• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اورینگ برای چه مواردی استفاده می شوند؟

  • 09 آذر 1401 - 16:40
<strong>اورینگ برای چه مواردی استفاده می شوند؟</strong>

اورینگ برای مسدود کردن مسیر مایع و گاز در صنایع استفاده می شود که در غیر این صورت ممکن است به مایع یا گاز اجازه خروج بدهد. اورینگ در یک شیار قرار می گیرد تا آنها را در جای خود محکم کند و سپس بین دو سطح فشرده می شود. با فشردن اورینگ، دیگر فضای خالی برای حرکت آن وجود ندارد و مسیر مایع یا گازی را که می‌خواهید در محل خود ببندید، مسدود می‌کند. برای بسیاری از تجهیزات و شرایط عملیاتی، استفاده از آب‌بندهای مکانیکی بر استفاده از پکینگ‌ بویژه نوارهای درزگیر اولویت بالاتری دارند. به همین خاطر درادامه این مطلب درباره پکینگ سیل گستر sealgostar.com نیز صحبت خواهیم کرد.

کاربردهای اورینگ sealgostar.com

هنگامی که سیستم تحت فشار قرار می گیرد، اورینگ بر روی دیواره مخالف شیار فشرده می شود و حتی در فشارهای بسیار زیاد یا کم، آب بندی کاملی را حفظ می کند. موادی که حلقه‌ها از آنها ساخته شده‌اند (الاستومرها) به طور طبیعی فنری هستند و تمایل دارند به شکل اولیه خود بازگردند، بنابراین وقتی فشار متوقف شد، به حالت اولیه خود برمی‌گردند و مهر و موم و آمادگی برای چرخه بعدی را حفظ می‌کنند. به طور خلاصه و برای پاسخ به این سوال که اورینگ برای چه مواردی استفاده می شوند، از آنها برای آب بندی در مایع یا گاز استفاده می شود و موثرترین راه برای اطمینان از آب بندی قوی و قابل اعتماد است.

آب بندی پمپ یکی از مهمترین جنبه های مدیریت پمپ برای اطمینان از عملکرد بهینه و عمر طولانی است. انتخاب گزینه آب بندی مناسب برای کاربرد شما مستلزم در نظر گرفتن نوع پمپ شما، نوع مایعی که پمپاژ می کنید و پمپ های شما در چه محیطی کار می کنند، نیاز دارد. مزایا و معایب دو نوع اصلی آب بندی – مهر و موم مکانیکی و غده بسته بندی – به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام گزینه برای برنامه شما مناسب است. این O-ring می تواند موادی مانند اسید، آب و حتی آب نمک دریا را تحمل کند. 

https://sealgostar.com/product-category/o-ring-اورینگ

پکینگ سیل گستر sealgostar.com چیست؟

حال، بیایید نگاهی به پکینگ و موم های مکانیکی بیندازیم و نحوه عملکرد آنها، تفاوت های آنها و مزایا و معایب هر روش را بررسی کنیم. بسته بندی گلند به دلیل هزینه اولیه پایین و انعطاف پذیری طولانی مدت راه حل سنتی آب بندی برای بسیاری از صنایع بوده است. پکینگ گلند از یک ماده طناب مانند بافته شده استفاده می کند که در اطراف شفت پمپ بسته بندی شده است. این فضای بین شفت را پر می کند و از هدر رفتن سیال از اطراف شفت جلوگیری می کند.

این اغلب به عنوان آب بندی انتخابی برای پمپ های دوغاب در کاربردهایی مانند استخراج و فرآوری سنگ معدن در نظر گرفته می شود که در آن اندازه تجهیزات بزرگ، حرکات شفت بزرگ و مایعات تهاجمی اغلب مهر و موم های مکانیکی را به انتخاب اقتصادی پایین تر تبدیل می کنند. پکینگ بندی گلند مزایای متعددی را ارائه می دهد که آن را به انتخابی ایده آل برای کاربردهای خاص تبدیل می کند. اولاً، بسته‌بندی گلند در مقایسه با آب‌بند مکانیکی هزینه پایین و نصب آسان‌تری را ارائه می‌دهد، زیرا نیازی به جدا کردن محور محرک ندارد و در نتیجه زمان چرخش کوتاه‌تری دارد. PACKING یک قطعه آب بندی متحرک است.

https://sealgostar.com/product-category/انواع-پکینگ-packing/

کاربران باید در نظر داشته باشند که پکینگ گلند به دلیل اصطکاک شفت که به مرور زمان از بین می رود، سریعتر از آب بندی های مکانیکی تخریب می شود و بنابراین باید زودتر تعویض شود. با این حال، به لطف پیشرفت‌های فناوری و طراحی مانند مواد جدید، فناوری جدید بافندگی و روان‌کننده‌های پیشرفته، گزینه‌های جدیدتر بسته‌بندی غده‌ای که در حال حاضر در بازار وجود دارند، می‌توانند دوام بیشتری داشته باشند و عمر آب‌بندی شما را افزایش دهند. همانطور که استفاده از بسته پکینگ به عنوان مهر و موم مزایایی دارد، نکات منفی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. مهم ترین نکته ای که باید به خاطر داشت این است که بسته بندی غده بهترین گزینه برای مایعات ساینده یا کاربردهایی با مایعات خطرناک که نیاز به محافظت کامل در برابر نشت دارند، نیست.

خرید پکینگ و اورینگ از سیل گستر sealgostar.com

شرکت سیل گستر سالاران، وارد کننده و فروشنده انواع اورینگ، پکینگ، ایکس رینگ و واشر آب بندی است.با توجه به درخواست و مطالبه‌ی برخی از مشتریان مبنی بر ارائه‌ی محصولات باکیفیت بالاتر خارجی، در شرایط خاص به‌ویژه در O-Ringهای تخصصی مانند وایتون، از سال ۹۳ با شرکت خارجی ارتباط برقرار شد. و پس از مدتی مذاکره، تبادل نظر و همکاری، از سال ۹۶ نمایندگی انحصاری محصولاتشان در ایران به این مجموعه اعطا شد. تمرکز ویژه‌ی این مجموعه بر روی محصولات وارداتی؛ اعم از O-Ring، X-Ring، V-Ring و انواع و اقسام Packingها، خواهد بود. تا محصولات با بهترین کیفیت و کم‌ترین قیمت تمام شده در بازار ایران به مصرف‌کنندگان رسانده شود. این مجموعه در نظر دارد تا با یافتن سهم خود در بازار ایران و شناساندن و ارائه‌ی محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان و ایجاد رقابت با محصولات داخلی به افزایش کیفیت محصولات تولیدی کشور کمک کند.

شرکت سیل گستر سالاران sealgostar.com با بیش از هفت نمایندگی و عاملیت فعال در سراسر کشور و کادری جوان، مجرب و با تجربه در نظر دارد با ارتباط تجاری، با بهترین های جهان سهم خود را در ارتقاء صنعت کشور عزیزمان ایران ادا نماید. شرکت سیل گستر سالاران محصولات خود را در تمامی سایز ها و استاندارد ها بر طبق خواست مشتریان عزیز تامین مینماید همچنین کلیه کارکنان شرکت سیل گستر سالاران آماده خدمات رسانی به مشتریان عزیز در جای جای میهن عزیزمان هستند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=34744

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.