• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

محصول ارگانیکی به نام اسفناج زندگی مرا متحول کرد

  • 28 آبان 1401 - 2:32
محصول ارگانیکی به نام اسفناج زندگی مرا متحول کرد

با توجه به اینکه در محصولات ارگانیک مانند اسفناج می توان سود خوبی را به دست آورد تصمیم گرفتم برای کسب و کارم به جای محصولات صنعتی از این محصول فوق العاده استفاده کنم و با ایجاد کسب و کار اینترنتی در این حوزه به خوبی شناخته شدم و به سودی خوبی رسیدم که موجب تحول و بهبود زندگی من شد، در اینجا شما را با انواع مختلف اسفناج آشنا خواهم کرد.

اسفناج تلخ

اسفناج تلخ نوعی از انواع اسفناج می باشد، سبزی اسفناج یکی از گیاهان بومی ایران است، این گیاه یک ساله از خانواده تاج خروسیان می باشد؛ اسفناج به دلیل خواص بالایی که دارد، در سراسر دنیا این گیاه با ارزش را می شناسند وبه تمام دنیا راه پیدا کرده است. این گیاه هم در فصل بهار و هم در فصل پاییز کشت می شود. برگ های اسفناج پهن و گوشتی می باشد. طبع اسفناج سرد و تر بوده ولی میزان سردی این سبزی زیاد بالا نیست. در واقع می توان گفت طبع این سبزی معتدل است و بیشتر متخصصان طب سنتی معتقدند که طبع اسفناج معتدل است. سبزی اسفناج با هر مزاجی چه سرد و چه گرم سازگاری دارد و آنهایی که طبع گرمی دارند می توانند در هر فصل از آن استفاده کنند اما سرد مزاجان بهتر است در تابستان که هوا گرم است از این سبزی استفاده کنند. کسانی که مزاج آنها سرد است می‌توانند از مصلحات برای خوردن اسفناج استفاده کنند.

اسفناج خشک شده

به دلیل خواص فراوان اسفناج خیلی از افراد از اسفناج خشک شده نیز استفاغده می کنند، مصرف اسفناج باعث تقویت موها می شود و از ریزش مو جلوگیری می کند. به علت اینکه اسفناج سرشار از ویتامین های E، C، و B می باشد، همچنین پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم و اسیدهای چرب امگا۳ فراوانی که دارد، کمک به تقویت و افزایش رشد مو می کند. وجود آهن و فولاد بالا در اسفناج باعث می شود اکسیژن و خون بیشتری را به فولیکول های مو منتقل کند و همین امر باعث می شود که ازریزش مو جلوگیری شود.

اسفناج کوهی

اسفناج کوهی غنی از ویتامین B می باشد که پوست را در برابر اشعه های مضر محافظت می کند. می توان گفت که اسفناج یک ضد آفتاب طبیعی است که از سرطان پوست و آفتاب سوختگی پوست پیشگیری می کند. خوردن اسفناج به دلیل اینکه آنتی اکسیدان های بالایی دارد، از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و از چین و چروک پوست صورت پیشگیری کرده،  باعث جوانسازی پوست می شود. اسفناج به دلیل این که غنی از ویتامینk و فولاد است کک و مک و لکه های پوستی را از بین می برد و باعث درخشندگی و روشن شدن پوست می شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=34041

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.