• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شهدای دانش‌آموز الگوی نوجوان ما هستند

  • 05 مهر 1402 - 12:00
شهدای دانش‌آموز الگوی نوجوان ما هستند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی، در مراسم یادواره ۳۶ هزار شهید دانش آموز، افزود: برگزاری یادواره شهدای دانش آموز مصداق بارز تعظیم شعائر اسلامی است. روزهای دفاع مقدس در تاریخ دینی و ملی ما روزهای بسیار بزرگی است.
وی گفت: شهدای دانش آموز و دفاع مقدس یادواره عظمت و ایستادگی ملت ایران است. یادواره لاله‌های روشن هم تکریم کننده شهدای دانش آموز است. این تکریم هم تکریم شهدا و هم تکریم زمان جنگ و دفاع مقدس است.
صحرایی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: دانش آموز تراز انقلاب اسلامی را می‌توان در شخصیت شهدای دانش آموز پیدا کرد. توجه به خدا، وطن دوستی و توجه به ملت و میهن، شاخص‌های دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی است که شهدای دانش‌آموز مثال آنها بودند. این دانش آموزان هم عشق به پرچم و وطن دارند و هم دل در گرو دین و مذهب دارند.
وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان مدرسه سلمان فارسی گفت: شما به زودی از مسئولین و آینده سازان این کشور خواهید شد. چه چیزی ارزشمندتر از اینکه با نگاه به شاخص‌هایی همچون شهدا، حرکت خود را ادامه دهیم. در ارزشمندی اقدام شهدای دانش آموز همین بس که بسیاری از آنان هنوز به سن تکلیف نرسیده بودند.
صحرایی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش شهدای دانش آموز را به عنوان الگو و راهنما قرار خواهد داد و تمام تلاش خود را برای معرفی و شناساندن شهدای دانش آموز به کار خواهد بست.
وی با بیان اینکه در دنیای پر از فتنه باید شهدا را دریافت و از آنان کمک گرفت، گفت: شهدا نشان دادند بهای جان جز بهشت نیست، ما هم نباید بگذاریم یاد شهدا فراموش گردد. اگر امروز در جهان تأثیر گذار هستیم به برکت خون شهداست. اگر قدر بشناسیم نعمت ما بیشتر خواهد شد و اگر قدر ندانیم نعمتمان را از دست خواهیم داد. اگر قدر شهدا را ندانیم خیلی زود پشیمان خواهیم شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=48224

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.