• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شستن فرش و مبل برای خانه تکانی چقدر تمام می شود؟

  • 15 اسفند 1402 - 12:41
شستن فرش و مبل برای خانه تکانی چقدر تمام می شود؟

برای پاسخ به این سوال، باید ابتدا مشخص کنیم که آیا می‌خواهیم خودمان فرش و مبلمان خانه‌مان را به روش سنتی شستشو دهیم یا به مراکز خدماتی و قالیشویی واگذار کنیم. این تصمیم بستگی به تجربه، دسترسی به ابزار و تجهیزات مورد نیاز و زمان ما می‌تواند داشته باشد. سپس مواردی مانند انتخاب بین شستشو در محل یا ارسال به کارخانه، شستشوی فرش‌ها به روش خشکشویی یا با دستگاه نانو شویی، و همچنین تصمیم‌گیری در مورد اعمال اعلا شویی یا شستشوی معمولی فرش‌ها بررسی می‌شوند.

در ادامه، تمرکز به شناخت ویژگی‌های فرش‌ها می‌پردازد. نوع و جنس فرش، آیا دست‌بافت یا ماشینی است و اگر ابریشمی هستند چه تأثیری در روش شستشو دارند. همچنین، مورد نگرانی برای تصمیم‌گیری در مورد شستشوی فرش‌ها، این است که آیا باید انتخاب کنیم آنها را اعلا شویی کنیم یا به روش معمولی شسته شوند؛ این تصمیم بر اساس استفاده روزمره و نیازهای محیط زندگی ما شکل می‌گیرد.

و در آخر، توجه به شستشو و نگهداری مبلمان خانه خواهد بود. درجه کثیفی مبلمان و نوع آن؛ آیا انتیک و کلاسیک است یا راحتی و چوبی، اطلاعات مهمی هستند که به تصمیم‌گیری برای شستشو کمک می‌کنند. در نهایت، تعیین تعداد و نوع مبلمان در خانه نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد. آیا مبلمان راحتی کثیفی معمولی دارد یا مبلمان انتیک با مراقبت ویژه نیاز دارد؟ این اطلاعات جامع، انتخاب بهترین روش شستشو را بر اساس نیازها و ویژگی‌های خاص هر مورد فراهم می‌کند.

حال آنکه، اتحادیه قالیشویان استان البرز هر ساله پیش از شروع سال جدید با مرور نرخ تورم، هزینه‌های مواد اولیه و خدماتی که در قالیشویی‌ها در سطح شهر ارائه می‌شود، یک نرخ کلی و پایه برای خدمات کلی تعیین می‌کند. پس از اعلام این نرخ‌ها توسط اتحادیه، تمام قالیشویی‌های شهر ملزم به رعایت این تعرفه‌ها می‌شوند. اگر یک واحد قالیشویی از مشتریان بیشتر از هزینه پایه دریافت کند، به عنوان یک متخلف شناخته شده و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

اما در رابطه با خدمات شستشوی مبلمان، قیمت آن به نوع، مدل و جنس مبلمان بستگی دارد. از نانوشویی مبلمان تا خشک‌شویی با پودر، انواع خدمات نظافتی ارائه می‌شود و قیمت بر اساس عوامل مختلفی تغییر می‌کند. همچنین، اینکه مبلمان در محل شستشو شود یا به کارخانه منتقل شود، تعیین‌کننده دیگری برای قیمت است که ممکن است متغیر باشد. در هر صورت، تیم مبلشویی کرج با ارائه خدمات با کیفیت بالا و با هزینه مناسب، تمام تلاش خود را می‌کند تا نیازهای مشتریان را برآورده سازد.

قیمت تعیین شده شستشوی فرش تعیین شده اتحادیه اصناف

اتحادیه یا اصناف قالیشویی به منظور شستشوی انواع فرش، تعیین نرخ پایه را بر اساس متراژ اعلام می‌نماید. به عنوان مثال، نرخ شستشوی هر متر مربع از فرش دستباف۵۰۰۰۰ تومان و برای فرش ماشینی۳۵۰۰۰ تومان تعیین می‌شود. سپس، هزینه‌های اضافی از قبیل ترمیم و رفوی فرش، برطرف کردن لکه‌ها، میزان ابریشم در فرش، نوع روش شستشو که ممکن است خشک شویی یا اعلاشویی باشد، هزینه انتقالات و دیگر خدمات مرتبط نیز به قیمت نهایی خدمات قالیشویی اضافه می‌شود و هزینه کل تعیین می‌گردد.

هزینه شستن یک فرش ابریشم با هزینه شستن یک فرش دستباف معمولی بدون ابریشم متفاوت است و از همین رو، تمام جزئیات مربوط به جنس و نوع فرش، به همراه نوع شیوه شستشو و مواد مورد استفاده، می‌توانند بر نرخ خدمات قالیشویی تأثیرگذار باشند.

بطور کلی، هزینه خدمات قالیشویی معمولاً بر اساس متراژ شستشو به ازای هر متر مربع تعیین می‌شود. به عبارت دیگر، اتحادیه قالیشویی با مشخص کردن نرخ هر متر مربع برای شستشوی انواع قالی و فرش، قیمت خدمات را تعیین می‌نماید. سپس، قالیشویی‌ها با در نظر گرفتن متراژ فرش، جنس آن، و نوع خدمات ارائه شده، هزینه نهایی را به مشتریان اطلاع می‌دهند. هر قالیشویی که از مشتری مبلغی بیشتر از نرخ تعیین‌شده توسط اتحادیه دریافت کند، به عنوان یک عمل غیرقانونی شناخته می‌شود و این مسئله قابل پیگیری از طریق اتحادیه و مراجع قانونی مربوطه است.

قیمت انجام خدمات مبل در مبلشویی کرج:

یکی از سوالات رایج در مورد سرویس مبل شویی فردیس در منزل، نحوه محاسبه قیمت مبل شویی است. در جستجوی وبسایت‌ها و آگهی‌های مختلف، قیمت‌های گوناگون ممکن است به چشم بخورد و این امکان وجود دارد که انتخاب برای شما دشوار شود. برخی نکات که باید در نظر گرفته شود، عبارتند از:

  • اهمیت کیفیت نسبت به قیمت: قیمت پایین تر الزاماً بهترین انتخاب نیست. مبل شویی بی‌کیفیت ممکن است به مبل آسیب جبران‌ناپذیری وارد کند. بنابراین، کیفیت شستشو اهمیت بالاتری دارد.
  • بررسی شرکت مبل شویی: ابتدا کیفیت خدمات شرکت مبل شویی را بررسی کنید و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. شرکت‌های معتبر معمولاً تعرفه‌های منصفانه ارائه می‌دهند.

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت شستشوی مبل در منزل: توجه به این فاکتورها در انتخاب خدمات شستشوی مبل در منزل می‌تواند کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید:

۱.تعداد نشیمن مبل و کوسن: هزینه شستشو افزایش می‌یابد هرچه تعداد نشیمن مبل بیشتر باشد. معمولاً تعداد متوسط نشیمن در یک مبل ۷ نفره است که به عنوان استاندارد قیمت‌گذاری در نظر گرفته می‌شود. همچنین، کوسن‌ها نیز هزینه را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

۲.نوع تشک مبل: تشک مبل می‌تواند به مبل متصل باشد یا جداگانه. نوع تشک تأثیر بزرگی بر قیمت دارد، زیرا شستشوی تشک جداگانه نیازمند هزینه اضافی است.

۳.تأثیر جنس مبل: انواع مبلات از جمله مبل‌های پارچه‌ای، چرمی، با پایه‌های فلزی یا چوبی و… با روش‌های مختلف شستشو مواجه هستند. زمان و زحمت مختص به هر روش متفاوت است؛ بنابراین، قیمت شستشوی مبل در منزل تهران بر اساس جنس هر مبل تعیین می‌شود.

۴.هزینه لکه‌بری مبلمان: لکه‌بری مبلمان به عنوان یکی از خدمات اصلی در فرآیند شستشو مبلمان محسوب می‌شود. هزینه لکه‌بری در کل هزینه شستشو در نظر گرفته می‌شود و به طور طبیعی، با افزایش تعداد و شدت لکه‌ها، هزینه کل نیز افزایش می‌یابد.

آیا استفاده از خدمات مبل شویی حرفه‌ای به صرفه است؟

بله! به عنوان مقایسه، شستشوی مبل توسط خودمان در خانه ممکن است به ساختار مبل آسیب بزند و نیاز به هزینه‌های تعمیرات زیادی داشته باشد. بنابراین، توصیه می‌شود که به دنبال شرکت مبل شویی با تجربه و اعتبار مانند مبل شویی کرج باشید تا مبل خود را به بهترین شکل شستشو دهد و از آسیب به بافت مبل جلوگیری شود. این مجموعه های مبل شویی مهرشهر با تجهیزات به روز و مدرن بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می دهد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=54145

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.