• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

تور مجازی ۳۶۰ درجه چیست؟

  • 10 دی 1401 - 10:52
تور مجازی ۳۶۰ درجه چیست؟

می‌دانید با تلفن هوشمند گران‌قیمتی که در دست دارید، می توانید تنظیمات پانو را بزنید، سپس تصویر را به صورت دایره‌ای بچرخانید و خود را به شکل چوب پنبه‌ای بچرخانید تا تمام نمای اطراف خود را ببینید؟ این همان تصاویری است که تور مجازی یا تور ۳۶۰ درجه نام دارد. تورمجازی در تهران برای امور مختلف و با هدف های متنوع استفاده می شود البته در هر شهری باشید می توانید از تور مجازی ۳۶۰ درجه استفاده کنید.

شما در واقع چندین عکس می گیرید که سپس به صورت جادویی در داخل گوشی به هم «دوخته» می شوند تا یک تصویر باریک و طولانی را تشکیل دهند که صحنه اطراف شما را به صورت ۳۶۰ درجه نشان می دهد. یا حداقل محیطی را که می توانید به دور خود بچرخانید. نتایج نهایی این تصاویر سرگرم کننده، تعاملی و آموزنده است. می توانید برای مشاهده موارد خاص زوم کنید و تصویر را بکشید تا به نقاط مختلف اطراف خود نگاه کنید. شما همچنین بیشتر از یک تصویر ثابت یا حتی یک ویدیو، حس «درون تصویر» بودن را خواهید داشت.

تور مجازی چیست؟

بسیاری فکر می‌کنند که یک تور مجازی مجموعه‌ای از عکس‌هایی است که در کنار هم قرار گرفته‌اند و مانند یک نمایش روی صفحه نمایش اجرا می‌شوند. کاربر می‌تواند روی «play» ضربه بزند یا روی تصاویر ثابت کلیک کند، اما نه بیشتر. بدون بزرگنمایی، بدون دیدن آنچه در گوشه است، بدون بررسی هر گوشه و کناری از آنچه در تصویر است.

دیگران یک ویدیو را یک تور مجازی می نامند، اما بیننده با کنترل کمی روی چیزی که می خواهد به آن نگاه کند، تحت تأثیر فردی است که ویدیو را فیلمبرداری می کند. یک ویدیو کمی بیشتر برای دیدن فراهم می‌کند، اما متوجه می‌شوید که به صفحه نگاه می‌کنید و می‌گویید «برگرد» یا «آن را ثابت کن» تا دید بهتری داشته باشید.

از نظر فنی تور مجازی به این شکل تعریف می شود یک تور مجازی ۳۶۰ مجموعه ای از تصاویر پانوراما چرخشی ۳۶۰ درجه است که به هم متصل شده اند تا یک نمای کامل و ۳۶۰ درجه از یک مکان را تشکیل دهند. دوربین‌ها، لنزها، فناوری و روش‌های ویژه‌ای استفاده می‌شوند تا یک تور را با هم به یک تجربه بصری برای بیننده تبدیل کنند.

یک بسته تور مجازی شامل چندین عکس با وضوح بالا به نام «چرخش» است که در یک بسته کامل تور گرد هم آمده است. این تجربه کاربری با کیفیت بالا چندین مکان را در سرتاسر یک سایت نشان می‌دهد و نماها را از طریق تصاویر کوچک تغییر می‌دهد. کاربر کنترل کاملی بر آنچه که می‌خواهد به آن نگاه کند دارد و می‌تواند برای بهبود صحنه‌ای که می‌بیند، بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی کند.

علاوه بر این، متن توصیفی، نقاط مهمی که بیننده را از مکانی به مکان دیگر منتقل می کند یا به سادگی اطلاعات، ویدئو و صدا را ارائه می دهد نیز می تواند در یک بسته تور مجازی گنجانده شود.

تورهای مجازی Panospin Premium بر روی سرورهای مشتری میزبانی می شوند و می توانند با کدنویسی ساده در یک وب سایت تعبیه شوند.

امروزه چگونه از تورهای مجازی ۳۶۰ درجه استفاده می شود و چرا باید آن را داشته باشم؟

تور مجازی یک ابزار بازاریابی است که می تواند به جذب مشتریان جدید به کسب و کار شما کمک کند. همچنین این یک نمای «واقعیت مجازی» از کسب و کار شما است که در تصاویر بصری پخش می‌شود و به بیننده اجازه می‌دهد «در آنجا» در لوکیشن شما باشد. این بهترین راه برای نشان دادن دقیق موقعیت مکانی شما است. یک تور همچنین یک ابزار فروش مناسب است که می تواند برای نشان دادن کسب و کار شما به گونه ای استفاده شود که عکاسی نمی تواند.

دلایل محبوبیت تورهای مجازی ۳۶۰ درجه

  • بینندگان در حال تحقیق در مورد کسب و کارها یا مکان ها برای تصمیم گیری در مورد خرید هستند. آن ها بر اساس آنچه می بینند، کسب و کار را انجام دهند یا انجام ندهند. یک گشت و گذار در وب سایت شما می تواند به بیننده کمک کند تا تصمیم راحت تری بگیرد.
  • جمع آوری داده ها و اطلاعات در مورد مکان هایی که بهترین میز در یک رستوران در آن قرار دارد یا اتاق هتل چقدر راحت است، امکان پذیر است تا مشخص شود که آیا گروه شما می تواند به راحتی در آن اتاق کنفرانس برگزار کند یا خیر، و حتی همه فروشگاه ها کجا هستند. یک کاربر می تواند هنگام مشاهده یک تور، یک ارتباط نزدیک بین خریدار با کسب و کار شما را حس کند.
  • از تورها برای ارائه یک قالب «نمای واقعی» استفاده می‌شود که به بینندگان اجازه می‌دهد در هر مکانی حرکت کنند، گویی درست در آنجا هستند و در واقع آنچه را در هر گوشه و کناری وجود دارد ببینند.
  • تورهای مجازی همچنین به وب‌سایت‌ها در رتبه‌بندی موتورهای جستجوی کمک می کنند تا در نتایج بالاتر ظاهر شوند. علاقه اولیه به دیدن یک مکان، بازدیدکنندگان را به وب سایت شما می آورد و مشاهده تور می تواند آن ها را برای مدت طولانی در آنجا نگه دارد.
  • تجربه کاربر تعاملی و هدایت‌شده توسط کاربر است، مانند نشستن و تماشای یک ویدیو واکنش‌پذیر نیست. کنترل کاملی که کاربر در اختیار دارد به آن ها اجازه می دهد تا هر کجا که می خواهند در صحنه توقف کرده و شروع کنند. آن ها به چپ، راست، بالا یا پایین می‌چرخند و به اطراف نگاه می‌کنند تا روابط فضایی بین یک شی را ببینند.

۶ دلیل که چرا یک تور مجازی همه چیز است

  1. توانایی دیدن خیلی بیشتر از آنچه در یک تصویر ثابت است.
  2. توانایی کنترل آنچه می بینند و اینکه چقدر آن را از نزدیک یا دور می بینند.
  3. توانایی تصور کردن خود در داخل صحنه در حالی که در خانه نشسته اند و قهوه می نوشند.
  4. راحتی بررسی کامل یک کسب و کار یا مکان بدون ترک خانه یا محل کار.
  5. کارایی افزایش تحقیقاتی که در مورد یک کسب و کار یا مکان قبل از بازدید یا خرید انجام می دهند.

چه کسانی می توانند از تور مجازی ۳۶۰ درجه بهره مند شوند؟

هر صنعتی که بخواهد زیبایی مکان خود را به رخ بکشد می تواند از یک تور مجازی ۳۶۰ درجه بهره مند شود. برای مثال دانشگاه‌ها،  باشگاه ها، مدارس، املاک، مراکز کنفرانس و رویداد، خانه های بازنشستگی، پرستاری، توانبخشی و آسایشگاه، شرکت های بزرگ، فروشگاه های خرده فروشی، رستوران ها، هتل ها، صنعت سفر و گردشگری و در خیلی از موقعیت های مکانی دیگر می توان از تور مجازی استفاده کرد.  

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36549

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.