• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شرط ماندگاری پزشکان و کادر درمان در مناطق محروم

  • 29 آبان 1402 - 0:04
شرط ماندگاری پزشکان و کادر درمان در مناطق محروم

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کریمی، یکشنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری، گفت: واقعی شدن تعرفه‌ها در ماندگاری پزشکان و کادر درمان در مناطق محروم کشور، خیلی مهم است.

وی افزود: چند سالی است که از تعرفه‌های واقعی فاصله گرفته‌ایم و بیمه‌ها باید کمک کنند تا به سمت واقعی شدن تعرفه‌ها گام برداریم.

کریمی ادامه داد: اگر می‌خواهیم که پزشکان و کادر درمان، بعد از پایان دوره تعهد در همان مناطق بمانند؛ باید معیشت آنها تأمین شود.

معاون درمان وزارت بهداشت به موضوع تکمیل زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت توانسته در این مسیر خوب حرکت کند، اما برای جذب هیأت علمی، پرستار و…، بایستی مجوزهای لازم صادر شود.

کریمی به سرانه تخت بیمارستانی در کشور اشاره کرد و افزود: سرانه تخت بیمارستانی در حال حاضر ۱.۸۹ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت است که باید به عدد ۲.۵ برسد. بنابراین، همچنان نیازمند ساخت تخت بیمارستانی هستیم.

وی گفت: سرانه تخت بیمارستانی در کشورهای اطراف ما، ۳؛ در اروپا این سرانه ۵ است و در کره جنوبی و ژاپن، ۱۰ است که ما باید حداقل به عدد ۲.۵ برسیم.

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به تجهیز ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی در کشور، افزود: این تخت‌ها را تجهیز کرده‌ایم و منتظر تأمین نیروی انسانی مورد نیاز این پروژه‌ها با مجوز سازمان امور استخدامی هستیم.

کریمی افزود: سرانه تخت بیمارستانی در جهان، ۳.۱ به ازای هر هزار نفر جمعیت است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=50357

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.