• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

علت کار نکردن ماشین لباسشویی بعد از آبگیری

  • 28 دی 1401 - 13:12
علت کار نکردن ماشین لباسشویی بعد از آبگیری

علت کار نکردن ماشین لباسشویی بعد از آبگیری چیست؟ به عوامل متعددی بستگی دارد که در زیر توضیح کامل و جامع وجود دارد. وارد و نشدن آب و خارج نشدن آبیکی از مشکلاتی است که ممکن است به تدریج در حین کارکرد دستگاه ایجاد شود. با توجه به استفاده زیاد از این دستگاه در هر خانه ای، این مشکل می تواند منجر به مشکلاتی شود. چون باید لباس های کثیف را خودتان بشویید. راه حل این مشکل تعمیر ماشین لباسشویییا تعویض برخی از قطعات ماشین لباسشویی است. این می تواند در هزینه صرفه جویی کند. برای دریافت اطلاعات کامل تر در مورد پرونده کافیست به کارگاه مراجعه کنید. در آینده با ما همراه باشید تا دلایل تخلیه نکردن آب و راهکارهای رفع آن را برای شما توضیح دهیم.

چرا ماشین لباسشویی کار نمی کند؟

یکی از مشکلات رایج اکثر ماشین های لباسشویی این است که دیگ بخار نمی چرخد ​​و عملا کار نمی کند. این مشکل از کجا می آید؟

۱_برد الکترونیکی

عملکرد صحیح کلیه قطعات ماشین لباسشویی توسط برد انجام می شود. پس از اتمام عملیات استخراج آب، مرحله بعدی کار یعنی چرخاندن دیگ انجام می شود. اگر کارت دستگاه آسیب دیده باشد، این مرحله قابل انجام نیست. مقاله تعمیر صفحه یخچال ال جی را بخوانید.

۲_شیر برقی

اگر شیر برقی از کار بیفتدیا فیلتر موجود در آن توسط املاح مسدود شود، آب وارد ماشین لباسشویی نمی شود و در نتیجه نمی چرخد.شیر برقی دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی است.

۳_سنسور آب

آب زیادی در دیگ وجود دارد یا اصلاً آب وارد دستگاه نمی شود.

۴_موتور

این قسمت وظیفه چرخش گلدان را بر عهده دارد. اگر موتور ماشین لباسشویی خراب باشد، چرخه تشت انجام نمی شود. گاهی اوقات حتی صدای بلندی از دستگاه شنیده می شود. در این صورت باید در حین تعمیر و نگهداری ماشین لباسشویی بررسی و شناسایی شود. موتور ماشین لباسشویی نیمه سوختهیکی از رایج ترین مشکلات است.

چرا ماشین لباسشویی از آب پر نمی شود؟

همانطور که در قسمت قبل گفته شد یکی از دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی زهکشی نامناسب این ماشین است. دانستن علت تخلیه نشدن ماشین لباسشویی و نحوه رفع آن برای کمک به عملکرد بهینه ماشین بسیار مهم است. مشکل در عملکرد یکیا چند قطعه می تواند منجر به اختلال در سیستم زهکشی این دستگاه شود. بنابراین دانستن این عوامل می تواند از آسیب به سایر اجزا و در نهایت به این تجهیزات حیاتی جلوگیری کند.

حتما شما هم بارها برایتان پیش آمده که بعد از گذاشتن لباس های کثیف در ماشین لباسشویی و روشن کردن ماشین، با شرایطی مواجه می شوید که ماشین لباسشویی آب نمی دهد. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

۱_شیلنگ تامین آب وارد ماشین لباسشویی می شود

بررسی شیلنگ متصل به لوله یکی از موارد مهم برای اطمینان از عملکرد صحیح ماشین لباسشویی است. در این شیلنگ فیلتری تعبیه شده است که از ورود رسوبات و املاح موجود در آب به داخل دستگاه جلوگیری می کند. گرفتگی فیلترها می تواند یکی از دلایل تخلیه نشدن ماشین لباسشوییباشد. ایجاد سوراخ، پارگییا پیچش در شلنگ نیز می تواند در پر نشدن آب شستشو موثر باشد.

۲_شیر اصلی ورودی آب

اگر شیر ورودی آب در ماشین لباسشویی معیوب باشد، نمی تواند وارد آب شود. نمک زیاد در آب می تواند آن را خراب کند.

۳_شیر ماشین لباسشویی و فیلتر در آن

دریچه ماشین لباسشویی قسمتی است که اجازه می دهد آب وارد ماشین لباسشویی شود. این قطعه از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. لاستیک آب بند، بوبین، کانال های ورودی و خروجی آب، لاستیک دیافراگمی و پایانه های شیرهای برقی از جمله این قطعات هستند.

آسیب دیدن این قطعات باعث می شود آب وارد دستگاه نشود و در نتیجه ماشین لباسشویی نشتی نداشته باشد. خرابی این قطعه گاهی به ماشین لباسشویی آسیب می رساند. بنابراینیکی از مهم ترین عوامل خراب شدن ماشین لباسشویی خرابی این قطعه است.

ولتاژ صحیح و فشار آب کافی دو عامل مهم در عملکرد صحیح شیر برقی هستند. برای تامین برق این قطعه از مولتی متر استفاده می شود. اندازه گیری ولتاژ باید توسط تعمیرکار ماهر انجام شود. زیرا این بررسی باید در حین شستشو انجام شود.

اگر این اندازه گیری ولتاژ صحیح را نشان دهد و فشار آب پشت شیر ​​نیز قابل قبول باشد، دستگاه آب را تخلیه نمی کند زیرا این قطعه معیوب است. اگر ولتاژ کافی به شیر برقی نمی رسد، مشکل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی به دلیل قطعات کنترلی این قطعه است و باید بررسی شود. این قطعات عبارتند از یک تایمریا تابلو برق، یک سوئیچ فشار یایک کلید سطح آب است.

برای جلوگیری از ورود رسوب، زباله و نمک به داخل ماشین لباسشویی، فیلتری در قسمت ورودی شیر برقی قرار می گیرد. با گذشت زمان و استفاده مکرر از دستگاه، این فیلتر مسدود می شود. بنابراین تمیز کردن آن می تواند بر عملکرد صحیح این قطعه تأثیر مثبت بگذارد.

۴_سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار

ولتاژ ورودی به شیر برقی ماشین لباسشویی توسط یک سوئیچ فشار کنترل می شود. برق از تابلو برق وارد این کلید می شود و به شیر برقی این قسمت می رسد.

هنگامی که مقدار آب در دیگ به حد صحیح برسد، فرآیند پمپاژ آب متوقف می شود. در واقع پس از رسیدن آب جوش به سطح صحیح، تغییر فشار باعث پایین آمدن شیر برقی می شود. در مرحله بعد برق به سمت برگشت موتور هدایت می شود.

یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی، خرابی این قطعه است. اگر این لینک آسیب دیده باشد، آب وارد دستگاه نمی شود و یا آب به طور کامل تخلیه نشده است. زیرا این کلید می تواند جریان شیر برق را قبل از رسیدن آب به حد مطلوب در دیگیا زمانی که آب شروع به تخلیه کند، قطع کند. در این صورت این لینک باید تغییر کند.

۵_زمانیا تابلو برق

تایمریا برد مدار برق را به قسمت های مختلف ماشین لباسشویی از جمله شیر برقی هدایت می کند. عیب این قطعه این است که شیر برقی ولتاژ مورد نیاز را تامین نمی کند. در نتیجه لباسشویی تمیز نیست. در این صورت کارت باید تعویض شود.

۶_فشار آب ورودی

یکی از مشکلاتی که در برخی از ساختمان ها به ویژه آپارتمان ها وجود دارد، فشار کم آب است. حداقل فشار آب مورد نیاز برای عملکرد صحیح ماشین لباسشویی ۲۰ پاسکال می باشد. بنابراین فشار آب کمتر از این عدد ممکن است باعث سرریز شدن مایع لباسشویی شود.

تنظیم فشار آب ورودی برای حل این مشکل کار می کند. به عنوان مثال استفاده از پمپ آب به خصوص در آپارتمان ها کارساز خواهد بود.

۷_جاپودری

شویندهیکی دیگر از موادی است که می تواند در زیاده روی نکردن لباس ها موثر باشد. هر گونه گرفتگی در این دستگاه می تواند از ورود آب به داخل دستگاه جلوگیری کند. پودر موجود در جاپوداری با آب به داخل ماشین لباسشویی هدایت می شود. انسداد رسوب یا وجود بستر در جاپوداری از آبگیری جلوگیری می کند.

تعمیرات لباسشویی با کارباما سرویس

شرکت کارباما سرویس از بهترین شرکت های نمایندگی تعمیرات ماشین های لباسشویی آماده ارائه خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی در شعبه های تعمیرات ماشین لباسشویی در شهرقدس،تعمیرات ماشین لباسشویی در فردیس و تعمیرات ماشین لباسشویی در اندیشه را برای همه همشریان و مشتریان گرامی در هر کدام از مناطق انجام میدهد.

https://karbamaservice.com/

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37810

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.