• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

«خوزستان» اولین انتخاب و مقصد گردشگران است

  • 24 بهمن 1402 - 6:00
«خوزستان» اولین انتخاب و مقصد گردشگران است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز دوشنبه در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در جمع خبرنگاران به تنوع فرهنگی و قومیتی استان خوزستان اشاره کرد و توضیح داد: زندگی اقوام مختلف با گویش‌ها و فرهنگ‌های متنوع در یک اقلیم، خوزستان را اولین انتخاب و مقصد گردشگران کرده است.

وی افزود: همه مناطق و روستاهای خوزستان به نوعی درگیر مسائل گردشگری هستند و از این نظر روستاهای نمونه‌ای در خوزستان وجود دارند که به عنوان یک مقصد جاذبه گردشگری برای مردم ایران محسوب می‌شوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در مکان‌های گردشگری خوزستان ظرفیت‌های مناسبی برای صنعت گردشگری وجود دارد که شامل دریاچه‌های پشت سد تا روستاها و امامزاده‌های متعدد در شهرها، مقبره دانیال نبی در شوش، آرامگاه علی ابن مهزیار اهوازی و ظرفیت غنی اردوی راهیان نور و شهدای دفاع مقدس است که امسال میلیون‌ها زائر از سراسر کشور را گرد هم آورد.

وی بیان کرد: استان خوزستان آماده است تا در این فصل، هموطنان خوب ایران را میزبانی کند تا از فضائل و مهربانی مردم خوزستان بهره‌مند شوند و به عنوان یک قطب گردشگری، منتظر ورود مسافران از سراسر ایران هستیم و آمادگی کامل را برای پذیرایی از آنها داریم.

به گزارش مهر، غرفه خوزستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سالن‌های هشت و ۹ برگزار شده است، از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ و از ساعت ۸ تا ۱۵ برای بازدید عموم برپا شده است.

در این رویداد مهم بین‌المللی نیز کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و میزگردهای تخصصی برگزار و در بخش‌های مختلف نمایشگاه به معرفی ظرفیت‌های گوناگون استان‌های مرتبط با انواع گردشگری نظیر گردشگری مقاومت، گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری آبی، گردشگری سلامت، اکوتوریسم، گردشگری کودک و… پرداخته می‌شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=53380

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.