• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

با کنار گذاشتن افکار غلط به ثروت نزدیک تر شدم

  • 24 آبان 1401 - 16:33
با کنار گذاشتن افکار غلط به ثروت نزدیک تر شدم

برای شروع در حوزه کاری محصولات حصیر، با تنش هایی روبه رو می شدم که باعث تعرض باور های غلط و مایوس کننده در ذهن من می شد. برای غلبه با این تفکرات غلط ذهنی در کلاس ها و سمینار های انگیزشی شرکت میکردم که استاتید آن به صورت حرفه ای زهنی باز در زمینه رسیدن به ثروت را به من تقدیم میکردند.

حصیر جنوب

سنت حصیر بافی، که یکی از صنایع قدیم به حساب می آید در شهرهای مختلفی انجام میشود ولی شهر حصیر جنوب ایران را به این لقب می دانند به جهت آنکه نی های بسیاری در خلیج همیشه فارس وجود دارد و ساخته اصلی حصیر از نی است و مردمان این دیار برای کسب رزق و زیبای دیار خود، آن ها را اینگونه مصرف می کنند.

در بسیار از شهر های ایران حصیر بافی انجام می شود مانند مشهد، لرستان، کرمان، تهران، شمال، و شهرهای بسیار دیگری صورت می گیرد، اما در جنوب کشور حصیر بافی رونق بیشتری دارد. حصیر باقی از مشاغلی می باشد که امروزه هم صورت می گیرد و برای اهل ذوق زیبا و جذاب به چشم می آید.

افرادی که به دنبال شغل و حرفه جذابی هستند که هنرمندانه باشد حصیر بافی می تواند گزینه بشیار مناسبی باشد. و افرادی که می خواهند خانه سنتی و زیبایی داشته باشند حتما در منازلشان از حصیر استفاده کنند.

حصیر بامبو

حصیر بامبو متری دارای تنوع بالایی است و فروش حصیر بامبو متری با جنس چوبی مناسب پرده اتاق خواب زیر قیمت بازار توسط نمایندگیهای پخش و فروش این محصول انجام می شود. انواع حصیر بامبو متری فانتزی و زیبا هستند و استفاده از آن در فصل تابستان موجب تعدیل دمای خانه شده و در انواع و اقسام و مدلهای متنوعی تولید می شود حصیر بامبو متری از پرکاربرد ترین و محبوب ترین حصیرها در بین مردم به شمار می آید و این حصیر همان گونه که مشخص است از چوب بامبو تولید می شود.

این پرده از انواع صنایع دستی ایران شناخته شده است و نحوه بافت آن به گونه ای است که به راحتی قابلیت باز و بسته شدن به کمک یک نخ مخصوص را دارو و این پرده را به صورت پلیسه ای، پله ای یا طبقه ای می تواند جمع کند، به طور کلی پرده بامبو به وسیله نخ تعبیه شده بر روی آن به صورت رولی باز و بسته می شود.

حصیر چوبی

این محصول یعنی حصیر چوبی یکی از شاهکارهای ایرانی با کاربردهای متنوع می باشد، همچنین یکی از صنایع دستی قدیمی در کشورهای آسیای غربی و خاورمیانه است، در ایران انواع حصیر تولید می شود و مواد اولیه حصیر یعنی نی در ایران به وفور قابل یافت می باشد، این حصیرها توسط هنرمندان ایرانی با نخهای مختلف به خصوص پنبه ای بافته می شود.

در ادامه ی مطالب بالا باید گفت که نوع دیگر و استفاده ی دیگر از حصیر، روکش کردن بالکن به وسیله ی آن می باشد، استفاده از حصیر ساده ترین راه برای محدود کردن نور مستقیم خورشید و گرمای داخل خانه است.

اگر می خواهید آزادانه در بالکن قدم بزنید و داخل خانه را دیگران نبینند می توانید از حصیر به عنوان دیوار جلوی نرده بالکن استفاده کنید، همچنین حصیر را می توان مانند پرده از سقف بالکن آویزان کرد و در مواقعی که نیاز نیست با طناب و قرقره تا کرد.

کاربرد دیگر ایجاد سایه برای کولر آبی می باشد، کولرهای آبی معمولا بر روی پشت بام منازل و زیر تابش مستقیم نور خورشید نصب می شوند و این گرما باعث کاهش راندمان این نوع کولرها می شود

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33768

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.