• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تظاهرات ضد پاکستانی در کابل به خشونت کشیده شد

  • 16 شهریور 1400 - 14:38
تظاهرات ضد پاکستانی در کابل به خشونت کشیده شد

به گزارش مهر به نقل از افق، اعتراضات شهروندان کابل علیه آنچه دخالت پاکستان در امور افغانستان خوانده می‌شود به خشونت کشیده شد و صدای تیراندازی‌های مداوم نیروهای طالبان در محل برگزاری اعتراضات شنیده شده است. هنوز مشخص نیست که در این تیراندازی‌ها چند نفر از معترضان آسیب دیده اند.

این در حالی است که دهها تن از شهروندان کابل در یک تجمع اعتراضی به خیابان‌های این شهر آمده و خواستار تشکیل حکومت مستقل در افغانستان شدند. آن‌ها در عین حال پاکستان را به مداخله در امور داخلی افغانستان متهم کردند.

این اعتراضات یک روز پس از فراخوان «قیام عمومی» از سوی احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت پنجشیر، برگزار شد.

خبرگزاری رویترز نیز در خبری که در این باره منتشر کرد، به نقل از یک شاهد عینی مدعی شد که نیروهای طالبان برای متفرق کردن جمعیت معترض اقدام به شلیک هوایی کرده اند.

ویدئوهایی که در فضای مجازی همرسانی شده است، تعداد زیادی از افراد را در حال دویدن و فرار نشان می‌دهد حال آنکه صدای تیراندازی هم به گوش می‌رسد.

این در حالی است که چند روز پیش، ژنرال «فیض حمید» رئیس سازمان اطلاعات پاکستان (آی‌اس‌آی) در یک سفر غیرمنتظره وارد کابل شد. این مسئله با توجه به اینکه هنوز حکومت جدیدی در افغانستان تشکیل نشده و اسلام‌آباد هم حاکمیت طالبان را به رسمیت نشناخته، انتقادهای فراونی به دنبال داشت.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4785

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.