• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

دانستنی‌های لازم در هنگام خرید چسب سیلیکات سدیم

  • 28 دی 1401 - 10:36
دانستنی‌های لازم در هنگام خرید چسب سیلیکات سدیم

قبل از خرید چسب سیلیکات سدیم بدانید

چسب سیلیکات سدیم از مزایا و کاربردهای متعددی در صنایع گوناگون برخوردار است. البته بهتر است قبل از خرید چسب سیلیکات با ویژگی‌ها و نکاتی در مورد این چسب اطلاع داشته باشید.

سیلیکات سدیم به عنوان پایه اصلی ساخت چسب سیلیکات سدیم عنوان می‌شود. سیلیکات سدیم پودری سفید رنگ است که از ترکیب دو عنصر SiO2 و Na2CO3 ساخته شده است. در واقع می‌توان سیلیکات سدیم را متشکل از سه بخش سیلیسیم، سدیم اکسید (بخش قلیایی ترکیب) و آب دانست. این ماده قابل حل شدن در آب است و پس از حل در آب، محلولی قلیایی حاصل می‌شود.

فرمول چسب سیلیکات سدیم به صورت Na2SiO3 است که در شکل‌های ظاهری گرانول، جامد شفاف بی‌رنگ یا پودری سفید رنگ یافت می شود. این چسب مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف آب‌و‌هوایی دارد. استفاده از چسب‌های سیلیکات سدیم بر روی سطوح فلزی موجب ممانعت از زنگ زدگی آن‌ها خواهد شد. این چسب از دوام و ماندگاری برخوردار است.

چسب سیلیکات سدیم از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است. از این چسب می توانید در دماهای بالا استفاده کنید. همچنین باید عنوان کرد که چسب سیلیکات سدیم در قیمت مناسبی به فروش می‌رسد. همین امر سبب رواج استفاده از آن به جای لاتکس و چسب‌های دیگر شده است.

روش های تولید چسب سیلیکات سدیم

چسب سیلیکات سدیم در دو روش خشک و تر تولید می‌شود. در روش خشک تولید چسب از مخلوط شن و کربنات سدیم در کوره‌های بزرگ در حرارت بالای حدود ۱۴۵۰ درجه سانتیگراد حاصل می‌شود. سیلیکات سدیم به دلیل وجود برخی ناخالصی‌ها به رنگ آبی یا سبز روشن تولید می‌شود. در روش تر تولید چسب‌های سیلیکات سدیم، تولید سیلیکات سدیم از مواد سنگ سیلیس و سدیم هیدروکسید در راکتور انجام می‌شود. بلورهای سیلیکات سدیم پس از ته‌نشینی در مخزن و خشک شدن تولید می‌شود.

خرید چسب سیلیکات سدیم

دلایل خرید چسب سیلیکات سدیم

چسب سیلیکات سدیم از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که سبب شده است خرید آن مورد توجه بسیاری از صنایع قرار گیرد. در ذیل به برخی از کاربردهای چسب سیلیکات سدیم پرداخته شده است.

▪︎ صنایع آرایشی و بهداشتی جهت تولید موادی همچون: مواد شوینده، صابون، اسپری‌ کنندهها و مواد بهداشتی دیگر به خرید چسب‌ سیلیکات سدیم روی می‌آورند.

▪︎ از چسب‌های سیلیکات سدیم به منظور رنگ و پوشش محصولات صنعتی استفاده می‌شود.

▪︎ کاربرد این چسب سیلیکات در تونل‌سازی از اهمیت خاصی برخوردار است. چرا که این ماده در سرعت بخشیدن به شکل‌گیری و مستحکم شدن بلوکه‌های سیمانی تأثیر ویژه‌ای دارد.

▪︎ خرید چسب سیلیکات سدیم در صنایع ریخته‌گری و ذوب فلزات نیز مورد توجه قرار گرفته ‌است. نمی‌توان نقش و کاربرد این چسب در شکل‌دهی قالب‌ها و استفاده از آن به منظور تمیزکننده را نادیده گرفت.

▪︎ از دیگر دلایل خرید چسب سیلیکات سدیم می‌توان کاربرد آن را در صنعت کارتن سازی و جعبه‌سازی عنوان کرد. از این چسب می‌توان در ساخت جعبه و کارتن‌های لمینتی استفاده کرد.

▪︎ خرید چسب سیلیکات سدیم به منظور تهیه‌ی خمیر کاغذ نیز انجام می‌شود.

▪︎ این چسب در صنعت ساختمان‌سازی جهت تهیه‌ی سیمان به کار می‌رود. اضافه نمودن مقدار کمی از این چسب به سیمان سبب جلوگیری از ترک خوردگی بتن خواهد شد.

▪︎ در صنعت تاسیسات از چسب سیلیکات سدیم به منظور کنترل ساییدگی و خوردگی لوله‌ها استفاده می‌شود.

▪︎ چسب سدیم سیلیکات در زمینه‌ی تولید دستمال و حوله نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

▪︎ تولید طبل‌های فیبری از دیگر کاربردهای چسب‌های سیلیکات سدیم می‌باشد.

▪︎ همچنین این چسب در تولید سرامیک نیز به‌کار می‌رود.

▪︎ صنعت پتروشیمی و منسوجات از دیگر صنایع مصرف کننده این چسب سیلیکات هستند.

▪︎ تعمیرکاران خودرو نیز از چسب‌های سیلیکات سدیم جهت پرکردن درزهای سیلندر بهره می‌گیرند.

خرید چسب سیلیکات سدیم

چسب سیلیکات سدیم

شرکت سیلیکات گستر اصفهان؛ شرکتی فعال در زمینه فروش چسبهای سیلیکات سدیم

همانطور که گفته شد، چسب سیلیکات سدیم از ویژگی‌ها و کاربردهای متنوعی برخوردار است. به همین خاطر بسیاری از صنایع به خرید چسب سیلیکات سدیم روی می‌آورند. شما اگر قصد خرید چسب سیلیکات سدیم دارید، پیشنهاد ما به شما خرید از شرکت سیلیکات گستر اصفهان است. این شرکت توانسته است با تولید و عرضه محصولاتی نظیر؛ چسب‌های سیلیکات سدیم توجه بسیاری از صنایع را به خود جلب نماید. سیلیکات گستر علاوه بر خرید حضوری امکان خرید اینترنتی از طریق سایت https://silicategostar.com/ را برای مشتریان خود فراهم نموده است. همچنین در صورت هر گونه سوالی و نظری می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس برقرار کنید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37761

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.