• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تشکیل تیم ملی فوتبال الکترونیک/ تاج: مطمئنم در قطر موفق می‌شویم

  • 28 مهر 1402 - 18:01
تشکیل تیم ملی فوتبال الکترونیک/ تاج: مطمئنم در قطر موفق می‌شویم

به گزارش ایسنا، مراسم اختنامیه مسابقات انتخابی تیم ملی فوتبال الکترونیک ایران با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، مهدی تاج و هدایت ممبینی، رییس و دبیرکل فدراسیون، سهیل مهدی، رییس کمیته مسابقات لیگ فوتبال، سلمان نصیری، نایب رییس انجمن ورزش‌های الکترونیک، حامد مومنی، سرپرست معاونت هماهنگی و اجرایی دبیرکل، پرستو قدسی، سرپرست دپارتمان راهبردی و مدعوین عصر امروز در هتل اکادمی ملی فوتبال برگزار شد.
مسابقات انتخابی تیم ملی فوتبال الکترونیک ایران جهت اعزام به مسابقات AFC eASIAN CUP ۲۰۲۳ برگزار شد و نفرات برتر جوایز خود را دریافت کردند. 
با توجه به برگزاری دور نخست مسابقات فوتبال الکترونیک همزمان با بازی‌های جام ملت‌‎های آسیا ۲۰۲۳ قطر تحت عنوان AFC eASIAN CUP ۲۰۲۳، تیم ملی ایران نیز به عنوان یکی از ۲۴ کشور حاضر در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.
در پایان مسابقات نهایی انتخابی فوتبال الکترونیک کشور با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال و شاورانی رییس انجمن ورزش‌های الکترونیک جوایز به نفرات برتر اهدا شد.

کیومرث هاشمی: تیم‌های لیگ برتری باید در فوتبال الکترونیک تیم‌داری کنند

کیومرث هاشمی امروز در مرحله نهایی اولین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی فوتبال الکترونیک ، اعزامی به مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: فوتبال الکترونیک در چند سال گذشته طرفداران زیادی در کشور پیدا کرده است و طبق آماری که مسئولین این رشته داده‌اند حدود ۳۲ میلیون گیمر در کشور شناسایی شده‌اند.
وی افزود: این آمار نشان دهنده این است که ما به عنوان متولی ورزش کشور باید توجه بیشتری به این رشته مهیج داشته باشیم و در بخش محتوایی و هم تحولات ساختاری باید حمایت‌هایی از این رشته صورت بگیرد چون قطعا فوتبال الکترونیک ظرفیت بیشتری در کشور ما دارد. خوشحالیم که فضای مدیریتی در این رشته استمرار پیدا کرده و شاهد اتفاقات خوب فوتبال الکترونیک هستیم.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: به جهت گستردگی و اهمیت این رشته ورزشی کمیته بین‌المللی المپیک اخیرا توجه بیشتری به فوتبال الکترونیک دارد و قرار است پنج رشته آن را به بازی‌های المپیک اضافه کند.
هاشمی افزود: علاوه بر توجهی که IOC به مساله فوتبال الکترونیک دارد فیفا و AFC نیز جدیدا به این مساله ورود کرده و خواستار این است که این رشته را وارد مسابقات خود کند. در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز که همین اخیرا در چین برگزار شد برای اولین بار رشته فوتبال الکترونیک در بازی‌ها حضور داشت. AFC قصد دارد در مسابقات جام ملت‌های آسیا که به میزبانی  قطر برگزار می‌شود برای اولین بار مسابقات فوتبال الکترونیک را نیز برگزار کند.
وی ادامه داد: انجمن فوتبال الکترونیک کشور به همراهی فدراسیون فوتبال با حضور ۳۲۵۰ نفر از سراسر کشور اقدام به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور کرد که ۱۲۸ نفر برتر به تهران آمدند و در مرحله نهایی به رقابت پرداختند. نفرات برگزیده بعد از برگزاری اردوهای تدارکاتی به جام ملت‌های آسیا اعزام خواهند شد.
کیومرث هاشمی خاطرنشان کرد: اولین دوره مسابقات ورزش‌های الکترونیک با حمایت IOC قرار است در روسیه برگزار شود و اعتقاد داریم که این ظرفیت در کشور ما وجود دارد که با قدرت در مسابقات حضور پیدا کنیم. به دنبال این هستیم که سال آینده از تیم‌های لیگ برتری درخواست کنیم که در بخش فوتبال الکترونیک نیز تیم‌داری کنند. چرا که می‌توانیم در آینده نه چندان دور به مدال‌های خوشرنگی دست پیدا کنیم.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: استعدادهای بسیار خوبی در کشور در این رشته‌های مهیج مشغول به فعالیت هستند و ما به عنوان وزارت ورزش وظیفه داریم که حمایت لازم‌ را از این انجمن داشته باشیم. از دست‌اندرکاران این رشته که زحمات زیادی را در این چند سال کشیدند تشکر می‌کنم و امیدوارم که شاهد رقابت‌های مهیج بین ورزشکاران این رشته باشیم.

تاج: فوتبال ایران در قطر نتیجه خوبی خواهد گرفت

مهدی تاج در مراسم اختتامیه فوتبال الکترونیک عنوان کرد: مجموعه فدراسیون فوتبال بحث فوتبال مجازی را دنبال می‌کند و شرایطی را ایجاد خواهد کرد تا این رشته در مسیر توسعه قرار گیرد.
وی ادامه داد: در دوره گذشته بخاطر دارم که AFC و FIFA به دلیل وجود تحریم‌ها و اسپانسر برای فوتبال الکترونیک مطالبی را مطرح کرده بودند.
تاج گفت: خوشبختانه مشکلات مرتفع شده و امیدوارم هستم در قطر با توجه به شرایطی که امروز دیدم بهترین عملکرد را داشته باشیم و موفق شویم. بدون شک یکی از عنوان‌های اولی در این مسابقات را کسب می‌کنیم و امیدوارم در کنارش هم فوتبال ایران نتایج خوبی کسب کند.

ممبینی: تیم‌های ملی فوتبال به عدد ۱۸ رسید

مراسم اختتامیه فوتبال الکترونیک برگزار شد که ممبینی، دبیرکل فدراسیون در این مراسم ضمن قدردانی از مجموعه فدراسیون فوتبال به واسطه برنامه ریزی و برگزاری این مسابقات اقدامات مختلفی را انجام دادند، گفت: به کلیه ورزشکاران، بازیکنان مربیان و مدیران باشگاه الکترونیک خیر مقدم می‌گویم. در واقع فدراسیون فوتبال مفتخر است که امروز میزبان این دوستان باشد.
وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال تا امروز ۱۷ تیم ملی داشت که از این پس با تیم فوتبال الکترونیک، تعداد تیم های ملی ما ۱۸ تیم می شود و در خدمت فوتبال کشور خواهیم بود. بعد از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا مقرر کرد که در مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر تیم ملی کشورها مختلف حضور یابند، ایران جزو اولین کشورهایی بود که امادگی خود را برای شرکت در این تورنمنت بزرگ اعلام کرد. همچنین مهدی تاج، رییس فدراسیون به عنوان نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رییس فدراسیون فوتبال ایران دستوری مبنی بر ایجاد تیم ملی فوتبال دیگری با همکاری انجمن ورزش های الکترونیکی دادند که بر مبنای آن اقدامات مختلفی صورت گرفت و نهایتا حاصل آن برگزاری مسابقات با حضور ۱۲۸ بازیکن در هتل آکادمی بودیم.
ممبینی ادامه داد: از ۱۲۸ بازیکن، ۸ بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند که در کنار این عزیزان از حسن پاجانی، قهرمان فوتبال الکترونیک جهان در رومانی نیز دعوت خواهیم کرد. همانطور که می‌دانید اولین دوره فوتبال الکترونیک از یک تا ۵ فوریه در قطر برگزار می‌شود.
وی در پایان گفت: تشکر ویژه از کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان دارم که در دو سه روز اخیر مانند همیشه در کنار فدراسیون بودند. همچنین از انجمن فوتبال الکترونیک تشکر می‌کنم که در کنار ما بودند تا بتوانیم اقدامات مختلفی را انجام دهیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=49106

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.