• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

باغ خود را مثل یک باغبان حرفه ای برای زمستان آماده کنید!

  • 05 آذر 1401 - 11:40
<strong>باغ خود را مثل یک باغبان حرفه ای برای زمستان آماده کنید!</strong>

پس از اتمام برداشت محصولات باغ در تابستان، ممکن است متوجه شوید که باغ شما کمی فرسوده به نظر می رسد، شاید با از بین رفتن درختان انگور و پژمرده شدن برگ ها یا رنگ پریدگی درختان انواع میوه که در باغتان دارید، این موضوع را متوجه شوید. گیاهان شما دیگر مانند سال های قبل، میوه تولید نمی کنند – یا رشد آنها به طور قابل توجهی کاهش یافته است – و آخرین میوه های رسیده فصل، چیده شده است. اگر باغی پر از گل های رنگارنگ دارید، ممکن است در این مرحله، مشاهده کنید که شکوفه ها کمی کم رنگ شده اند یا چروکیده شده اند. شاید تقویم خود را بررسی کرده باشید و بدانید که احتمالاً اولین یخبندان فصل نیز در راه است. منظور ما فرا رسیدن زمستان است.

با این حال، حتی با وجود اینکه همه چیز به طور طبیعی به پایان می رسد، هنوز کارهای زیادی برای استفاده از باغ شما وجود دارد. وقت آن نیست که بنشینید و دست روی دست بگذارید! انجام کمی کار در این زمان از سال می تواند پیشرفت های بزرگی را در آینده برای باغ شما ایجاد کند. پس به طور خاص باید بدانید که به چه چیزی بپردازید. ما برای شما یک آموزش ساده و کوتاه ارائه داده ایم تا بدانید اکنون که در آستانه ورود به فصل زمستان هستید، چطور می توانید باغتان را آماده کنید و از گیاهان و درختان باغ به خوبی محافظت نمایید.

چطور می توانیم باغ را برای ورود به فصل زمستان آماده کنیم؟

۱-علف های هرز باغ را از بین ببرید

یکی از کارهایی که می توانید برای باغ خود انجام دهید و آن را برای ورود به فصل زمستان آماده کنید این است که علف های هرز را از بین ببریم. اگر گیاهان چند ساله دارید و می‌خواهید اکنون، یعنی در ماه‌های فصل پاییز، از آنها مراقبت ویژه انجام دهید، این بهترین کار است. آماده ‌کردن باغ برای زمستان می‌تواند به حفظ سلامت گیاهان شما کمک کند تا بتوانند در بهار آینده به شکوفه دهی کامل برسند. هرس کردن درختان و از بین بردن علف های هرز می تواند به سلامت همه گیاهان باغ در فصل بهار کمک کند.

بسته به نوع گیاه، ممکن است بخواهید هر پاییز به میزان قابل توجهی از همه آنها مراقبت کنید تا در سال آینده شکوفه های بهتری روی درختان رشد کنند. برای این منظور، ایده خوبی است که بهترین زمان برای هرس را بر اساس گونه گیاهانتان بررسی کنید. به دنبال نشانه هایی از بیماری ها روی برگ ها و ساقه ها نیز باشید، مانند نواحی که تحت تاثیر حشرات قرار گرفته اند. این می تواند در مورد نوع مراقبت از گیاهان شما در سال آینده، به شما سرنخ مناسبی را بدهد.

۲-مطمئن شوید که باغ شما به قدر کافی، باردهی داشته است

امسال شرایط خاک باغ شما چگونه بوده؟ آیا گیاهان شما همانطور که انتظار می رفت رشد کردند؟ اگر پاسخ، نه است، در نظر بگیرید که چه کاری می توانید برای افزایش کیفیت آنها در سال آینده انجام دهید. در حالی که استفاده از کود کمپوست در باغ در بهار، تقریباً معمول است، انجام این کار در پاییز می‌تواند غذای اضافی را برای زمستان به گیاهان باغ شما بدهد. در مورد اینکه چه چیزی به خاک خود اضافه کنید، چند نمونه تست را انجام دهید که به شما اطلاعاتی در مورد کمبود مواد مغذی ارائه می دهد.

افزودن موادغذایی به خاک باغ، اولین قدم محکم برای آماده سازی جهت ورود به فصل زمستان است، اما در این قسمت نباید کار خود را تمام شده بدانید. اضافه کردن یک لایه مالچ با کیفیت به خاک باغ را نیز در نظر بگیرید.

 پوشش مالچ، آن مواد مغذی را درست در هنگام وقوع طوفان ‌های زمستانی، محبوس نگه می‌دارد. همانطور که مالچ در اثر آب و هوا و تغییرات فصلی تجزیه می شود، ارزش بیشتری به خاک اضافه می کند و پایه بهتری برای باغ در سال آینده فراهم می کند.

۳-هر آنچه در باغتان نامرتب است به حالت دیگری تغییر دهید

به نحوه ظاهر و عملکرد باغ خود در فصل گذشته توجه کنید. شاید همه چیز به خوبی سازماندهی شده بود و درختان، رشد عالی داشتند. با این حال، همیشه اینطور نیست، بنابراین اگر متوجه نشانه هایی از عدم وضعیت خوب در باغ هستید، اکنون زمان ایجاد تغییرات است.

اگر چیزی در باغ شما بوده که به خوبی عمل نمی‌کرده، مثلاً تجمع برخی گیاهان در مکان که باعث می شدند نور خورشید ایده‌آلی برای آنها تأمین نشود، می توانید آنها را برداشته و در جای دیگری دوباره بکارید. طراحی و چیدمان مجدد گیاهان باغ به رشد آنها کمک می کند، بنابراین آنها فضای مورد نیاز برای رشد را در اختیار دارند و همچنین مقدار مناسب خورشید و آب را دریافت می کنند. آیا تغییر اندکی چیدمان می تواند نتیجه بهتری را برای دسترسی گیاهان به مواد مغذی ارائه دهد؟ دسترسی بهتر به نور خورشید چطور؟ و … .

۴-گیاهان پوششی در باغ بکارید

بر اساس تحقیقات و آموزش کشاورزی پایدار، محصولات پوششی، گیاهانی هستند که به منظور بهبود یا حفظ خاک به باغ اضافه می شوند. این روش، گیاهان باغ شما را از بدترین یخبندان ها محافظت می ‌کنند و در عین حال، خاک را فعال نگه می ‌دارند تا از فرسایش جلوگیری کنند.

بر اساس نیازهای منحصر به فرد خاک باغ، گیاهان پوششی را برای کاشت انتخاب کنید. اگر نیاز به تنظیم تعادل نیتروژن خاک دارید، استفاده از حبوبات را در نظر بگیرید، زیرا به میزان قابل توجهی به مواد آلی باغ می افزایند. دانه هایی غیر حبوبات مانند چاودار، جو و گندم برای کاهش سطوح بالای نیتروژن، بسیار عالی هستند. آنها همچنین برای کاهش انتشار علف های هرز به خوبی عمل می کنند.

انجام هر کاری که می توانید برای آماده سازی باغ خود برای زمستان انجام دهید، به فضای شما رونق لازم را می دهد تا همه گیاهان تان در بهار، تازه و شکوفا شود.

استراتژی های گلخانه داری و باغبانی، همراه با همیارگلخانه

دانستن اطلاعات علمی و دانش کاربردی برای هر باغدار، باغبان و گلخانه دار، ضروری است. حتی آن دسته از افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، تجربه دارند اما هنوز دانش لازم را کسب نکرده اند، نیاز دارند که اطلاعات تخصصی خود را افزایش دهند. در گلخانه ها و باغ، همه گیاهان، موجوداتی زنده هستند و باید به درستی از آنها مراقبت کرد. این روش ها به باردهی همه محصولات کمک می کند و نتیجه آن، تولید محصولات بهتر و فروش بیشتر است.

با توجه به اهمیت این موضوعات، وبسایت همیارگلخانه، مرجع دانش گلخانه داری و باغبانی، جدیدترین و به روزترین مقالات و منابع را در این دو حوزه ارائه می دهد. می توانید با بررسی مقالات تخصصی گلخانه و باغبانی، دانش خود را ارتقا دهید و برای ورود به یه کسب و کار پرسود آماده شوید. باغبانی و گلخانه داری هر از مشاغل درآمدزا هستند به شرطی که طبق اصول و راهکارها پیش بروید.

برای اطلاعات بیشتر درباره اصول گلخانه داری و باغبانی و یا خدمات تولید محتوا گلخانه و تبلیغات گلخانه، می توانید به وبسایت همیارگلخانه به آدرس اینترنتی www.hamyar-golkhane.ir مراجعه فرمایید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=34292

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.