• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مطالبات تهیه‌کنندگان؛از قرارداد تیپ تا برخورد با عاملان وهن سینما

  • 15 آذر 1402 - 18:03
مطالبات تهیه‌کنندگان؛از قرارداد تیپ تا برخورد با عاملان وهن سینما

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه سینما، جلسه هم‌اندیشی نمایندگان شورای عالی تهیه‌کنندگان با هیات رییسه و مدیرعامل خانه سینما روز دوشنبه ۱۳ آذر در خانه سینما برگزار شد.
در ابتدای جلسه نمایندگان شورای عالی تهیه‌کنندگان ضمن تبریک به علی دهکردی مدیرعامل منتخب خانه سینما به تداوم حمایت شورای عالی تهیه‌کنندگان از مدیرعامل و هیات رییسه خانه سینما مانند سالیان گذشته تاکید کردند و گفتند حفظ اعتبار خانه سینما در هر شرایطی برای شورای عالی تهیه‌کنندگان اصل غیرقابل تغییر است.
از موضوعات طرح شده در این هم‌اندیشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– همفکری و رایزنی برای رفع مشکلات و اتفاقات اخیر در جریان پخش و نمایش در سینماها و مسایل درون صنفی شورای عالی تهیه‌کنندگان.
– درخواست نمایندگان شورای عالی تهیه‌کنندگان از هیات رییسه خانه سینما و شورای صیانت برای برخورد جدی با افرادی که رفتار و گفتارشان باعث وهن سینما شده است.
– توجه جدی و موکد به وضعیت مالیاتی برای سینماگران و هنرمندان که در لایحه جدید دولت برای تصویب به مجلس ارسال شده و دقت لازم توسط هیات دولت در تنظیم آن صورت نپذیرفته است و به نظر می‌رسد دقت لازم و پیگیری توسط وزارت ارشاد برای اصلاح و ترمیم آن با کندی صورت می‌گیرد.
– توجه به فعال‌شدن سامانه مالیاتی و سامانه مودیان مالیاتی و اهمالی که در آن به ضرر سینماداران و پخش‌کنندگان و تولیدکنندگان است.
– تصمیم برای تشکیل کارگروهی برای ملاقات با رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اول رییس جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر دارایی و ….
– تاکید شورای عالی تهیه‌کنندگان به تهیه پیش‌نویس قرارداد تیپ که یک طرف آن تهیه‌کنندگان هستند و آمادگی برای نشست‌های تخصصی با نمایندگان صنوف برای نهایی شدن آن با مدیریت هیات رییسه خانه سینما.
– تاکید برای پیگیری اصلاح اساسنامه خانه سینما.
– گفت‌وگو درباره شرایط بانک فیلمنامه و تقاضا برای به روز شدن آیین‌نامه آن و رفع مشکلات ساختاری در فرایند ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌ها و ثبت و حفاظت از حقوق معنوی و مادی سینماگران در عرصه ملی و بین‌المللی.
– پیشنهاد برگزاری جلسات گفت‌وگو و هم‌اندیشی برای جلب مشارکت حداکثری انجمن VOD و حضور فعالانه آن‌ها در پیشبرد اهداف صنفی خانه سینما برای بهبود وضعیت شغلی اصناف.
– طرح مشکلات حقوقی ثبت خانه سینما و صنوف در سامانه وزارت ارشاد و عدم اصلاح سامانه تا این لحظه توسط وزارت ارشاد و تاکید بر لزوم اصلاح سامانه وزارت ارشاد مناسب با ساختار حقوقی خانه سینما.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=51047

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.