• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

رشد قیمت ریپل (XRP) و حفظ مومنتوم اولیه صعودی

  • 14 دی 1401 - 17:23
رشد قیمت ریپل (XRP) و حفظ مومنتوم اولیه صعودی

ریپل ازجمله ارزهای دیجیتال است که نوسانات زیادی داشته و طبق تحلیل کارشناسان می‌تواند به مستعدترین ارز چند سال آیندۀ این بازار تبدیل شود. در حال حاضر این ارز در روند صعودی بوده و قیمت ۰.۳۸۵۰ دلار را دارد. البته تفاوت عمده‌ای در خرید ریپل به نسبت سایر ارزها وجود دارد برای مثال، اگر کاربران به خرید بیت‌کوین اقدام کنند، درواقع روی شبکۀ این ارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند ولی این موضوع دربارۀ ارز xrp صادق نیست و لزوماً خرید این ارز نشان‌دهندۀ سرمایه‌گذاری روی ریپل نخواهد بود. حال اگر در خصوص این ارز اطلاعات بیشتری لازم دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بررسی حفظ مومنتوم اولیه صعودی ریپل

این روزها بازار ارز دیجیتال در نوسانات کوتاه‌ مدتی خودشان قرار دارند و اکثر ارزها ازجمله ریپل، به خط روندهای صعودی واکنش مناسبی داده‌اند که البته ممکن است دلیل احتمالی رشد قیمتی ارزها، سخنرانی رییس فدرال رزرو، جروم پاول باشد که صحبت از تغییر سیاست پولی به‌سمت کاهش نرخ بهره کرده‌است. همین اظهارات سبب شد تا شاخص دلار کاهشی شود و قیمت ارزهای مختلف ازجمله ریپل افزایش یابد. ضمناً در روزهای گذشته، تراکنش‌های قابل توجهی از این ارز وجود داشته است که احتمال فشار فروش را افزایش می‌دهد.

همچنین صرافی کوین‌بیس اعلام کرده‌است که ارز xrp را از لیست ارزهای صرافی خارج خواهد کرد که این موضوع سبب عدم تقاضا برای ریپل شده‌است. در کنار این موارد، دعوای حقوقی مدیران این ارز و کمیسیون بورس ایالات متحده ممکن است زودتر از وقت تعیین‌شده به پایان برسد و وکلای شرکت ریپل جوابیه‌ نهایی را به دادگاه ارسال کرده‌اند. با همۀ این موارد، قیمت ریپل در محدودۀ حمایتی ۰.۳۹ دلار است که احتمال حمایت شدن و افزایش قیمت وجود دارد. گفتنی است که اولین مقاومت این ارز نیز در محدودۀ ۰.۴۱۱ دلار خواهد بود.

علت ایجاد ارز دیجیتال ریپل xrp

علت اصلی ایجاد این ارز دیجیتال بهبود شبکۀ پرداخت امن و البته غیرمتمرکز است. درواقع ریپل برعکس بیت‌کوین که واسطه‌ها مانند بانک را قبول ندارد، فقط نحوۀ عملکرد واسطه‌ها را هدف قرار داده‌است. مجموعه‌ای که این ارز دیجیتال را راه‌اندازی کرده‌است، سیاست‌های دریافت کارمزد بانک و موسسات را موردانتقاد قرار داده و سعی داشته است تا راه‌حل مناسبی برای این مشکل در نظر گرفته شود. گفتنی است که دو مشکل اساسی که ریپل سعی داشته است تا آن را برطرف کند موارد زیر هستند:

  • سرعت و کاهش هزینه‌های جابه‌جایی پول که در سال در حدود ۱۵۵ تریلیون دلار است.
  • نحوۀ انتقال و جابه‌جایی پول نیز دارای اهمیت است که از طرف بانک‌ها راه‌حلی ارائه نشده است.

ضمناً توجه داشته باشید که در این راه، مدیران این ارز دیجیتال کار فوق‌العاده سختی در پیش دارند، چراکه دو ارز سوئفیت و استلار نیز در این زمینه فعالیت دارند. اما موضوع بااهمیت اینجاست که برتری ریپل در سرعت و نحوۀ توزیع بهتر از ارزهای نام‌برده است.

محصولات ارائه‌شدۀ شرکت ریپل

برای کمک به بانک‌ها و البته موسسات، محصولات مختلفی به‌وسیلۀ تیم Ripple آماده شده‌است که ازجمله می‌توان به ایکس کارنت، ایکس ویا و ایکس رپید اشاره کرد که همۀ این موارد در قالب ریپل‌نت شناخته می‌شوند. از نکات قابل‌توجۀ سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال، این است که در صورت عقد قرارداد همکاری یک شرکت با ریپل، لزوماً بدان معنا نیست که ممکن است افزایش قیمتی این ارز دیجیتال را شامل شود. به‌طورکلی شرکت‌هایی که با Ripple قرار می‌بندند از محصول ایکس کارنت بهره می‌برند که این موضوع نشان‌دهندۀ وسعت کارآیی و فعالیت‌های این شرکت بوده و منحصراً به رمزارز ریپل مربوط نمی‌شود. حال کلیت این پلتفرم‌ها عبارت‌اند از:

  • ایکس کارنت

از این سیستم به جهت پرداخت‌های برون‌مرزی به‌کار گرفته می‌شود که معمولاً به‌وسیلۀ بانک‌ها یا موسسات انجام می‌شود. به‌طورکلی هدف اصلی این پروژه، در نظر گرفتن قابلیت انجام آنی تراکنش‌ها با همۀ آرزهاست.

  • ایکس ویا

این سیستم یک واسط کاربر است که در صورت نیاز به استفاده از ایکس کارنت و ایکس رپید، به‌کار گرفته می‌شود. درواقع این پروژه ارتباط بین محصولات مختلف ریپل را آسان‌تر می‌کند.

  • ایکس رپید

در این پلتفرم حل مشکل نقدینگی به جهت انجام معاملات در دستور کار قرار می‌گیرد که برای این منظور از ارز Ripple استفاده می‌شود. درواقع پول فیات به ریپل تبدیل شده و با تکمیل انتقال به بانک مبدأ، مجدداً به پول موردنیاز کاربران تبدیل خواهد شد.

آیندۀ ارز ریپل و پیش‌بینی قیمت

این ارز دیجیتال با توجه به پروژه‌هایی که در دست اقدام دارد، می‌تواند یکی از ارزهای آینده‌دار تلقی شود. در حال حاضر بانک‌هایی که این ارز را پشتیبانی می‌کنند، شامل مواردی مانند Santander، Axis Bank، Yes bank، Westpac، Union Credit و NBAD هستند که هرکدام به اعتبار ارز دیجیتال Ripple افزوده‌اند. ضمناً افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این ارز را دارند، می‌توانند به صرافی‌های مختلف مانند بایننس، بای‌بیت، کوینکس و… مراجعه کنند.

همچنین ناگفته نماند که کیف‌پول‌هایی که ریپل را پشتیبانی کرده‌اند، شامل کیف‌پول‌های سخت‌افزاری، ویندوزی، آنلاین و اندرویدی هستند که ازجمله می‌توان به کیف‌پول لجر (Ledger)، توست (Toast)، کوینومی (Coinnomi)، اتمیک (Atomic) و… اشاره کرد. ضمناً با توجه به این‌که این ارز دیجیتال برای دارندگان بیت‌کوین نیز سودآور است، احتمال افزایش قیمت ریپل در آینده بیشتر خواهد بود. همچنین به دلیل مزیت‌هایی که پروتوکل این ارز دیجیتال فراهم کرده‌است که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ضدجعلی بودن، سرعت انتقال مناسب، عدم تورم و… اشاره کرد، حتماً در آیندۀ نچندان دور، بیشتر از این ارز صحبت خواهد شد.

جمع‌بندی

ریپل ازجمله ارزهای دیجیتال است که در این چند سال سروصدا کرده‌است و اگر دادگاه‌های پیاپی با سازمان بورس ایالات متحده در کار نبود، قطعاً این ارز جایگاه بهتری داشت. به‌طورکلی ارز xrp برنامه‌های متنوعی برای بهبود ساختار بانک‌ها و موسسات دارد و تا به الان نیز محصولات مختلفی را برای بهتر کردن شرایط ارائه داد‌ه‌است. اگر فکر سرمایه‌گذاری در این ارز هستید، پیشنهاد می‌کنیم به بلاگ والکس مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری دربارۀ این ارز به‌دست آورید تا درنهایت یک سرمایه‌گذاری امن‌تر داشته باشید.

منبع :

https://eghtesadafarin.com/iran-economic-news/gold-currency-and-money-news/digital-currency/282429/

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36926

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.