• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با بشار اسد

  • 05 تیر 1402 - 19:04
دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با بشار اسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار کرد و روابط میان روسیه و سوریه و هماهنگی‌های میان دو کشور را به ویژه در سایه تحولات اخیر، مورد بحث و گفتگو قرار داد.
همچنین طی این دیدار، دو طرف، مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و تلاش‌های مشترک میان سوریه و روسیه در خصوص پرونده بازگشت آوارگان سوری به کشور خود را مورد بررسی قرار دادند.
بشار اسد با اشاره به عدم موفقیت اقدامات غرب جهت وارونه جلوه‌دادن تلاش‌های حکومت سوریه در خصوص بازگشت ثبات و امنیت به تمامی نقاط خاک این کشور، گفت: تلاش‌های حکومت سوریه بر اساس انتظارات مردم سوریه، جهت بهبود اوضاع و ثبات در سوریه صورت می‌پذیرد.
رئیس جمهور سوریه با تأکید بر حمایت از روسیه افزود: سوریه از موضع روسیه در خصوص اوضاع اوکراین حمایت می‌کند و تمامی اقدامات خصمانه غرب در قبال مسکو را رد می‌کند.
از سوی دیگر، سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه نیز با ابلاغ درود پوتین به رئیس جمهور سوریه و سپاس وی نسبت به سطح روابط میان دو کشور، تأکید کرد که در سایه هراس آمریکا و هم‌پیمانان غربی آن نسبت به از دست‌دادن قدرت زورگویی سیاسی و اقتصادی در سطح جهان، تحرک‌های جدید در سطح روابط بین‌المللی ضروری است.
ورشینین ضمن تأکید بر تداوم حمایت روسیه از سوریه در راستای دفاع از حاکمیت و یکپارچگی سوریه، اهمیت هماهنگی میان دو کشور در محافل بین‌المللی و تلاش‌های مشترک در مبارزه با تروریسم، پیروزی‌های سیاسی اخیر سوریه در سطح عربی و بین‌المللی را ستود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=43977

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.