• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

خرید ساده و آسان شیرآلات بهداشتی و ساختمانی در چند قدم!

  • 02 شهریور 1401 - 10:07
خرید ساده و آسان شیرآلات بهداشتی و ساختمانی در چند قدم!

خرید کالاهایی که هم جنبه فنی و هم جنبه ظاهری آن ها اهمیت دارد نسبتاً پیچیده است. شیرآلات بهداشتی یکی از این نوع کالاهاست که پیش از خرید نیاز به بررسی قیمت شیرآلات، کیفیت آن، کاربرد مورد نظر، ضمانتامه، طرح و ظاهر جذاب، شرکت تولیدکننده و … وجود دارد. اما مهمترین این عوامل کدام است؟ و چطور می توان خرید شیرآلات بهداشتی را به چند مرحله تقسیم کرد؟ در این مقاله فرایند قدم به قدم خرید شیرآلات آورده شده است.

بررسی قیمت شیرآلات بهداشتی

فرایند تولید شیرآلات پیچیده و دارای چندین مرحله است.هر چه شیرآلات وزن بالاتری داشته باشد ماده اولیه بیشتری در تولید آن استفاده شده است. علاوه بر این، هر چه ظرایف بیشتری در طراحی شیرآلات رعایت شده باشد، فرایند تولید آن پیچیده تر و در نتیجه قیمت آن بالاتر است. البته که سنگین بودن لزوماً به معنای کیفیت نیست. مثلا شیرآلات سربی را در نظر بگیرید که برای سلامتی بسیار مضر است اما وزن بالاتری نسبت به شیرآلات برنجی هم مدل خود دارد. از طرف دیگر شیرآلات ارزان استاندارد و با کیفیت نیز در بازار وجود دارد که کیفیت ماده اولیه آن بالاست و علت ارزان بودن آن وزن پایینتر به دلیل طرح اقتصادی آن است. در تعیین قیمت شیرآلات عواملی مانند وزن شیرآلات یا همان میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر، پیچیدگی طراحی و تولید، گارانتی، نوع آبکاری و … مؤثر است. پس در زمان خرید بررسی های لازم در مورد شیرآلات را انجام دهید تا از مناسب بودن نسبت قیمت به کیفیت آن تا حد ممکن اطمینان پیدا کنید.

دامنه قیمت شیرآلات از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند وقیمت شیرآلات توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات قابل تشخیص نیست. بر خلاف باور عمومی، شیرآلات سبک نیز ممکن است با کیفیت باشند. وزن شیرآلات نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است.

بررسی طرح خاص و انحصاری شیرآلات بهداشتی

امروزه شیرآلات ساختمانی بسیار متنوع است. هزاران طرح و مدل به رنگ های متفاوت و برای انواع سلیقه ها در بازار موجود است. نکته مهم این است که بسیاری از محصولات ارائه شده ممکن است کپی شده و دارای مشابه باشد. ممکن است برای برخی افراد این موضوع اهمیت نداشته باشد. اما اگر بتوانید شیرآلات با طرح زیبا و منحصر به فرد، با قیمتی یکسان با شیرآلاتی کپی، خریداری کنید چرا باید به سراغ طراح های تکراری بروید؟ برخی از شرکت های تولیدکننده دارای واحد طراحی در داخل شرکت هستند و از صفر تا صد فرایند طراحی و تولید آزمایشی و در نهایت تولید انبوه را انجام می دهند. این طرح های انحصاری معمولاً ثبت می شوند و سایر شرکت ها حق تولید آن را ندارند. برای سنجش اعتبار یک شرکت تولید کننده می توانید انحصاری و خاص بودن محصولات آن را نیز بررسی کنید.

در نظر گرفتن اعتبار شرکت تولیدکننده

امروزه که اطلاعات در مورد تمام خریدهای مصرف کنندگان و میزان رضایت آن ها از محصولات خریداری شده به راحتی قابل انتشار در سطح اینترنت و قابل استفاده برای سایر خریداران است، بهتر است پیش از اقدام به خرید بررسی مختصری در فضای آنلاین انجام دهید. اعتبار شرکت تولید کننده از نظر ارائه خدمات پس از فروش، برخورد تیم فروش و پشتیبانی، سرعت ارائه خدمات در زمان مورد نیاز، رضایت کلی از خریدهای قبلی و … به احتمال زیاد توسط سایر خریداران ثبت شده است. این موارد می تواند به عنوان اطلاعات تکمیلی در فرایند تصمیم گیری شما در زمان خرید شیرآلات کمک کننده باشد.

تعیین کاربرد شیرآلات مورد نظر

با اینکه کارکرد اصلی شیرآلات بهداشتی فراهم آوردن دسترسی آسان به آب است، هر یک از انواع شیرآلات برای کاربردی خاص مناسب تر هستند. به طور مثال شیرآلات روشویی پایه بلند برای نصب در کنار سینک های کابینتی طراحی شده است. این نوع شیرآلات ارتفاع بلندتری دارد و دسته اهرمی آن نیز برای اینکه به دیواره سینک برخورد نکند معمولاً نسبت به شیرآلات روشویی معمولی بالاتر تعبیه می شود. این اصل در مورد شیرآلات ظرفشویی نیز صادق است؛ چراکه تنوع شیرآلات آشپزخانه و کاربرد آن ها گسترده تر از سایر انواع شیرآلات ساختمانی است.

بررسی گارانتی شیرآلات ساختمانی

یکی از مهمترین معیارهای خرید شیرآلات گارانتی است. حتی پس از گذراندن تمامی مراحل کنترل کیفیت و عرضه شدن محصول نهایی به مصرف کننده، ممکن است شیرآلات دچار ایراد فنی و یا عملکردی شود. در چنین حالتی گارانتی و خدمات پس از فروش اهمیت خود را نشان می دهند. با پرداخت مبلغ اندکی بیشتر می توانید خیال خود را بابت مشکلات احتمالی در آینده راحت کنید. البته پیش از خرید مواردی را که در گارانتی ذکر شده اند بررسی کنید تا دقیقاً از شرایط آن اطلاع حاصل کنید. گارانتی شیرآلات بهداشتی معمولاً ۵ ساله است و آسیب هایی که در اثر شستشوی ناصحیح شیرآلات و یا نصب نادرست به این محصول وارد می شود را شامل نمی شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28099

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.