• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳

معرفی بهترین شرکت بازرگانی واردات کالا به ایران

  • 21 مرداد 1402 - 16:04
معرفی بهترین شرکت بازرگانی واردات کالا به ایران

واردات کالا از گذشته تا به حال جز جدایی ناپذیر کشور به حساب می‌آید. بخش مهمی از اقتصاد کشور را این مورد تشکیل می‌دهد زیرا ساخت و تولید برخی از کالاها به علت نبود مواد اولیه و نیروی کافی بسیار هزینه بر است و این روش بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه و زمان است. واردات کالا در پی آن ترخیص، دو روند مهم در گمرک هستند که باید مرحله به مرحله به صورت قانونی طبق ضوابط تعیین شده پیش بروند. همیشه شرکت هایی بهترین هستند که شما را از ریسک ها، هزینه ها و روند موجود در ابتدا آگاه سازند و در بهترین حالت کالای شما را به صورت ایمن وارد و ترخیص نمایند. برای اطلاع از بهترین شرکت بازرگانی واردات کالا به ایران با ما همراه باشید.

نگاهی به واردات کالا

به مجموعه ای از کالاها که توسط کشورهای دیگر تولید می‌شوند و از روش های تجاری به کشور مقصد منتقل می‌شوند واردات می‌گویند، این روش یکی از بهترین ها در عرصه بازرگانی است زیرا علاوه بر سودی که دارد بسیاری از نیازهای جامعه را تامین می‌کند و دیگر نیاز به هزینه های هنگفت برای تولید کالاهایی که موجود نیست نمی‌باشد. تعرفه های واردات براساس قوانین سالانه امکان تغییر دارد بنابراین قبل از اقدام برای هر امور گمرکی باید از شرایط آن آگاه باشید.

عوامل مهم در واردات

  • قابلیت زمین
  • وجود کارگر: برای مثال تولید یک کالا مانند ورق استیل نیاز به نیروی کافی و متخصص دارد. بنابراین نبود افراد مرتبط با آن مانع واردات ورق استیل می‌‌شود.
  • تخصص
  • شرایط جوی: برخی کالاها براساس شرایط آب و هوا متغیر هستند برای مثال میوه ها

شرایط واردات برای شرکت های واردات کالا

شرایط واردات برای شرکت های واردات کالا

شرکت های واردات کالا باید دارای ویژگی های بسیاری برای انجام این روند باشند.همانطور که می‌دانید واردات کالا دارای مراحل بسیاری اعم از اخذ کارت بازرگانی، انتخاب حوزه فعالیت، آشنایی با قوانین روز دنیا، انتخاب کشور مبدا و کالای مورد نظر، درخواست پیش فاکتور یا پروفرما، قیمت، کرایه و نوع ارز معامله و… می‌باشد. زیرا واردات کالا مانند واردات چوب به طور کلی دارای روند و مراحل بسیاری است که تنها افراد متخصص و آگاه می‌توانند در این مسیر قرا بگیرند و به درستی آن را به پایان برسانند. تجارت کالا مبنی بر آگاهی و اطلاع خاص از قوانین و شرایط موجود است در غیر این صورت نه تنها درون پیچیدگی های آن می‌افتید بلکه هزینه های بسیاری را باید متحمل شوید. گروه تجاری آربی با داشتن نیروی ماهر و متخصص توانسته است بهترین خدمات را به مشتریان خود در عرصه واردات اراه دهد و با این امر افراد زیادی را به سوی خود جذب کند. برخی از این شرایط به شرح ذیل است:

  1. تولیدکنندگان کالا یا واردکنندگان باید کالای مورد تقاضا و نیازهای جامعه را بشناسند.
  2. با ایجاد روابط و مشورت از مشتریان خود نیازهای آن ها را بسنجند و کالاهای سودآور تری را پیش روی آن قرار دهند. بنابراین نیازسنجی از امور مهم در بخش واردات کالا است. پس از آن نوبت به رسیدن کالا در موعد مقرر است که شرکت تجاری را نزد مشتری خود معتبر می‌سازد.
  3. مطالعه و تحقیق روی بخش بندی بازار، سهم رقبا و چگونگی کار آن ها، شناخت میزان تقاضا و درک ضرورت آن بسیار مهم است.
  4. قدرت خرید مردم برای کالای مقرر باید برآورد شود.

آشنایی با حمل و نقل و بیمه کالا

 حمل و نقل از جمله عوامل مهم در مراحل واردات استیل محسوب می شود که دارای روش های بسیاری است. خریدار و فروشنده با استفاده از قواعد بین المللی اینکوترمز انتخاب نوع روش حمل و نقل کالا را انجام می دهند. این قواعد دارای حالت های مختلفی است. که در هر کدام ریسک خریدار و فروشنده متفاوت است. غالبا باید با یک شرکت بیمه در خصوص بیمه نمودن کالا توافقات لازم انجام شود؛ که مستلزم پرداخت هزینه بیمه است.

ترخیص کالا از گمرک چیست؟

 در نهایت پس از انجام مراحل قبل کالای مورد نظر به گمرک مقصد خواهد رسید. وارد کننده باید از طریق نماینده و یا کارگزار گمرکی مدارک و اسناد کالا را به  خود به گمرک اظهار نماید. طی مراحل مختلف و پرداخت هزینه های لازم، کالا را ترخیص نماید. از آنجا که این مرحله یکی از مهم ترین مرحله واردات کالا می‌باشد و بسیاری از واردکنندگان در این قسمت به مشکل بر می‌خورند، می‌توانند کالای خود را از طریق یکی از کارگزاران رسمی گمرک ترخیص نمایند.

انتخاب بهترین شرکت بازرگانی واردات کالا به ایران

در وهله اول باید شرکتی را به عنوان کارگزار انتخاب کنید که آگاه به تمامی امور گمرکی و تشریفات آن باشد دقت کنید که همه چیز به انتخاب شما بستگی دارد بنابراین در مسیر آن تحقیقات بسیاری انجام دهید. تنها شرکتی می‌تواند بهترین باشد که با تخصص کامل شما را از تمامی بخش ها آگاه کند و اطلاعات به روز به شما تحویل دهد و پس از آن در موعد تعیین شده کالا را در امنیت کامل به شما تحویل دهد. 

 از مزیت های مهم شرکت بازرگانی این است که می تواند یک همکار مطمئن و قابل اعتماد باشد تا بتواند شما را در تمامی زمینه های تخصصی و جامع یاری دهد تا ریسک های موجود در بازار را برای شما تا حد امکان کاهش دهد. با این تفاسیر باید بدانید که شرکت های زیادی در سراسر کشور، برای اطمینان از کیفیت و ایمنی محصولات، فرآیندها و سیستم های خود به آربی (https://rbtradinggroup.com) واگذار می نمایند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=46240

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.