• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

بهترین زمان کاشت کدو حلوایی

  • 22 دی 1401 - 17:50
بهترین زمان کاشت کدو حلوایی<br>

کدو حلوایی به سرما حساس است. تا زمانی که خطر یخبندان از بین رفته است و دمای خاک بین ۶۵ تا ۹۵ درجه فارنهایت (۱۸ تا ۳۵ درجه سانتیگراد) است، مستقیماً بذرها را نکارید. اگر خاک در دمای ۷۰ درجه باشد، نهال ها باید طی ۵ تا ۱۰ روز ظاهر شوند. برای آب و هوای خنک تر، این اغلب در اواخر ماه مه است. تقویم کاشت ما اولین تاریخ کاشت را برای مکان شما به شما نشان می دهد.قیمت کدو حلوایی در تهران در این فصل کمی گران می شود.
برای داشتن کدو حلوایی برای هالووین، به بسته بذر برای چند روز برای برداشت نگاه کنید. از یک هفته یا بیشتر قبل از هالووین به عقب بشمارید تا بدانید چه زمانی بذرها را بکارید.
در جایی که فصل رشد بسیار کوتاه است، ۲ تا ۴ هفته قبل از یخبندان بهاره گذشته، کاشت را در داخل گلدان های ذغال سنگ نارس شروع کنید.

نحوه ی کاشت کدو حلوایی چگونه است؟

در ردیف هایی به فاصله ۶ تا ۱۰ فوت از هم بکارید. یا در تپه هایی به فاصله ۴ تا ۸ فوت از هم بکارید. تپه به این معنی نیست که خاک باید تپه شود. این یک نقطه حاوی گروهی از گیاهان یا دانه ها است. تپه ها خاک را به سرعت گرم می کنند (بنابراین بذرها سریعتر جوانه می زنند) و به زهکشی و کنترل آفات کمک می کند. تپه ها را با کندن ۱۲ تا ۱۵ اینچ و مخلوط کردن / پر کردن با مقدار زیادی کود و / یا کمپوست آماده کنید. جالب است بدانید فروش کدو حلوایی عمده در سر مزارع این محصول امکان پذیر است.

در ردیف ها، بذرها را به فاصله ۶ تا ۱۲ اینچ از هم بکارید. هنگامی که نهال ها ۲ تا ۳ اینچ بلند شدند، هر ۱۸ تا ۳۶ اینچ یک بوته نازک کنید.

در تپه ها، دانه ها را به عمق ۱ اینچ با چهار یا پنج دانه در هر تپه قرار دهید. بذرها را تا زمان جوانه زدن مرطوب نگه دارید. هنگامی که بذرها ۲ تا ۳ اینچ ارتفاع دارند، با جدا کردن گیاهان ناخواسته به دو یا سه اینچ در هر تپه نازک می شوند.

اگر در داخل گلدان های ذغال سنگ نارس کاشت می کنید، نهال ها را قبل از پیوند در خاک گرم و کهنه شده با کود دامی / غنی شده با کمپوست سفت کنید.

نحوه ی آبیاری و مراقبت از کدو حلوایی

اکثر محصولات سبزی نیاز به خیساندن عمیق و در عین حال ملایم یک بار در هفته – حدود یک اینچ آب در هر زمان دارند. بر اساس میزان بارندگی تنظیم کنید. توجه: برگ های کدو حلوایی در گرمای بعد از ظهر پژمرده به نظر می رسند، حتی اگر خاک هنوز مرطوب باشد و همچنین درباره ی این محصول باید بدانید که خرید عمده کدو طرفداران بسیار زیادی دارد.

اگر شاخ و برگ ها در عصر یا در زیر ابرها دوباره به سمت بالا برگشتند، در مقابل وسوسه پاک کردن خاک حتی بیشتر مقاومت کنید، زیرا آبیاری بیش از حد می تواند به پوسیدگی ریشه کمک کند. مالچ کردن رختخواب شما به مرطوب نگه داشتن گیاهان کدو حلوایی کمک می کند و همچنین علف های هرز را از بین می برد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.