• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تفاوت قیمت با کشورهای همسایه مهمترین دلیل قاچاق شیرخشک است

  • 25 آبان 1402 - 0:02
تفاوت قیمت با کشورهای همسایه مهمترین دلیل قاچاق شیرخشک است

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب غزنوی در نشستی با عنوان اتاق شیشه‌ای که با حضور خبرنگاران و مطالبه گران زاهدان برگزار شد، بیان کرد: نظام سلامت در سالیان گذشته تمام توان خود را در راستای رفع چالش‌ها و سپس ارتقای امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌ها به کار بسته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در ۲ سال گذشته و در بسیاری از بخش‌ها توانسته ایم خدمات سلامت را توسعه دهیم که مهمترین گواه آن خریداری پنج هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های تحت پوشش هست که می‌توان گفت خریداری این رقم تجهیزات در طول۲ سال در دانشگاه بی سابقه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه سیستان بلوچستان بالاترین میزان تصادفات در سطح کشور را دارد، گفت: سهم بسیار زیادی از این حوادث ترافیکی مرتبط با قاچاق اتباع بیگانه است که هزینه‌های قابل توجهی را به نظام سلامت تحمیل می‌کند.

وی در خصوص خدمات تخصصی و فوق تخصصی در سراوان، ادامه داد: در بیمارستان‌های رازی و ایرانمهر سراوان، با افزایش تعداد متخصصان رشته‌های مختلف، شاهد کاهش اعزام‌های درمانی هستیم.

غزنوی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان بیشترین میزان موالید را در سطح کشور دارد گفت: کوچک‌ترین مشکلی در توزیع شیر خشک در سطح کشور، یک بحران بزرگ در سیستان و بلوچستان به دلیل این حجم از موالید ایجاد می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با بیان اینکه مراجعه اتباع بیگانه فاقد هویت به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت درمان، هزینه‌های بسیار هنگفتی را به این دانشگاه وارد کرده است، اظهار کرد: در پنج سال گذشته ۹۵۲ میلیارد ریال جهت انجام جراحی و درمان اتباع بیگانه صرف شده است.

محمد کاظم مؤمنی گفت: در سلامت مردم با هیچ‌کس تعارف نداریم، اگر از سوی مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی تخلفی صورت گیرد به هیچ وجه کوتاه نمی آییم و طبق قانون نسبت به اعمال قانون آن اقدام می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر اکثر خدمات تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان انجام می‌شود، روزی صدها بیمار بدحال در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان پذیرش می‌شوند که ۹۹ درصد از آنان درمان می‌شوند.

بسیج رسانه وظیفه تربیت خبرنگاران در تراز انقلاب اسلامی را بر عهده دارد

رئیس سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی امر بسیار مهم و ضروری است که از رسالت‌های مهم بسیج رسانه است.

پوریا یاسینی ادامه داد: رسانه باید بلندگوی مردم باشد از زبان آنان از مسؤولان و مدیران مطالبه‌گری داشته باشد.

وی بیان کرد: این مطالبه‌گری از مسؤولان می‌تواند تأثیرات بسیار مثبت و خوبی را از خود در سطح جامعه بر جای گذارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اهداف بسیج رسانه تقویت و گسترش جبهه رسانه در جنگ نرم است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=50212

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.