• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

روزانه ۴۷ هزار پزشک متخصص به مردم خدمت می کنند

  • 10 فروردین 1402 - 13:31
روزانه ۴۷ هزار پزشک متخصص به مردم خدمت می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در حاشیه بازدید از بیمارستان لقمان حکیم تهران، اظهارداشت: به دلیل مراجعات مردم در ایام تعطیلات، بازدید از بیمارستان‌های کشور از برنامه‌های نوروزی ماست.

وی افزود: بیمارستان لقمان از بیمارستان‌های اصلی جنوب غرب تهران و مرکز پذیرش مسمومین است. خوشبختانه این بیمارستان از نظر نیروی انسانی متخصص، کادر درمانی و پرستار در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

وزیر بهداشت ادامه داد: روزانه ۴۷ هزار متخصص و ۴۵۰۰ فوق تخصص در ۶۶۴ بیمارستان دانشگاهی مشغول به کارند و تمام ۱۰۶۶ بیمارستان ما آماده باش هستند.

عین اللهی با اعلام اینکه در روزهای تعطیل، اولویت با پذیرش بیماران اورژانسی است، گفت: مراجعات به بیمارستان‌های دولتی در تعطیلات نوروز بیشتر از بخش خصوصی است و اولویت در پذیرش، بیماران اورژانسی و سانحه دیده است و بیمارستان‌ها و کادر پزشکی برای پذیرش این بیماران در حالت آماده باش به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت برای پذیرش شکایات احتمالی مردمی به صورت شبانه روزی فعال است و به این شکایات رسیدگی می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مأموریت‌های اورژانس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۸ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: از آغاز سال تاکنون حدود ۱۴۴ هزار مأموریت اورژانسی و ۱۹ درصد افزایش در مأموریت‌های ترافیکی داشته ایم.

وی یادآور شد: در مأموریت‌های اورژانس در تعطیلات نوروز ۴۴ هزار و ۴۰۰ درمان در محل و ۵ هزار و ۶۷۱ انتقال بیمار به بیمارستان انجام شده و ۷۶ بیمار توسط بالگرد اعزام شده اند.‌

عین اللهی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی، بهداشت کاران محیط علاوه بر ۱۳۶ هزار و ۷۰۰ بازرسی از مراکز مختلف، با هماهنگی مراجع قضائی اقدام به پلمپ ۱۷۴۴ مرکز متخلف کرده اند و ۱۷۹۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز معدوم شده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40164

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.