• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

بهترین سیستم تهویه مطبوع خانگی

  • 21 دی 1401 - 10:39
بهترین سیستم تهویه مطبوع خانگی

انتخاب سیستم تهویه مطبوع برای ساختمان باید بر اساس فاکتورهای مختلفی انجام شود تا بتوان رفاه حال ساکنین ساختمان را تامین نمود. در اینجا قصد داریم شما را با سیستم های تهویه مطبوع خانگی آشنا نماییم تا بتوانید برای ساختمان خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

سیستم تهویه مطبوع چیست ؟

سیستم تهویه مطبوع وسیله ای می باشد که هوای محیط مورد نظر ما را به دمای دلخواه می رساند. برخی از این دستگاه ها قابلیت سرمایش و گرمایش را به صورت همزمان دارند و برخی دیگر تنها توانایی کاهش یا افزایش دمای هوا را دارند.

دستگاه های تهویه مطبوع دارای دسته بندی های مختلفی هستند و بر اساس عملکرد و کاربردی که دارند در مکان های مختلف استفاده می شوند و در ادامه مدل های مختلف آن را به شما معرفی نماییم.

انواع سیستم تهویه مطبوع

سیستم های تهویه مطبوع در مدل های مختلفی طراحی می شوند و دستگاه هایی چون فن کویل ها، کولرهای گازی و آبی، داکت اسپیلت، هواساز، چیلر و غیره از سیستم های تهویه مطبوع رایج می باشند که به صورت گسترده مورد استفاده قرار میگیرد.

در بین دستگاه های تهویه مطبوع ذکر شده در بالا چیلرها دارای مزایا و ویژگی های خاصی می باشند که قصد داریم شما را با این دستگاه بیشتر آشنا نماییم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چیلر چیست ؟

چیلر بخشی از سیستم تهویه مطبوع می باشد که وظیفه تولید آب خنک مورد نیاز سیستم را بر عهده دارد. چیلرها در دو مدل تراکمی و جذبی طراحی و تولید می شوند که مدل تراکمی آن بسیار رایج می باشد.

چیلر های تراکمی دارای سیکل تبرید تراکمی می باشند و دارای سه قسمت اصلی کمپرسور، کندانسور و اواپراتور می باشند.

چیلرهای تراکمی در ظرفیت های مختلف بر اساس نیاز تولید می شوند و آب خنک تولید شده در این دستگاه به سمت فن کویل ها یا هواساز منتقل می شود و درون این دستگاه ها تبادل حرارت میان هوای محیط و آب خنک تولید شده توسط چیلر انجام می شود که سبب کاهش دمای هوای محیط می شود و آب پس از جذب گرمای محیط مجدد به چیلر باز میگردد.

برای دریافت راهنمایی بیشتر برای انتخاب چیلر برای منزل مسکونی خود به شما پیشنهاد می کنیم که به مقاله انتخاب چیلر برای منزل مسکونی مراجعه نمایید.

انواع چیلر تراکمی

چیلرهای تراکمی خود در دو مدل هوا خنک و آب خنک طراحی و تولید می شوند که در ادامه هر کدام را به شما معرفی می نماییم.

چیلر تراکمی هوا خنک

چیلرهای تراکمی هوا خنک مجهز به کندانسور هوایی می باشند به همین دلیل به این نوع چیلر تراکمی، هوا خنک یا هوایی می گویند. این نوع چیلر تراکمی استهلاک پایینی دارد و سرویس دوره ای آن اسان می باشد به همین دلیل هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارد و مصرف کننده راحتی بیشتری را با این نوع چیلر تجربه می نماید.

راندمان چیلرهای تراکمی هوا خنک به شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد و معمولا در مناطق گرم و خشک پیشنهاد می شود که از چیلرهای آب خنک استفاده نمایید به این دلیل که راندمان چیلرهای هوایی کاهش می یابد و مصرف انرژی آنها افزایش می یابد.

برای خرید این چیلر تراکمی هوا خنک به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه قیمت چیلر هوا خنک مراجعه نمایید.

چیلر تراکمی آب خنک

چیلر تراکمی آبی همانطور که از اسم آن مشخص می باشد دارای کندانسور آبی می باشد و راندمان بالاتری نسبت به چیلر هوا خنک دارد. کندانسور آبی این چیلر نیاز به سرویس و شستشو مرتب دارد تا عملکرد آن با مشکل مواجه نشود و راندمان آن کاهش نیابد.

چیلرهای تراکمی آب خنک نیاز به یک منبع تامین کننده آب برای کندانسور خود دارند که معمولا از برج خنک کننده برای تامین آب استفاده می نمایند و البته در برخی موارد می توان از منابع آزاد آبی نیز استفاده نمود.

چیلرهای آبی در مقایسه با چیلرهای هوا خنک از محبوبیت کمتری برخوردار می باشد هرچند که مصرف انرژی پایین تر و راندمان بالاتری دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چیلر های آب خنک به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه چیلر تراکمی آب خنک مراجعه نمایید.

مزایای چیلر تراکمی

استفاده از چیلر تراکمی به عنوان سیستم تهویه مطبوع خانه مزایای فراوانی دارد که در ادامه به بررسی ۳ مورد آن می پردازیم.

ظرفیت و توان چیلرهای تراکمی

چیلرهای تراکمی در ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید می شوند و میتوان از آن برای کنترل دمای ساختمان های مختلف با ابعاد بزرگ و کوچک و در مناطق جغرافیایی مختلف استفاده نمود. به همین دلیل چیلرها می توانند همیشه دمای محیط را تا حد مورد نظر ما کاهش دهند. در صورتی که برخی از تجهیزات تهویه مطبوع ظرفیت محدودی دارند و نمی توان از آنها در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده نمود.

مصرف انرژی چیلر تراکمی

چیلرهای تراکمی در مقایسه با سایر تجهیزات تهویه مطبوع که دارای سیکل تبرید تراکمی می باشند مصرف انرژی پایین تری دارند به این دلیل که این دستگاه به صورت یکپارچه برای کل ساختمان یا واحد مسکونی استفاده می شود و همچنین مجهز به اواپراتور آبی می باشد که راندمان بالایی دارد.

در صورتی که بخواهیم مصرف انرژی چیلر را با کولر های گازی مقایسه نماییم می توان گفت که چیلر ها ۳۰ درصد مصرف انرژی پایین تری نسبت به کولرهای گازی دارند و باعث کاهش شدید مبلغ قبض برق شما می شوند.

کیفیت هوای محیط با چیلر تراکمی

با استفاده از چیلرها و فن کویل یا هواساز کیفیت هوای خانه افزایش می یابد به این دلیل که فن کویل یا هواساز کل محیط را به صورت یکپارچه خنک می نماید و پرتاب باد موضعی بسیار سرد مانند کولر های گازی ندارد. همچنین با استفاده از این سیستم تهویه مطبوع رطوبت محیط دچار افزایش یا کاهش بیش از حد نمی شود و در میزان مطلوبی باقی می ماند در صورتی که کولرهای آبی باعث افزایش بیش از حد رطوبت و کولرهای گازی باعث خشک شدن محیط می شوند.

در صورتی که برای انتخاب سیستم تهویه مطبوع خود نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتری داشتید می توانید صنایع برودتی نوری را در گوگل جستجو نمایید و به وبسایت این شرکت مراجعه و از مشاوره تخصصی رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.