خانواده بزرگ ورزش کشور با عزمی راسخ همچنان در عرصه کسب افتخار و توسعه پایدار، حرکت می‌کند.
وی افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه موی تای، نداشتن یک تشکیلات مستقل برای این ورزش مطابق با اساسنامه و مکاتبات مکرر ایفما با کمیته ملی المپیک و همچنین وزارت ورزش و جوانان بوده است. در همین رابطه و به منظور پیگیری مطالبات به حق جامعه موی تای کشور و برای تعیین تکلیف فعالیت‌های آینده این رشته، طی مکاتبه‌ای رسمی با مقام عالی وزارت ورزش و جوانان در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری، درخواست ایجاد انجمن مستقل موی تای در تعامل با آن وزارتخانه را مطرح کردیم که دکتر سجادی با نظر مساعد و موافق، رسیدگی و حمایت خود را از این درخواست کتباً به معاونت‌های قهرمانی و حقوقی اعلام کرد.
نایب رئیس موی تای آسیا ادامه داد: پیرو نظر مساعد وزیر ورزش، اساسنامه نمایندگی موی تای ایفما توسط بنده به مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت ورزش قهرمانی ارسال و در ادامه، مورخ ۴ تیرماه ۱۴۰۲ شورای صدور مجوز فعالیت در قالب فدراسیون- انجمن مستقل، متشکل از سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، مریم کاظمی معاون توسعه امور ورزش بانوان، میرهادی سید قره رومیانی معاون حقوقی مجلس و امور استان‌ها، حسین شهرابی مدیرکل دفتر مرکزی حراست و علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت ورزش قهرمانی، موافقت خود را کتباً با تشکیل انجمن مستقل موی تای اعلام و موضوع هفته گذشته با پیگیری دکتر کاوه احمدی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان نیز به اخذ دستور وزیر رسید.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تفاهم لازم با وزارت ورزش و جوانان حاصل شده است، تصریح کرد: هدف ما همواره توسعه و گسترش موی تای و کمک به شاخص مدال آوری ورزش کشور بوده و در تمام میادین سعی کرده ایم با تمام وجود برای اهتزاز پرچم ایران تلاش کنیم. در این مدت نیز همواره ثابت کردیم که تابع قوانین کشور و پایبند به اصول و ارزشهای اسلامی بوده ایم. طی این مدت در جلسات مختلف با معاونت‌های آن وزارتخانه به تشریح اهداف و دستاوردهای بدست آمده پرداختیم و فکر می‌کنم که سو تفاهمات برطرف شده و در حال حاضر مطابق با تفاهم شفاهی انجام شده منتظر صدور ابلاغ حکم مسئولیت خود از جانب وزارتخانه هستم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=45604

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.