• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

علت خاموش شدن آیفون تصویری سیماران و تعمیر آن

  • 02 اردیبهشت 1403 - 13:24
علت خاموش شدن آیفون تصویری سیماران و تعمیر آن

عمده ترین علت خاموش شدن آیفون تصویری سیماران ممکن است سوختن آن باشد، به عبارت دیگر هر زمان که با جابجا کردن دکمه پاور یا روشن و خاموش کردن آیفون تصویری، صدا و تصویر آن فعال نشود به احتمال زیاد آیفون سوخته است.

لذا برای اطمینان از سوختن آیفون تصویری ابتدا باید از اتصال برق ۲۲۰ ولت به آیفون تصویری مطمئن شده و سلامت سیم های متصل به آیفون تصویری بررسی گردد. در این شرایط اگر شبکه سیم کشی آیفون تصویری دچار مشکل نشده باشد و برق ۲۲۰ ولت به مدار دستگاه متصل باشد اما دستگاه همچنان خاموش بماند قطعاً آیفون تصویری دچار مشکل شده و سوخت است. در این وضعیت تنها راه فعال کردن ایفون تصویری، تعویض آن با آیفون تصویری جدید می باشد.

نمایندگی های تعمیر آیفون تصویری سیماران 

شرکت سیماران با ایجاد انواع نمایندگی های مختلف در کلان شهر ها و استان های ایران، فعالیت خود را ادامه می دهد، و این نمایندگی ها علاوه بر اینکه در خصوص فروش انواع آیفون تصویری سیماران فعالیت می کنند دارای خدمات پس از فروش هم می باشند. نمایندگی تعمیر آیفون تصویری سیماران در کرج و دیگر شهر های ایران با شناسایی انواع ارورها و خطاهای که ممکن است باعث خرابی آیفون سیماران بشود را می توانند شناسایی کرده و تعمیر کنند. در این نمایندگی ها کارشناسان با تجربه و مجرب مشغول به کار هستند و خدمات خود را به نحوه احسنت انجام می دهند. 

علت خاموش شدن آیفون تصویری سیماران و راهکارهای برطرف کردن مشکل

خاموش شدن آیفون تصویری سیماران ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که کاربر پس از بررسی قسمت های مختلف آن مثل پنل بیرونی، شبکه اتصال، منبع تغذیه و غیره می تواند به علت خاموش شدن آن پی ببرد.

از جمله دلایل مهم خاموش بودن آیفون تصویری می توان به مواردی مانند قطعی برق یا اشکال در اتصال منبع تغذیه، قطع شدن سیم های درون دستگاه، قطع شدن سیم های برق ترانس و یا سوختن ترانس، از کار افتادن برد و سوختن خازن اشاره کرد که در ادامه به آنها پرداخته می شود.

قطعی برق و منبع تغذیه

قطعی برق و منبع تغذیه یکی از دلایل شایع خاموش شدن آیفون تصویری است بنابراین وقتی آیفون تصویری خاموش می شود بهتر است ابتدا وضعیت قطعی برق و منبع تغذیه آن مورد بررسی قرار گیرد.

به عبارت ساده زمانی که برق ساختمان به هر دلیل قطع شده باشد آیفون تصویری هم قطع شده و فعالیت آن مختل می گردد. بنابراین برای اطمینان از وصل بودن برق ساختمان، بهتر است کاربر ابتدا به سراغ جعبه فیوز یا جعبه تقسیم برق برود و آن را بررسی کند.

معمولاً اگر ایراد از قطعی منبع برق یا اشکال در منبع تغذیه باشد پس از رفع شدن مشکل، قطعی یا خاموش بودن آیفون تصویری برطرف شده و کارکرد آیفون تصویری به وضعیت عادی باز می گردد.

اما اگر دلیل خاموش بودن آیفون تصویری قطعی برق یا ایراد در منبع تغذیه نباشد برای برطرف کردن مشکل باید بررسی علل دیگر خاموش بودن آیفون تصویری در دستور کار قرار گیرد.

قطع شدن سیم های درون آیفون تصویری

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن آیفون تصویری ممکن است قطعی سیم های درون آن باشد. به عبارت دیگر وقتی آیفون تصویری روشن نمی شود یکی از گزینه های که برای پیدا کردن علت و برطرف کردن آن باید مورد توجه باشد بررسی سیم های درون آِیفون است برای بررسی سیم های درون دستگاه و اطمینان از اتصال به منبع تغذیه می توان از یک مولتی متر کمک گرفت.

مولتی متر این امکان را برای کاربر فراهم می کند که بتواند سیم های پشت مانیتور را دو به دو بررسی کرده و کاربر را از سالم بودن شان آگاه نماید.

قطعی سیم های برد تغذیه و ترانس

یکی دیگر از دلایل خاموش بودن آیفون تصویری قطعی سیم های برد تغذیه یا ترانس است. به عبارت ساده وقتی برق ورودی به ساختمان وصل است اما آیفون تصویری خاموش بوده و شرایط آن تغییر نمی کند. احتمال قطع بودن سیم های برد تغذیه ای یا ترانس تقویت می شود.

علاوه بر قطع بودن سیم های ترانس ممکن است ترنس به دلایل مختلف به طور کلی سوخته و از کار افتاده باشد در این شرایط برای حل مشکل با توجه به شرایط باید یا سیم ها اصلاح شود و یا ترانس به طور کامل تعویض گردد تا مشکل برطرف شده و عملکرد آیفون تصویری به شرایط عادی بازگردد.

سوختن خازن

سوختن خازن یکی دیگر از دلایل احتمالی خاموش شدن آیفون تصویری می باشد. بنابراین وقتی آیفون تصویری خاموش است بررسی خازن ها از دیگر روش های معمول برای پی بردن به مشکل و برطرف کردن آن می باشد.

معمولا خازن ها از اجزای مهم مدارهای الکتریکی هستند که کار آنها تنظیم ولتاژ DC و صاف کردن ولتاژ های دارای نوسان است. معمولاً احتمال خرابی خازن ها به دلیل ظرافت و فعالیت زیاد در مقایسه با قطعات دیگر بیشتر است و امکان تست آنها به صورت عادی با وسایلی مانند مولتی متر وجود ندارد.

لذا تنها راه پی بردن به معیوب بودن این وسایل مشاهده برخی علائم ظاهری آنها مانند چشمک زدن چراغ آیفون یا به صدا درآمدن آیفون است.

بنابراین یکی از دلایل خاموش شدن آیفون تصویری ممکن است خراب یا معیوب بودن خازن های مختلف آن باشد که پس از بررسی شرایط ظاهری آنها، می توان در صورت معیوب بودن نسبت به تعویض و برطرف کردن مشکل اقدام نمود.

سخن پایانی

علت خاموش شدن آیفون تصویری سیماران و تعمیر آن یکی از نکات مهمی است که دانستن آن می تواند باعث برطرف شدن مشکل و عادی شدن روند فعالیت آیفون تصویری شود.

همانطور که گفته شد خاموش شدن آیفون تصویری سیماران می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که عمده ترین دلیل آن سوختن آیفون تصویری به دلایل مختلف است.

به عبارت دیگر وقتی منبع تغذیه و برق ورودی به شبکه آیفون تصویری مشکلی نداشته باشد و برق بدون هیچگونه اختلالی وارد منبع تغذیه آیفون تصویری شود اما آیفون تصویری خاموش باشد به احتمال زیاد آیفون تصویری سوخته است و پس از بررسی بخش های دیگر آیفون تصویری، در صورتی که آیفون تصویری روشن نشود باید نسبت به تعویض آن اقدام گردد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=56164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.