• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بررسی صلاحیت «آذر منصوری» در جلسه آینده کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

  • 31 تیر 1402 - 13:51
بررسی صلاحیت «آذر منصوری» در جلسه آینده کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

عبدالله مرادی دبیر و سخنگوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در گفتگو با مهر و در خصوص خبرهایی مبنی بر رد صلاحیت «آذر منصوری» از ریاست جبهه اصلاحات، گفت: بررسی صلاحیت «آذر منصوری» در جلسه ماهانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب انجام خواهد شد و متعاقب آن نتایج و مصوبات این کمیسیون به رسانه‌ها اعلام می‌شود.
وی با رد اخباری مبنی بر رد صلاحیت شدن دبیر جدید جبهه اصلاحات، افزود: البته منصوری دارای محکومیت امنیتی مؤثر است و برای همین موضوع مؤثر بودن دارای محدودیت‌های اجتماعی است و ما برای بررسی صلاحیت وی، استعلام لازم را از دستگاه قضائی خواهیم گرفت.
مرادی اظهار داشت: برای کمیسیون مهم است که افراد دارای محکومیت نباشند و این سرفصل قانون احزاب است؛ نهاد تشخیص دهنده در این خصوص دستگاه قضائی است که استعلام لازم از آن گرفته شده و در کمیسیون بررسی‌های لازم به عمل می‌آید.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: جلسه کمیسیون به صورت فراقوه‌ای و با حضور نمایندگان قوه قضائیه، مجلس، دولت و احزاب هر ماه یک بار برگزار خواهد شد.
گفتنی است علی حدادی، عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از رد صلاحیت آذر منصوری به عنوان دبیرکل جبهه اصلاحات در جلسه این کمیسیون خبر داده و اظهار داشت: موضوع صلاحیت خانم منصوری در آخرین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بررسی شد و به جهت محکومیت قضائی وی، صلاحیت ایشان مردود اعلام شد و بنابراین انتخاب وی به عنوان رئیس جبهه اصلاحات خلاف قانون است.
همچنین جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات در واکنش به اظهارات عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، در خصوص رد صلاحیت آذر منصوری به عنوان دبیرکل جبهه اصلاحات در جلسه این کمیسیون گفت: هیچ چیزی به جبهه اصلاحات در این زمینه ابلاغ نشده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=45201

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.