• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

زخمی شدن ۱۹۳ تظاهرات کننده سودانی در خارطوم و چند شهر دیگر

  • 19 بهمن 1400 - 11:41
زخمی شدن ۱۹۳ تظاهرات کننده سودانی در خارطوم و چند شهر دیگر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرد در تظاهرات روز گذشته در پایتخت این کشور دست کم ۱۹۳ نفر زخمی شدند.

این کمیته غیردولتی ضمن اعلام این خبر افزود از این ۱۹۳ زخمی که ۱۲ نفر آنها به ضرب گلوله بوده است، ۱۳۳ نفر در «خارطوم»، ۳۳ نفر در «بحری» و ۲۷ نفر در «ام درمان» زخمی شدند. نهادهای نظامی و امنیتی سودان هنوز درباره این آمار هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

پایتخت سودان و چند شهر دیگر این کشور روز دوشنبه شاهد تظاهراتی بود که به قدرت رسیدن حکومت کاملاً غیر نظامی را خواستار است. این تظاهرات به درخواست کمیته‌های مقاومت خارطوم برگزار شد. این کمیته‌ها پس از اعتراضات ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ در شهرها و روستاهای مختلف سودان تشکیل شد و بیشترین نقش را در مدیریت تظاهرات داشت.

طبق آمارهای کمیته مرکزی پزشکان سودان، از زمان آغاز اعتراضات در ماه اکتبر گذشته تا کنون، ۷۹ تظاهرات کننده سودانی کشته شده‌اند ولی منابع رسمی دولتی تا کنون آماری در این خصوص منتشر نکرده‌اند.

این اعتراضات در مخالفت با اقدامات «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان شکل گرفته است که از جمله این اقدامات می‌توان به اعلام حالت فوق العاده و منحل کردن شورای حاکمیتی و شورای انتقالی وزیران اشاره کرد. اقداماتی که جریان‌های مخالف سیاسی آن را نوعی کودتای نظامی توصیف می‌کنند. هر چند البرهان این اتهامات را رد و ادعا می‌کند هدفش، تصحیح رویکرد مرحله انتقالی است و او قدرت را به حکومت انتقالی تحویل خواهد داد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=16197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.