• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

با وضعیت نامناسب لوازم خانگی چه کنیم؟

  • 12 بهمن 1401 - 11:34
با وضعیت نامناسب لوازم خانگی چه کنیم؟

بهتر است کمی صنعت لوازم خانگی ایران را زیر سؤال ببریم! چرا مصرف‌کنندگان نسبت به لوازم خانگی تولید داخل بی‌رغبت می‌باشند؟ بنابر آماری که به دست آمده است نه دلیل وجود دارد که مصرف‌کنندگان را در راستای خرید لوازم خانگی ایرانی با تردید روبه‌رو می‌کند. یکی از مهم‌ترین این موارد کیفیت کمتر نسبت به نمونه‌های خارجی می‌باشد. ما بهتر این موارد را طی نوشتار خود بررسی خواهیم کرد. اگر که می‌خواهید وضعیت نامناسب لوازم خانگی سروسامان پیدا کند، با ما در ادامهٔ این مطلب از خود همراه باشید.

چرا افراد ترجیح می‌دهند لوازم خانگی خارجی را تهیه کنند!

همانطور که در قسمت فوقانی متن به این موضوع اشاره نمودیم بنابر نه دلیل افراد به خرید لوازم خانگی خارجی تشویش می‌شوند. در نگاه نخستین بهتر است از فناوری‌ها و نوآوری‌ها نام ببریم. این دو عامل مزیت‌های لوازم خانگی خارجی نسبت به نمونه‌های داخلی است. در واقع محصولات و کالاهای خانگی ارائه شده از جانب برندهای خارجی دارای دوام بسیار بیشتر و بهتر و استفاده خلاقانه از طراحی در کنارهٔ تکنولوژی بهتر و مدرن‌تر است.

به عبارتی مشتریان کالاهای ایرانی را انتخاب نمی‌کنند و چنین تصوراتی دارند که محصولات ایرانی قابل اعتماد نیستند، در مقابل رقبای خارجی خود کیفیت نداشته و قیمت نامناسبی دارند! گویا فرهنگ حاکم بر رفتار مشتریان آن‌ها را به سمت خرید لوازم خانگی خارجی رهسپار می‌کند!

درخواست تولیدکنندگان از حاکمیت جهت روبه‌رویی با وضعیت نامناسب لوازم خانگی؛

فعالان صنعت لوازم خانگی از سال‌ها قبل تا به امروز مکرراً از حاکمیت درخواست کرده‌اند که شرایط و وضعیت نامناسب لوازم خانگی را ساماندهی کنند. متأسفانه با آن‌که به صورت رسمی از سال ۱۳۹۷ واردات لوازم خانگی به ایران ممنوع شد، ولی باز هم کالاهای خارجی به وفور در سطح شهر البته با قیمت‌هایی سربه فلک کشیده دیده می‌شود! تولیدکنندگان بر این باور هستند که این شرایط ضربه مهلکی را به بازار ایران وارد می‌کند. بنابراین مسئولان مؤظف هستند این موضوع را به خوبی بررسی کنند.

قاچاق مانع اصلی رشد صنعت لوازم خانگی؛

صنعت لوازم خانگی قطعاً می‌تواند عامل بسیار مطلوبی جهت افزایش توسعه صادرات غیرنفتی کشور به شمار رود. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که توسعه و رشد تولیدات داخلی تنها با حمایت‌ها و پشتیبانی اصلی دولت امکان‌پذیر خواهد بود. بازار لوازم خانگی به نسبت دیگر گروه کالایی از تنوع مطلوبی برخوردار می‌باشد و به دلیل وجود درخواست خرید همیشگی در این بازار، زمینهٔ رشد فرصت جدید شغلی برای افراد وجود دارد. علاوه بر تمامی این‌ها توسعه تولیدات داخلی به صورت همزمان منجر به کاهش خروج ارز از ایران شده است. زیرا این روزها میلیاردها دلار ارز به علّت قاچاق لوازم خانگی از کشور ما خارج می‌گردد.

متأسفانه اقتصاد کشور ما با رکود روبه‌رو شده است و به تبع آن تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز با مشکلاتی مواجه شده‌اند. با این حال هنوز هم بعضی از نهادهای نظارتی برنامه معینی برای ساماندهی واردات کالا از رویه کوله‌بری را ندارند.

چنین به نظر می‌رسد که بعضی از افراد دارای سرمایه از شرایط نامناسب اقتصادی مرزنشینان سوءاستفاده می‌کنند و آن‌ها را تشویق به دور زدن قانون جمهوری اسلامی ایران می‌نمایند. به گونه‌ای که ملوانان چندین برابر حد مجاز و قانونی اقدام به واردات کالا چون لوازم خانگی می‌نمایند. این رخداد هم تفاوت چندانی با قاچاق کالا ندارد!

متأسفانه رویکرد سرمایه‌گذاران در طول چند سال گذشته متمرکز برروی واردات لوازم خانگی بوده است. به گونه‌ای که کمتر کسی به پیشروی و گسترش فناوری‌های بومی در این زمینه متمرکز بوده است. بنابراین اگر که ما بتوانیم تمامی سرمایه‌گذاران را به سمت تولیدات داخلی سوق دهیم، قطعاً کیفیت لوازم خانگی داخلی بهتر از پیش خواهد شد.

حال با وضعیت نامناسب لوازم خانگی چه کنیم؟

برای روبه‌رویی با وضعیت نامناسب لوازم خانگی چند راه وجود دارد. ابتدا مسئولان می‌باید برروی قاچاق کالاهای خارجی به ایران متمرکز شوند. در صورتی‌که لوازم خانگی خارجی همچنان به ایران وارد شود، روحیهٔ تولیدکنندگان ایرانی تضعیف شده و نمی‌توانند محصولات باکیفیت‌ تولید کنند. از سویی دیگر تولیدکنندگان بایستی کیفیت محصولاتِ تولیدی خود را افزایش دهند. به گونه‌ای که ایرانیان و مصرف‌کنندگان عزیز به کالاهای ایرانی اعتماد نموده و خریداری کنند.

بنابراین دوستانی که قصد تعویض لوازم خانگی خود چون؛ یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی یا… را دارند. آن عروس خانم‌ها و آقا دامادهایی که به فروشگاه‌های اینترنتی جهت خرید لوازم خانگی سر می‌زنند، می‌توانند با خرید لوازم خانگی ایرانی از چند مزیت بهره‌مند شوند.

ابتدا آن‌که از کالاهای ایرانی حمایت کنند و قیمت مناسبی را جهت خرید تجربه نمایند. البته بهتر است به گارانتی و خدمات پس از فروش هم اشاره کنیم که با خرید لوازم خانگی ایرانی نصیب مصرف‌کنندگان خواهد شد. این‌گونه می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتری در راستای خرید اقدام کنید.

از کدام فروشگاه خرید کنیم؟

قطعا همه ما از خرید لوازم خانگی با بهترین قیمت استقبال خواهیم کرد و همیشه به دنبال فروشگاهی هستیم که بهترین قیمت را ارائه دهد. اما امروز در این گزارش خبری قصد داریم به یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی فروش لوازم خانگی به نام افشین کالا بپردازیم. این فروشگاه از حدود ۵ سال پیش فعالیتش را در حوزه لوازم خانگی شروع کرد و تا به حال ۱ سال است که در اینترنت فعالیتش را آغاز کرده است.

از همان ابتدا هدف اصلی این فروشگاه شکست قیمت‌ها بود که خوشبختانه در این مسیر پر پیچ و تاب، موفق شد. با پا گذاشتن به عرصه اینترنت در این حوزه نیز توانست بهترین قیمت لوازم خانگی را به مشتریان گرامی ارائه دهد.

افشین کالا چه محصولاتی دارد؟

فروشگاه اینترنتی Afshinkala بیش از صدها محصول را جهت فروش به مشتریان گرامی ارائه کرده که خوشبختانه این موضوع باعث شده تا مشتریان نیاز به هیچ فروشگاه دیگری نداشته باشند. افشین کالا مدعی است که در تمام حوزه‌های لوازم خانگی، بهترین قیمت را ارائه داده و محصولاتش به صورت کاملا آکبند و پلمپ از انبار نمایندگی‌های مجاز ارسال می‌شود. به طور افشین کالا بهترین قیمت اسپیکر را در میان فوشگاه‌های فعال ارائه می‌کند. برندهای متفاوتی مثل اسپیکر آیوا، اسپیکر جی بی ال، اسپیکر مکسیدر و غیره در این فروشگاه به فروش رسیده که تمامی آن‌ها بهترین قیمت را دارند.

این فروشگاه جهت جلب رضایت و اعتماد مشتریان، مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را دریافت کرده و یکسال فعالیت مستمر آن در این حوزه، بدون هیچگونه شکایت یا نارضیاتی روبه‌رو بوده است. این فروشگاه به صورت شبانه روزی به مشتریانش پشتیبانی ارائه داده تا مشتریان علاوه بر دریافت مشاوره خرید، از فرآیند خرید و ارسال محصولاتشان آگاه باشند.

سخن آخر

در این محتوا با مشکلات و معایب لوازم خانگی در این روزها آشنا شدیم. همانطور که می‌دانید بازار این حوزه در رکود به سر برده و خریداران با قیمت‌های عجیبو غریب روبه‌رو می‌شوند. اما در پایان به معرفی یکی از فروشگاه‌های برتر در این حوزه پرداختیم که سعی در جلوگیری از افزایش و نوسانات قیمت دارد. فراموش نکنید افشین کالا به صورت کاملا تخصصی در این حوزه فعالیت کرده و بهترین قیمت لوازم خانگی را به مشتریان گرامی ارائه می‌دهد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=38413

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.