• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دو عامل اصلی که انسان را به خدا می‌رساند

  • 15 خرداد 1402 - 11:13
دو عامل اصلی که انسان را به خدا می‌رساند

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه برگزاری محافل انس و معرفت که در ایام حج به همت بعثه مقام معظم رهبری در هتل های مختلف مکه و مدینه برگزار می شود، یکشنبه شب هتل «عیضه احمد الثبیتی» و «اوقاف آل مفتی» میزبان صدها نفر از زائران بیت الله الحرام بود.
محافل انس و معرفت که با هدف ایجاد فضای معنوی در سفر حج برای زائران خانه خدا برگزار می شود با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان بین المللی و ممتاز کشورمان آغاز و با مداحی و نوحه خوانی و سخنرانی روحانیون بعثه مقام معظم رهبری ادامه می یابد.
حجت الاسلام و المسلمین میرتقی قادری در محفل انس و معرفت هتل «عیضه احمد الثبیتی» که در گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد برگزار شد در سخنانی به تشریح راه های رسیدن به خدا و نزدیک شدن به باریتعالی پرداخت.
وی گفت: خدای عز و جل هیچ نیاز و کمبودی ندارد که بخواهد به خاطر آن بندگانش را خلق کند. ذات باریتعالی نقصی ندارد که بخواهد با آفرینش من و شما آن را برطرف کند.
وی با توصیه به زائران برای فراهم کردن فضای معنوی روح و جسم شان برای رسیدن به خدا ادامه داد: اگر می خواهید به وصال یار برسید باید دل را مالامال از مودت و عشق به خدا کنید. شخص باید به نقطه ای برسد که همه چیز را به غیر از خدا فراموش کند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبری افزود: این که فقط بگوییم محبت و مودت و عشق به خدا را داریم کافی نیست بلکه باید در عمل ثابت کنیم که عاشق خدا هستیم. اگر بتوانیم عمل صالح داشته باشیم یک قدم به وصال خدا نزدیک شده ایم.
وی با طرح این پرسش که منظور از عمل صالح چیست ، ادامه داد: در سوره ملک آمده است که اگر می خواهید به خدا برسید باید «احسن العمل» را داشته باشید.
حجت الاسلام قادری در ادامه خاطرنشان کرد: به گفته ایشان عمل صالح آن است که اگر آن را تجزیه کنید جز نورانیت، معنویت و روحانیت چیزی در آن موج نزند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبری با گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد ، به نقش حضرت امام خمینی(ره) در رقم زدن تحول بزرگ تاریخ معاصر اشاره و از «احسن العمل» به عنوان بزرگترین ویژگی رهبر کبیر انقلاب یاد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قادری گفت: حضرت امام رفتار و کردارش را به گونه ای تنظیم می کرد که «احسن العمل» باشد. به همین خاطر در کارها، تصمیمات و تفکرات امام چیزی جز رضای خدا نبود. او توانست اهداف اجدادش را به سرانجام برساند و فداکاری های آنها را به ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی ختم کند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع بندی مباحث مطرح شده تاکید کرد: دو چیز است که انسان را به وصال خدا و لقاءالله می رساند؛ مودت و عشق به خدا و عمل صالحی که احسن العمل باشد. برای رسیدن به این دو مهم باید تمام اعمال ما با هدف رضای خدا و خشنودی حضرت حق باشد.
براساس این گزارش، پیش از صحبت های سخنران مراسم انس و معرفت محمد موحدی عطار قاری بین المللی آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و حاج حمید رمضانپور نیز با مداحی و روضه خوانی فضای معنوی مراسم را دو چندان نمود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42918

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.