• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

عوامل تعیین کننده قیمت در خرید سیلیکات سدیم

  • 27 اسفند 1401 - 10:53
عوامل تعیین کننده قیمت در خرید سیلیکات سدیم

هنگام خرید سیلیکات سدیم عوامل زیادی بر قیمتی که یک شرکت عرضه کننده به یک محصول می دهد تأثیر می گذارند. در این مورد بین عوامل داخلی و عوامل خارجی تمایز قائل می شوند.

عوامل داخلی تاثیرگذار بر قیمت سیلیکات سدیم

در خرید سیلیکات سدیم عوامل داخلی تاثیرگذار بر قیمت عبارتند از:

  • اهداف بازاریابی: قیمت اساساً به استراتژی موقعیتیابی بستگی دارد. اگر شرکتی بخواهد سیلیکات سدیم را با کیفیت مرغوب و درصد خلوص بالا ارائه کند، ارائه محصول به قیمت بالا مناسب است. اگر قرار است محصول به صورت انبوه ارائه شود، یک محصول “ارزان” می تواند امیدوار کننده­تر باشد. سایر اهداف بازاریابی نیزدر اینجا نقش دارند. اگر شرکت می­خواهد به بالاترین سهم ممکن از بازار دست یابد، قیمت باید تا حد امکان پایین باشد. اگر از طرف دیگر برای حداکثر کیفیت محصول تلاش کند، احتمالاً دستیابی به قیمت پایین دشوار خواهد بود.
  • آمیخته بازاریابی: قیمت باید با سایر ابزارهای بازاریابی نیز هماهنگ باشد. اگر قرار باشد محصولی از لحاظ فنی پیچیده تولید شود، قیمت آن بالاتر خواهد بود. همین امر در مورد کمپین های تبلیغاتی پرهزینه و کانال های فروش گران قیمت و چند سطحی نیز صدق می کند. ساختن یکبرند قوی نیز زمان بر و پرهزینه است. البته در هنگام تعیین قیمت باید تمام این عوامل را در نظر گرفت.
  • هزینه‌ها: با افزایش حجم تولید انواع سیلیکات­ها اعم از سیلیکات سدیم، هزینه‌های واحد کاهش می‌یابد.علت آن است که در این حالت هزینه‌های ثابت در چندین قطعه پخش می‌شوند. بنابراین، شرکتی که حجم فروش بالایی دارد اغلب می تواند قیمت را کاهش دهد. در بلندمدت، قیمت نباید کمتر از هزینه­های واحد باشد. در کوتاه مدت گاهی اوقات برای شرکت ها کافی است که هزینه های واحد متغیر پوشش داده شود. مقررات برای جلوگیری از دامپینگ قیمت (فروش بسیار ارزان، به عنوان مثال زیر قیمت تمام شده) نیز باید در اینجا رعایت شود.

عوامل خارجی تاثیرگذار بر قیمت در خرید سیلیکات سدیم

در خرید سیلیکات سدیمقیمت گذاری نه تنها تحت تأثیر عوامل داخلی شرکت عرضه کننده، بلکه تحت تأثیر عواملیخارجی نیز است. این عوامل همان عواملی هستند که شرکت تأثیر مستقیمی بر آنها ندارد. برخی از این عوامل به شرح زیر هستند:

  • بازار و تقاضا: اشکال مختلف بازار به استراتژی قیمت گذاری متفاوتی نیاز دارند. قیمت گذاری نیازمند اقدامات متفاوتی در مورد میزان عرضه سیلیکات سدیم در بازار است. در این مورد ما همچنین به مسئله کشش تقاضا نیز باز خواهیم گشت.
  • رقابت: شرکت باید هنگام تصمیم گیری در مورد قیمت، رقابت را نیز در نظر بگیرد. در مورد محصولات یکسان، برندهایشناخته شده و قدرتمند قیمت بالاتر را توجیه می کنند. در این مورد قیمت را می توان به عنوان وسیله ای برای تمایز استفاده کرد.
خرید سیلیکات سدیم

عوامل خارجی تاثیرگذار بر قیمت در خرید سیلیکات سدیم

خرید سیلیکات سدیم با بهترین کیفیت و قیمت

جهت خرید سیلیکات سدیم با برند صنایع سیلیکات ایران، به عنوان بهترین و معتبرترین برند عرضه کننده انواع سیلیکات ها در کشور می توانید به وب سایت مجموعه به آدرس https://iransilicate.com/ مراجعه نمایید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39821

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.