• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

فوت سالانه ۲۵۰ نفر در جاده ‎های برون شهری استان یزد

  • 29 مهر 1402 - 12:07
فوت سالانه ۲۵۰ نفر در جاده ‎های برون شهری استان یزد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهران فاطمی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با اشاره به تعطیلی طرح‌های حوزه راه در استان یزد، اظهار کرد: سالیانه ۲۵۰ کشته در جاده‌های برون شهری یزد داریم و از دلایل اصلی آن نیز مشکلات مربوط به راه‌های استان است.
وی با اشاره به مشکل تأمین اعتبار طرح‌های این حوزه، گفت: متأسفانه طرح‌های این حوزه تعطیل یا با شیب کندی پیش می‌رود.
استاندار یزد با اشاره به لزوم اجرای طرح ریلی یزد – دامغان، گفت: این طرح که مطالعات آن در سفر ریاست جمهوری تصویب شده است، مورد اهتمام قرار گیرد.
فاطمی با اشاره به وعده رئیس جمهور در مورد اتمام بیمارستان شهرستان خاتم، ابراز امیدواری کرد که مصوبه سفر دوم رئیس جمهور به استان یزد در این خصوص تأمین اعتبار و تکمیل شود.
وی با اشاره به ظرفیت مرکز ناباروری استان و درمان ۳۴ هزار نفر در این مرکز گفت: این مجموعه به رغم ارائه خدمات در سطح ملی، دارای ساختمانی فرسوده است که در شأن زوج‌های ایرانی نیست و امیدواریم در راستای قانون جوانی جمعیت، این موضوع نیز به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرد.
استاندار یزد همچنین با اشاره به واگذاری اراضی نهضت ملی مسکن به خانوارهای دارای ۴ فرزند، تخصیص اعتبار برای اجرای زیرساخت و آماده‌سازی این اراضی را خواستار شد.
وی ظرفیت در دسترس کویر یزد را یکی از فرصت‌های گردشگری استان خواند و گفت: در حال حاضر زیرساخت کمپ‌ها و هتل‌های کویری استان در راستای تحقق اقتصاد کویر دچار مشکل است.
فاطمی به بافت‌های تاریخی ارزشمند در استان اشاره کرد و تقویت ردیف اعتباری نگهداری بافت‌های تاریخی و تأمین اعتبار جهت پرداخت تسهیلات به مردم برای حفظ این بافت‌ها را خواستار شد.
وی در ادامه طرح‌های بلاتکلیف و نیمه تمام حوزه انتظامی و امنیتی استان از جمله جابجایی ایستگاه شهید مدنی مهریز و استقرار سیستم پایش تصویری در استان یزد مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امنیتی در استان با اجرای این دو طرح قابل پیشگیری و کنترل است.
فاطمی یکی از راهبردهای تحولی استان توجه به نیروگاه‌های خورشیدی است، گفت: برای احیای روستاها، نیروگاه‌های حجمی را با مشارکت مردم در استان دنبال می‌کنیم و نمونه آن را در شهرستان ابرکوه پیاده کرده‌ایم ولی امیدواریم بتوانیم برای تمام ۱۲ شهرستان استان اجرایی کنیم.
تکمیل مدارس خیری استان کمک کند، وضعیت آبی استان و توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه به دغدغه مردم استان د، این زمینه، حمایت از طرح‌های پیشران بهره‌وری استان از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=49133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.